۷۹۷۴
۱ نظر
۵۱۴۴
۱ نظر
۵۱۴۴
پ

چگونه عصاره گياهان دارويي شما را درمان مي كند؟

حمـام گیاهی معجزه می کند

اين حمام گياهي بدون آنكه بدانيد بيماري‌ها را از شما دور مي‌كند. با تكرار اين حمام‌ها هر ۱۰روز يك بار از ابتلا به بسياري از بيماري‌ها پيشگيري كنيد.اين حمام‌ها كه در زمان‌هاي قديم به‌دليل جنبه‌هاي درماني ميان مردم رايج بود، از جمله شيوه‌ها و راهكارهاي درمانگران طب سنتي براي درمان و تسكين برخي از بيماري‌ها بوده است.

حمـام گیاهی معجزه می کند

حمـام گیاهی معجزه می کند

شايد از پدربزرگ يا مادربزرگ‌تان درباره خواص، درماني آب‌هاي گرم و معدني يا حمام‌هاي گياهي شنيده‌ايد. اين حمام‌ها كه در زمان‌هاي قديم به‌دليل جنبه‌هاي درماني ميان مردم رايج بود، از جمله شيوه‌ها و راهكارهاي درمانگران طب سنتي براي درمان و تسكين برخي از بيماري‌ها بوده است. از اين‌رو در زمان‌هاي قديم نه تنها درمانگران براي دريافت نتايج درماني، حمام‌هاي گياهي را به بيماران‌شان تجويز مي‌كردند بلكه خود مردم نيز به‌دليل آشنايي با تاثير و خواص درماني حمام‌هاي گياهي از آن‌ها به‌منظور پيشگيري از ابتلا به بيماري استفاده مي‌كردند. امروزه نيز در برخي از كشورهاي اروپايي هنوز از تكنيك‌ها و متدهاي آب درماني، دريا درماني و حمام درماني كه اشتراكات زيادي در حوزه درماني دارند براي درمان بسياري از بيماري‌ها استفاده مي‌كنند. در طب سنتي ايران نيز از حمام‌هاي گياهي براي درمان برخي از بيماري‌ها استفاده مي‌شود.


حمـام گیاهی معجزه می کند

درمان گرمازدگي با عصاره گريپ فروت

اگر پس از يك روز كاري خسته و كلافه از گرماي هوا به خانه برگشتيد، بهترين كار براي دور كردن گرما از بدن و بدست آوردن آرامش، حمام كردن با عصاره گريپ فروت و نوشيدن يك ليوان شربت گريپ فروت است كه از نصف ميوه گريپ فروت، يك ليوان آب و يك قاشق غذاخوري سكنجبين تهيه شده است. براي اين منظور كافي است نصف فنجان عصاره گريپ فروت را درون وان پر از آب بريزيد و ۲۰ دقيقه در آن دراز بكشيد. دقت داشته باشيد كه آب وان ولرم بوده و بايد به سمت خنكي باشد.


كاهش دردهاي مفصلي با حمام زنجبيل

زنجبيل از جمله گياهان دارويي است كه بسياري از درمانگران از آن براي تسكين و درمان بيماري‌هاي مفصلي- استخواني استفاده مي‌كنند. حمام كردن با اين گياه كه به‌صورت خوراكي و موضعي توسط درمانگران براي تسكين دردهاي بيماران مبتلا به رماتيسم، رماتوئيد، آرتروز و ديگر بيماري‌هاي مفصلي استفاده مي‌شود. علاوه بر آن‌كه موجب درمان و تسكين دردهاي مفصلي مي‌شود به پاكسازي و سم زدايي از بدن نيز مي‌پردازد. بسياري از درمانگران معتقدند، حمام كردن با اين ريشه گياه زنجبيل 2بار در هفته مي‌تواند تاثير درماني فوق‌العاده‌اي در درمان بيماري‌ها و دردهاي مفصلي- استخواني داشته باشد. براي استفاده از اين حمام كافي است رنده شده ريشه زنجبيل را در وان آب ولرم ريخته و نيم ساعت درون اين وان بخوابيد. پس از آن بهتر است خود را خوب گرم كرده و در محيطي گرم چند ساعت استراحت كنيد.


ميكروب زدايي از بدن با حمام اكاليپتوس

اكاليپتوس يكي از گياهان دارويي است كه بسياري از ما آن را مي‌شناسيم و از بخور آن براي پاكسازي هوا و پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در فصل‌هاي سرد استفاده مي‌كنيم. اين گياه از نظر خواص پاكسازي و ميكروب زدايي كه دارد مي‌تواند به‌عنوان يك شيوه پاكسازي آلودگي‌ها از بدن مورد استفاده قرار گيرد. براي بهره‌گيري از خواص اين گياه دارويي مي‌توانيد هفته‌اي يك‌بار نصف فنجان عصاره اكاليپتوس را كه از جوشانده برگ‌هاي آن به‌دست آمده درون آب وان بريزيد و به‌مدت ۲۰ دقيقه درون اين آب قرار بگيريد و سپس خود را با آب بشوييد.


حمـام گیاهی معجزه می کند

حمام شير و جوان‌سازي پوست

يكي از شيوه‌هاي قديمي براي حفظ نشاط و شادابي و آبرساني مناسب به پوست استفاده از حمام شير با اسانس نارنج يا پرتقال است. براي اين منظور كافي است، وان حمام را از آب ولرم پركنيد و يك ليوان شير را درون وان بريزيد و يك قاشق غذاخوري اسانس نارنج را نيز به آن اضافه كرده و به‌مدت ۰۳ دقيقه در وان دراز بكشيد. پس از گذشت ۰۳ دقيقه و دوش گرفتن خواهيد ديد كه پوست بدن‌تان نرم، با نشاط، جوان و لطيف شده است. براي تهيه اسانس نارنج يا پرتقال كافي است رنده شده پوست اين ميوه را بجوشانيد و پس از جوشانيدن آن را صاف كرده و در حمام استفاده كنيد. اين اسانس به‌صورت صنعتي نيز تهيه مي‌شود و در داروخانه‌ها قابل تهيه است.


حمـام گیاهی معجزه می کند

درمان خشكي پوست با حمام عسل

افرادي كه دچار خشكي پوست هستند و اين خشكي با رفت‌وآمدهاي آن‌ها در طول روز به بيرون از منزل تشديد مي‌شود بهتر است هفته‌اي ۲بار از حمام عسل و ليموترش براي درمان خشكي پوست خود بهره بگيرند. اين حمام علاوه بر تامين رطوبت مورد نياز پوست، كمك مي‌كند تا روند درماني خشكي پوست هم مرتفع شود. براي استفاده از اين حمام كافي است ۳ قاشق غذاخوري عسل را با ۲ قاشق غذاخوري آبليموي تازه تركيب كرده و آن را به سراسر پوست بدن بماليد. پس از اين كار درون وان با آب نيمه ولرم بنشينيد يا دراز بكشيد و پس از نيم ساعت خود را با آب بشوييد.


درمان بي‌خوابي با حمام سنبل‌الطيب

حتما با خواص درماني چاي سنبل‌الطيب در درمان بي‌خوابي و اختلال‌هاي ناشي از آن آشنا هستيد. بسياري از درمانگران نوشيدن چاي سنبل‌الطيب را يك ساعت پيش از خواب بهترين درمان طبيعي براي داشتن خوابي آرام و عميق مي‌دانند. در كنار اين شيوه درماني، تكنيك‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه با كمك عصاره سنبل‌الطيب مي‌توان به بهبود بي‌خوابي و درمان آن كمك كرد. حمام خواب آور سنبل‌الطيب يكي از اين شيوه‌هاست. براي استفاده از اين حمام كافي است عصاره يا جوشانده سنبل‌الطيب و بابونه را به ميزان مساوي مخلوط كنيد و يك ليوان از آن را درون وان پر از آب نيمه ولرم بريزيد و نيم ساعت در آن دراز بكشيد. بهتر است اين حمام را نيم ساعت قبل از خواب و هر شب تكرار كنيد تا از نتايج آرام بخش و خواب آور آن بهره‌مند شويد.


بهبود بواسير با حمام بابونه

حمام كردن با عصاره گياه بابونه تاثير زيادي در بهبود جراحت‌هاي سطحي، درمان بواسير و رفع اسپاسم‌هاي ناشي از تحريك بواسير در بدن دارد. حمام كردن با اين گياه در بسياري موارد از سوي درمانگران طب سنتي به افرادي كه دچار اگزما و حساسيت‌هاي پوستي هستند نيز توصيه مي‌شود. براي حمام كردن با عصاره اين گياه كافي است نصف استكان عصاره بابونه را به آب وان اضافه كرد و به‌مدت ۲۰ دقيقه درون وان قرار گرفت. حتي بسياري از درمانگران كمپرس كردن مخلوط آب و عصاره بابونه با پارچه نخي روي بدن را در تسكين سوزش‌ها و التهاب‌هاي ناشي از اگزما بسيار موثر مي‌دانند.


بهبود خروسك با حمام آويشن

استفاده از حمام آويشن يكي از بهترين گزينه‌ها براي تسكين سرفه‌هاي كودكاني است كه به بيماري سرخك مبتلا شده‌اند. درمانگران متعددي در مكاتب درماني شرقي استحمام با آويشن را يكي از بهترين شيوه‌ها براي بهبود و تقويت عملكرد ريه‌ها مي‌دانند و اين شيوه را براي درمان سرفه كودكان مبتلا به سرخك و بزرگسالان مبتلا به سرفه‌هاي مزمن، برونشيت و تنگي نفس توصيه مي‌كنند. براي استفاده از اين حمام كافي است نصف فنجان عصاره آويشن را درون وان ريخته و به‌مدت 51 دقيقه درون وان دراز بكشيد. بايد مراقب بود كه پس از اين حمام كودك را به دقت در محيطي گرم و با لباسي مناسب قرار داد تا سرما نخورد.


بهبود عملكرد كليه‌ها با حمام گشنيز

گشنيز يكي از گياهان دارويي است كه خواص متعددي از قبيل بهبود عملكرد روده‌ها، هضم بهتر مواد‌غذايي و افزايش كارايي دستگاه گوارش براي آن ذكر شده است. حمام كردن با عصاره يا جوشانده اين گياه نيز خواص مشابهي بر اندام‌هاي دروني بدن از قبيل دستگاه گوارش دارد. حمام كردن با عصاره گياه گشنيز علاوه بر پاكسازي روده‌ها از مواد زائد به بهبود عملكرد آن‌ها كمك كرده و در هضم و جذب مواد مفيد بسيار موثر است. استفاده از اين حمام هر ۲ هفته يك‌بار براي افراد بالاي ۳۵ سال و افرادي كه دچار يبوست هستند توصيه مي‌شود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • azar

      zahmat keshidin. matla kheily aliyy bood

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج