۷۹۷۱۴۷
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

دیابت ۵ میلیون ایرانی را گرفتار کرد

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای بیش از ۵ میلیون نفر به دیابت در کشور گفت: همه داروهای دیابت تحت پوشش بیمه بوده و در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

فارس نوشت: معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای بیش از ۵ میلیون نفر به دیابت در کشور گفت: همه داروهای دیابت تحت پوشش بیمه بوده و در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

علیرضا مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حاشیه راه‌اندازی دهکده دیابت در پارک ملت تهران اظهار داشت: حداقل ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور ما مبتلا به دیابت هستند؛ همچنین براساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیشتر از ۵ میلیون ایرانی گرفتار دیابت نوع ۲ بوده و ۱۸ درصد از افراد بالای ۲۵ سال اختلال قند ناشتای ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی‌گرم دارند که منبع بالقوه دیابتی‌های آینده هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع دارند، گفت: خوشبختانه همه داروهای دیابت در حال حاضر تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مشکلی در زمینه داروهای دیابتی و یا کمبود آن نداریم.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر حتی قلم انسولین، انسولین و جدیدترین داروهای دیابت که در کشور موجود است تحت پوشش بیمه بوده و برای درمان دیابت کفایت می‌کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در زمینه داروهای دیابت اختلالی ایجاد نخواهد کرد و در حال حاضر کمبودی نیز نداریم، گفت: قیمت داروهای دیابت نسبت به کشورهای غربی در ایران بسیار مناسب بوده و اصلا قابل مقایسه نیست.

وی بیان داشت: شعار امسال هفته دیابت «دیابت و خانواده است» چرا که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت باید جدی گرفته شود؛ همچنین آموزش‌ها در این زمینه حائز اهمیت است و همه افراد بالای ۳۰ سال ضرورت دارد که جهت تست قند خون خود به پایگاه‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وسایل چک و تزریقش چی بیم ست؟!میدونی یه بسته ۵۰تایی نوار تست چنده. سر سوزن چنده

    • قربانعلی احمدآبادی

      من از دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم در باره
      دارو مشکلی نداریم باز هم تشکر

    • دیابتی

      زبل خان پس چرانوارتست قند بابیمه نیست قیمت ان هربسته از بیست هزار به چهل ودو هزارتومان رسیده

    • بدون نام

      ‌گرانی و بی پولی نتیجش بد بخت شدن مردمه نبود بهداشت ودرمان به موقع تغذیه نامناسب فشار های روحی و استرسها فقط آمار می دهند آیا کاری هم برای پیش گیری کردهاند این دولت مردان

    • رحمت

      من و همسرم در پی نا اگاهی 15سال پیش در ایام ماه رمضان بیش از حد زولبیا خوردیم بعدا ازمایش نشان داد جفتمان دیابت نوع2 گرفته ایم دکتر مربوطه به هرکداممان داروی ضد دیابت (قرص منفورمین)تجویز کردند بنده بلافاصله رژیم قند سفید ومشتقات انرا گرفتم بمدت 6 ماه وابدا هیچ قرصی نخوردم من همان اوایل درمان قطعی شدم البته همچنان رژیم قند را کماکان ادامه میدهم....ولی همسربانویم از ان اوایل فرص متفورمین را ادامه دادند وطی ازمایشات متعدد(هرسه ماه 1 بار) اوضاع دیابتی ایشان بدتر می شدتا جایی که انواع قرص های مختلف از 1 تا 100 در صد جواب نداد ودراخر 10 سال قرص ها جواب نداد بعداز 10 سال( قرص خوردن) 5 سال است که انسو لینی شده است النته دراین 15 سال بنده به عنوان سرپرست وپرستار ایشان همه جور اموزش و تجربه تحقیق دریافتم که 99 در صد عامل ابتلا به دیابت قند سفید ومشتقات ان میباشد... دومین عامل که نمی گذارد یک نفر دیابتی مورد درمان قرار گیرد از ابتدا به ساکن تجویز و مصرف قرص( متفورمین) میباشد... اخیرا برای لاغری قرص متفورمین تجویز می کنند نفر میشناسم با این کار دیابتی شده...لازم است مسعولین در مورد قرص متفورمی زیاد تحقیق کنند حتی بوروشور این قرص را مطالعه میکنی میبینی 2 مورد مثبت و20 مورد عوارض نوشته نظرشخصی من اینکه 50 مورد از عوارض این قرص را ننوشتند به هر حال عاملان و مصببانی بنا به دلایلی مردم را گرفتار کمپانی های دارو ساز می کنند.شما چی فکر میکنید.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج