جاباما
۷۹۷۳۲۸
۶ نظر
۵۱۲۱
۶ نظر
۵۱۲۱
پ

برنده ۱۰۰ میلیونی «برنده باش»: از خانواده شهدا نیستم

دختر جوانی که توانست در مسابقه «برنده باش» ۱۰۰ میلیون تومان را از آن خود کند، از ماجرای حضور خود در این مسابقه گفت.

خبرگزاری فارس: هرچند که تا به حال افراد زیادی در مسابقه «برنده باش» حضور یافته‌اند، اما روز ۱۱ آبان ماه این برنامه میزبان دختر جوانی بود که میزان اطلاعات عمومی‌اش باعث شگفتی مجری برنامه شد و در نهایت هم توانست به جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی این مسابقه دست یابد.

این دختر جوان که روز هفتم تیر سال ۷۶ به دنیا آمده، «صدف صدری» نام داشت یک خواهر کوچک‌تر به نام صبا دارد و دانشجوی رشته صنایع غذایی است.

برنده ۱۰۰ میلیونی «برنده باش»: از خانواده شهدا نیستم

بخش هایی از گفت‌وگوی او را در ادامه می‌خوانید:

* قبل از این مسابقه من میزان مطالعه‌ام را افزایش داده بودم و بیشتر هم اطلاعات عمومی می‌خواندم و در همین زمینه مطالعه می‌کردم.

اوایل مهرماه بود که سرانجام در بین هشت نفر نهایی قرار گرفتم و در مسابقه شرکت کردم. شما باید یکسری سوالات را از طریق اپلیکیشن پاسخ بدهید و امتیاز خود را بالا ببرید و به حدی برسید که بین رتبه نفر اول تا هشتم قرار بگیرید و آن رتبه را در طول یک هفته حفظ کنید که فکر می‌کنم از چهارشنبه به چهارشنبه باشد.

* چند بار هم به عنوان تماشاچی در برنامه حضور پیدا کرده بودم که بیشتر با محیط آشنا بشوم و استرسم کم بشود که بتوانم در مسابقه شرکت کنم.

* من از دوران ابتدایی به مطالعه خیلی علاقه داشتم چون مادرم هم به مطالعه علاقه بسیاری داشت و زیاد کتاب می‌خواند. من هر مطلبی را که می‌دیدم خوشم می‌آمد و می‌خواندم و از آن لذت می‌بردم.

برنده ۱۰۰ میلیونی «برنده باش»: از خانواده شهدا نیستم

* الان هم شیوه مطالعه‌ام همان است یعنی هر مطلب جذابی را که ببینم در هر ساعتی از شبانه روز که باشم آن را می‌خوانم و اطلاعات عمومی هم جزو مواردی است که خیلی به آن علاقه دارم مخصوصا مباحث جغرافیا و تاریخ. هر چیز جالبی هم که باشد توی ذهنم می‌ماند.

* آن روز که قرار بود ما شرکت کنیم از طرف مسابقه با ما تماس گرفتند و به ما شرایط مسابقه را توضیح دادند که چه مواردی را باید رعایت کنیم. من هم سعی کردم همه شرایط را از لحاظ پوشش و غیره رعایت کنم.

* فکر می‌کردم که سوال آخر سخت‌تر از چیزی باشد که من فکر می‌کردم. ولی وقتی سوال را دیدم خیلی ناامید شدم اما الان دیگر خیلی ناراحت نیستم. چون هدف اصلی من همین بود که به بقیه نشان بدهم که اطلاعات عمومی و دانش عمومی هم می‌تواند در جامعه به درد بخور و مفید باشد و هم می‌تواند باعث بشود که بتوانند به آن افتخار کنند.

* برای من همان سوال نویسنده سعادت نامه بود که پاسخش ناصرخسرو بود. راستش من آن سوال را خوانده بودم منتها یک لحظه استرس شدیدی به من وارد شد که جواب سوال از ذهنم پرید.

برنده ۱۰۰ میلیونی «برنده باش»: از خانواده شهدا نیستم

* ذکری که می‌گفتم یکی از نام‌های زیبای خداوند بود با عنوان یا فتاح. خیلی به نظر خودم تاثیر داشت.

* من به دعا خیلی اعتقاد دارم و فکر می‌کنم تاثیر بسیاری در کمک کردن به افراد دارد و بر سرنوشت آدم‌ها تاثیر می‌گذارد. تقریبا هر روز من دعای مخصوصی را برای خودم می‌خوانم. آیه ۱۱۴ سوره مائده است. «قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَةً مِّنَ السَّمَاء تَکُونُ لَنَا عِیداً لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَةً مِّنکَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ»

* تا جایی که می‌دانم برای رزق و روزی بسیار خوب است.من همیشه به طور معمول و یا سر امتحان‌هایم همیشه دعا می‌خوانم و باعث می‌شود آرامش داشته باشم.

* سال ۹۴ که کنکور دادم یکی از سخت‌ترین کنکورها بود. من رشته‌ام تجربی بود و متقاضیانش زیاد هستند. البته رتبه‌ام ۱۶ هزار بود و می‌خواستم سال آینده به دانشگاه بروم ولی همان سال به دانشگاه رفتم.

* هنوز جایزه ام را نگرفته ام. قرار است در یک برنامه تلویزیونی با حضور نمایندگان صداوسیما تحویل بگیرم. منتظرم تماس بگیرند تا برای ضبط این قسمت برویم و آنجا جایزه‌ام را بگیرم.

* همانطور که گفتم نیت داشتم آن را به پدر و مادر عزیزم تقدیم کنم. اصلی‌ترین دلیل موفقیت من پدر و مادر من هستند که مرا کتاب‌خوان و با مطالعه بار آورده‌اند. فردی هم هست که قرار است به صورت ناشناس به او کمک کنم.

* در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری ایجاد شد. مثلا می‌گفتند که سوال‌ها آسان بوده، قبلا سوال‌ها را داشته و یا حتی گفتند که من از خانواده معزز شهدا هستم. من نه از خانواده گرانقدر شهدا هستم و نه کسی سوالی در اختیارم قرار داده بود. چرا باید این کار را بکنند؟ نسبتی هم با اسپانسر و تهیه‌کننده برنامه نداشتم.

* آقای گلزار خیلی از برنامه لذت برده بودند و خیلی تعجب کرده بودند که من چطور توانسته‌ام این سوالات را پاسخ بدهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک@@

      به نظر من باید یکسری کلاسهایی بذارند که آرامش داشتن رایاد بگیریم.....@@تواین موقعه از جامعه خیلی ها دچار استرس واضطراب شدید میشوند....ومتسفانه باقرص خواب یا آرامبخش رفع روجوع میکنند...@@

    • بدون نام

      چقدر بزرگش کردید ای بابا واقعا اگر بدون کمک بالا می رفت قابل قبول بود متوجه نشدن مردم برای من جالب است کمک تلفنی تقاضا کدد از مجری کمک می خواست وکمک هم گرفت ملت فقط بلد هستند بزرگ نمایی کنند

    • بدون نام

      من مسابقه اونشب رو دیدم اگر حولش نکرده بودند
      ۲۰۰ میلیون رو برده بود خداییش حقش بود جواب اخری رو که کشور ایتالیا بود رو هم سریع گفت ولی انصراف داده بود با ۱۰۰ تومن حیف شد
      عالی بود واقعا با اون سن اونهمه معلومات محشر بود حقش ۲۰۰ میلیون بود واقعا
      دمش گرم افرین داره

    • بدون نام

      خانم صدف صدری ضمن عر سلام من یک جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی هستم ازتان خواهشمندم ی کمکی به من بکنید من ۳ ساله در خیابان سپری میکنم به علت طلاق همسرم به مسایل اقتصادی نتوانستم به زندگی ادامه بدهم اگر کمکی به من کنی همسرم بر میگردد... اسماعیل سینایی

    • Helia

      درسته اطلاعات عمومیه خوبی داشت ولی دیگه اینکه میگین نابغه هس دارین بزرگ نمایی میکنین اگه نابغه بود کنکور تک رقمی میاورد اگر نابغه بود دانشگاه دولتی میاورد بهترین رشته ها رو میخوند الکی یه نفرو بزرگ نکنید خواهشا

    • morteza

      اقای مجری واقعا کارش زشت بود اجازه نداد ادامه مسابقه رو بده قطعا 200برنده میشد کسی که14سوال مسلط جواب میده جواب یک سوال دیدن رو رسیک نمیگن اقای مجری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج