جاباما
۷۹۷۱۲۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

عکسی از مقدمه تولد یک ستاره

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) عکسی از یک توده گرد و غبار کهکشانی منتشر کرده است که عامل ایجاد ستاره است و توسط تلسکوپ فضایی "جیمز وب" شکار شده است.

خبرگزاری ایسنا: آژانس فضایی آمریکا (ناسا) عکسی از یک توده گرد و غبار کهکشانی منتشر کرده است که عامل ایجاد ستاره است و توسط تلسکوپ فضایی "جیمز وب" شکار شده است.

چگونه یک ستاره مانند خورشید ما شکل می‌گیرد؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: شکل‌گیری یک ستاره در کهکشان، یک فرآیند شلوغ زیر حجاب توده گرد و غبار است.

عکسی از مقدمه تولد یک ستاره

تلسکوپ فضایی جیمز وب به این حجاب گرد و غبار نفوذ کرده است و با نگاهی عمیق، فواره‌های مافوق صوتی را دیده است که در فاصله سالیان نوری سفر می‌کنند و مثل آتش‌سوزی کیهانی به نظر می‌آیند.

در اثر حرکت این فواره‌ها، امواج شوک‌دهنده‌ای ایجاد می‌شود که توده‌های گازی و گرد و غبار بین ستاره‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را به هم می‌ریزد.

در این تصویر مادون قرمز نیز یک جفت فواره وجود دارد که قبلا توسط تلسکوپ رصدخانه جنوبی اروپا موسوم به "بسیار بزرگ"(VLT) رصد شده بود، اما وضوح بالا و حساسیت تلسکوپ فضایی جیمز وب به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد که اجرامی مانند این را دقیق‌تر از هر زمان دیگری بررسی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا دنیا چگونه در حال رسیدن به کهکشانها هستند وچه چیزهای را که مانند رازهای اسمانی هستند را کشف میکنند ببینید انها کجا کار میکنند ومشغول اکتشافات هستند ما چیکار میکنیم یا قتل یا مردم ازاری یا سرقت یا تورم یا بیکاری فقر گرسنگی اجارهای گران اورگی گرانی به حد کشف همین ستاره اختلاص دورغ دوزدی اعتیاد فرو پاشی خانوادها بر اثر بیکاری نان اور خانواده جمع شدن سفرهای خالی بدون رنگ ولعاب حسرت میوهای فصل از کدام بدبختی ها بگویم هیچ مشکلی نداریم فقط مانده حجاب کوه رفتن راه ندادن خانمها به ورزشگاه به هر حال باید سر گرم یک موضوع باشیم تا اصل مطلب فراموش شود

    • بدون نام

      فتبارک الله احسن الخالقین

    • امین

      تلسکوپ جیمز وب هنوز به فضا پرتاب نشده! با سرچی ساده در گوگل متوجه این موضوع خواهید شد، لطفا در صحت اخبارتون دقت کنید، سپاس برترینهای عزیز

    • بدون نام

      آقای امین تو هم حتما توی سازمان فضایی ناسا کار میکنی

      بیسواد شما فکر کردی اونا فقط یه تلسکوپ دارن ؟؟ اونجا ایران نیست که هیچی ندارن

    • میلاد گلزادگان

      سلام
      من میلاد گلزادگان هستم که از شهر برازجان در حال صحبت کردن هستم خوب توضیح داده ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج