۷۹۷۳۴۹
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد آیت الله مکارم از حضور زنان در ورزشگاه‌ها

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره و انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ادامه داد: امروز فضای ورزشی چگونه است؟ یک روزنامه نوشت ما حاضریم انگ تحجر به ما بزنند اما حضور زنان را به این شکل در ورزشگاه ها شاهد نباشیم. فیلم‌هایی که از حضور زنان در ورزشگاه منتشر شد به خوبی نشان داد شما هرگز نخواهید توانست کیفیت حضور آن‌ها را کنترل کنید.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله مکارم شیرازی در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع "محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ" در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) و سی‌وهفتمین سالگرد ارتحال مفسر کبیر قرآن؛ علامه‌ سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) که در دارالقرآن علامه‌ طباطبایی(ره) در میان جمعی از فضلا و طلاب ایرانی و غیرایرانی برگزار شد، راجع به صورت های مختلف تبلیغ سخنرانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه هم همانند امیرالمومنین(ع) غریب است، تصریح کرد: تا کنون بیش از هزار تفسیر بر قرآن نوشته شده است اما ما وقتی رجوع کردیم به تفاسیر خوب از نهج البلاغه، عدد آن ها به تعداد انشگتان دو دست هم نمی‌رسد.

این مرجع تقلید افزود: چرا در حوزه‌های علمیه‌ی ما تدریس نهج البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی وجود ندارد؟

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در قرآن کریم لغت "تبلیغ" و "بلاغ" فراوان و در یک معنا به کار رفته است، گفت: در قرآن کریم در آیه ۳۷ از سوره‌ی نحل، خداوند از پیامبران خواسته "بلاغ مبین" داشته باشند یعنی تبلیغ آن‌ها در قلوب نفوذ کند.

وی تاکید کرد: خداوند در آیه ۵۴ سوره‌ی نور بلاغ مبین را وظیفه‌ی پیامبر می‌داند و از او می‌خواهد که حتی اگر مردم هم گوش نداند، او به وظیفه اش عمل کند.

این مرجع شیعه به تاکید مکرر عنوان کرد: وقتی اسم تبلیغ می‌آید، ذهن‌ها به این سو می‌رود که دهه‌ی عاشورا یا فاطمیه یا ماه رمضانی هست و حسینیه یا مسجدی هست تا به تبلیغ برویم اما سیره‌ی اهل بیت اینگونه نبوده است.

وی در توضیح گفت: اهل بیت از هر فرصتی و در هر زمانی و هر مکانی برای تبلیغ استفاده می‌کردند. گاهی حتی وسط میدان جنگ که کمترین امیدی برای اثر گذاری در دل دشمن وجود نداشت، به امر تبلیغ مبادرت می‌ورزیدند.

مفسر تفسیر نمونه با بیان اینکه نباید تبلیغ را محدود به فضای مساجد کرد، افزود: برای تبلیغ باید از هر فضایی استفاده کرد. مثلا فضای مجازی که وسیله‌ی ترویج فساد شده است را باید به محلی برای تبلیغ تبدیل و فضای آنرا منقلب سازیم.

وی همچنین اظهار کرد: چند نفر از ما تاکنون کتب درسی مدارس را بررسی کرده است تا دریابد چه مسائلی را وارد این کتب کرده‌اند و نباید می‌کرده اند و چه مطالبی را کاسته اند که نباید می‌کاستند؟

مکارم شیرازی با اشاره به فضای ورزشی و امکان و لزوم استفاده از این فضا جهت بهبود امر تبلیغ، بیان کرد: سابقا ورزش های باستانی در کشور ترویج داشت که در نوع خودش کلاس اخلاق بود؛ در آنجا به ذکر فضائل و اوصاف و نام امیرالمومنین در کنار ورزش می‌پرداختند و تربیت می‌شدند که این افراد در جامعه به پناه‌گاه مظلومان محله شان تبدیل می‌شدند.

وی با اشاره و انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ادامه داد: امروز فضای ورزشی چگونه است؟ یک روزنامه نوشت ما حاضریم انگ تحجر به ما بزنند اما حضور زنان را به این شکل در ورزشگاه ها شاهد نباشیم. فیلم‌هایی که از حضور زنان در ورزشگاه منتشر شد به خوبی نشان داد شما هرگز نخواهید توانست کیفیت حضور آن‌ها را کنترل کنید.

مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: تهیه‌ی شرح ۲۰ جلدی بر نهج البلاغه در دست اقدام است که تاکنون ۱۵ جلد آن آماده شده است و قرار است با حمایت بانیان و خیرینی، یک دوره از آن برای هر کتابخانه در ایران و برخی کتاب خانه های جهان فرستاده شود تا بتوان قدری از غربت امام علی(ع) کاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @@@@@@@@

      بعضی افراد برای رد گم کنی به مسجد میروند.
      پرونده آنها را بررسی کن.

    • بدون نام

      احسنت حاج آقا

    • بدون نام

      چندتا زنها رو جلوی استادیوم ادامشون کنید جنازهاشون چند روز بمونه درس عبرت بشه دیگه نیان

    • خوزستان

      واقعا درست میگن زن نباید بره ورزشگاه فردا تماشاگران اشعار و حرفا رکیک سر میدن یا دو تا بازیکن و تماشاگران زنان رو ببینن تو ورزشگاه جو گیر میشن یا فردا یه فیلم هایی زشت ناپسند بین سکوها تماشاگران پخش میشه که زشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب زنان هم جوابد بدن لااقل گلو باز میشه

    • و

      زنان مگه نمی تونن ورزش کنند گردش چرخ روزگار این طوری می خواد زنان می توانند بهترین فوتبال را بازی کنندمگه نگاه به اروپا نمی گنید

    • بدون نام

      پس چرا داخل هررشته ورزشی که زنها مسابقه دارند تمام مسولان مرد هستن ومیرند میشینن اونجا..اما برای مسابقات مردها فقط مردها میرن؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      باید یا طبقه جدا با راه ورودی جدا بسازن برا زنها..

    • بدون نام

      بی بندوباری شروع می شود با رفتن زنان به ورزشگاه ..نگاه به اروپا نکنی ودین را برای خواسته خود وسیاست گول زنی بکار نبرید .نرفته وضع خراب است وای به زمانی که ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش جناب مکارم ازاین همه دزدی واختلاس وفساد یه انتقادی هم میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج