۷۹۷۴۶۵
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

استاد دانشگاه:وصیتنامه شهدای مدافع تدریس شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم بسیار عجیب است؛ این وصیت‌نامه‌ها باید در سر کلاس درس به دانش‌آموزان خوانده شود و هر کدام یک درس مهم در سلوک بلایی است.

خبرگزاری ایسنا: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم بسیار عجیب است؛ این وصیت‌نامه‌ها باید در سر کلاس درس به دانش‌آموزان خوانده شود و هر کدام یک درس مهم در سلوک بلایی است.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری در مراسم اولین سالگرد شهادت خیرالله صمدی، سومین شهید زنجانی مدافع حرم که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفتن به سوی خداوند دو نوع سلوک وجود دارد که شامل سلوک عبادی و بلایی است.

وی افزود: سلوک عبادی از ناحیه عبادت بنده به درگاه الهی ناشی می‌شود که نتیجه آن این است که اعضا و جوارح بنده و سرباز و مطیع خداوند متعال می‌شود و کسی که این سلوک را داشته باشد به شیوه درست زندگی آگاه است.

نظری تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متاسفانه برخی از مراسم و مجالس مناسبتی به سمت آسیب‌زا بودن می‌رود، به طوری که مجالس مربوط به شهدا به سمت مجلس ترحیم برای یک شخص عادی می‌رود.

او یادآور شد: برخی از بندگان که از حد سلوک عبادی نیز عبور کرده‌اند، اگر در خود ظرفیت رفتن به سلوک بلایی بیابند به سمت این سلوک نیز می‌روند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در قانون طبیعت، صیاد همواره به دنبال صید می‌رود اما اگر بشنوید صید به سراغ صیاد رفته جای تعجب دارد؛ شهید صمدی عمر خود را برای خدمت به سپاه پاسداران صرف کرده‌ و بازنشسته شده بود که عازم سوریه شد.

او تصریح کرد: در سلوک عبادی بنده بلا را درک کرده و صبوری می‌کند اما در سلوک بلایی اگر بنده به بلایی دچار شود بلاجو می‌گویند، که اوج سلوک بلایی برای قتیل العبرات است.

نظری گفت: اوج سلوک بلایی در قتل‌گاه سیدالشهدا (ع) جلوه‌گر شده که خداوند متعال در جهان خلقت تنها اوج در سلوک بلایی را در شهادت امام حسین (ع) قرار داده است.

وی یادآور شد: مرگ یکی از ابعاد زندگی آدمی بوده و شهادت زیباترین مرگ در بازار دنیاست که تنها شامل بندگان خاص الهی می‌شود. در بازار دنیا آدمی همواره به دنبال انتخاب زیباترین مرگ برای خود بوده است و هیچ مرگی چون شهادت، زیبا و دارای مقام نزد خداوند نیست. در عملیات والفجر ۸ به رزمندگان غواص قبل از ورود به آب گفته می‌شود که هیچ امیدی به بازگشت‌شان نیست اما رزمندگان بدون معطلی وارد آب می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مگر شهدای دوران دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم نمی‌دانستند که رهسپار چه دیار و چه میدانی می‌شوند، تنها شهدا می‌توانند چنین مسیری را انتخاب کنند، زیرا تربیت‌یافته مکتب امام حسین (ع) بودند که توانستند وارد سلوک بلایی شوند.

نظری گفت: برکت شهدای مدافع حرم را زائران حاضر در راهپیمایی عظیم و شکوهمند اربعین مشاهده کردند که امسال چگونه این شهدا امنیت و وحدت را به شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) هدیه داده بودند.

او تصریح کرد: دشمن به خوبی فهمیده است که اربعین از نقش راهپیمایی خارج و تبدیل به یک عملیات علیه دشمنان اسلام شده است، در نتیجه توطئه و نقشه‌هایی را برای جلوگیری از این حرکت طرح‌ریزی کرده بودند که با شکست مواجه شدند.

نظری خاطرنشان کرد: قتل خاشقچی یک بی‌آبرویی بزرگ برای بن سلمان و ترامپ بود که باید پاسخ‌گو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      که چی بشه خداییش اهل دعوا هستیم بزارید بابا علمشونو بیاموزند شاید مام پیشرفت کنیم..تو ایران هیچی جای خودش نیست همه هم اشتباهی نشستن پشت میزاشون

    • بدون نام

      جهانگیری یاد بگیر اگه راست میگی

    • بدون نام

      وقتی به دروس دانشگاهی نگاه میکنیم می بینیم دروس چیده شده اکثرا دلسوزانه ، غیر ضروری و بر اساس دیدگاه های غیر علمی اجرا شده اند .

    • بدون نام

      ... فقط شعار شعار

    • HasanJalil

      سلام و دورد
      توصیه ایی برادرانه به استاد دانشگاه
      سعی کنید که نون بازوی خود را بخورید

    • عسل

      تدریس بشه که چی ؟ بدین مسئولین مملکت بخونن شاید یه ذره وجدانشون بیدار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج