جاباما
۷۹۷۶۹۳
۵ نظر
۵۰۲۴
۵ نظر
۵۰۲۴
پ

حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

همه میگن حیوانات خیلی بهتر از ما آدم ها دنیا رو می بینن. اما آیا واقعیت داره؟ دید حیوانات خیلی کامل تر و دقیق تر از ما آدم هاست.

وبسایت بدونیم - مریم اسدی: همه میگن حیوانات خیلی بهتر از ما آدم ها دنیا رو می بینن. اما آیا واقعیت داره؟ دید حیوانات خیلی کامل تر و دقیق تر از ما آدم هاست. در ادامه ببینیم که دیگر موجودات روی زمین دنیا رو چطور میبینند.

کوسه ماهی بهتر از آن چیزی که فکر می کنیم می بیند

حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

خیلی ها معتقد هستند که کوسه ها بینایی ضعیفی دارند به خاطر این که حواس دیگر آن ها بسیار قوی است. به عنوان مثال کوچک ترن تغییرات شیمیایی را متوجه می شوند مثل یک قطره خوب در اقیانوس. آرام ترین صداها را می شنوند. آن ها حس فشاری بسیار قوی و پیچیده ای دارند و روی بدنشان منافذی دارند که سیگنال های الکتریکی را جذب می کند. ویژگی خاص دیگر کوسه ها بینایی آن هاست. کوسه ها به علت جایی که چشم شان قرار دارد نمی توانند تمام جهات را در یک لحظه ببینند اما دید آن ها ۱۰ برابر بهتر از انسان هاست. کوسه ماهی ها حتی در تاریکی هم می توانند به خوبی ببینند.

بینایی عنکبوت پرنده بهتر از انسان هاست

حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

بیشتر عنکبوت ها با وجود داشتن ۸ عدد چشم باز هم بینایی خوبی ندارند. آن ها تفاوت بین روشنایی و تاریکی را می توانند درک کنند و بیشتر روی حس لامسه و چشایی خود تکیه می کنند. اما یک استثنا در میان آن ها وجود دارد و آن ها عنکبوت های پرنده هستند. عنکبوت های پرنده همه چیز را بسیار واضح می بینند و حتی چشم شان رنگ های بیشتری را نسبت به انسان ها می بیند.

یکی از رفتارهای هوشمندانه عنکبوت های پرنده این است که از قبل یک تصویر ذهنی از جایی که شکارچی کمین کرده است می سازند. آن ها حتی به کوچک ترین پلک زدن هم حساس هستند.

مارهای افعی، پیتون و بوآ می توانند حرارت را ببینند

حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

می گویند مارها فقط می توانند ترکیب دو رنگ آبی و سبز را با چشم های خود ببینند اما بعضی از آن ها حتی می توانند رنگ های فرابنفش را با چشم هایشان ببینند. گونه هایی که روزها شکار می کنند رنگ های آبی و مادون قرمز را فیلتر می کنند مثل این که عینک دودی استفاده کرده باشند. به همین دلیل چشم هایشان رنگ زرد را تشخیص می دهد. به جز مار کبری که قادر است با چشم های تیزبینش حتی چشم انسان را نشانه بگیرد بینایی مارها تار است.

برخی از مارها به خصوص آن ها که شب ها شکار می کنند می توانند رنگ های مادون قرمز را ببینند. انسان ها و دیگر حیوانات این طیف رنگ را می توانند درک کنند اما آن را به عنوان حرارت می شناسند. آن ها تصاویر اطرافشان را با تاثیرات گرمایشی - اشعه های مادون قرمز درک می کنند. آن ها این سیگنال ها را از فاصله یک متری از طریق منافذی که بین سوراخ های بینی و چشم ها قرار دارد و با حرارت بالای ۲۸ درجه سانتیگراد فعال می شود دریافت می کنند.

زنبورها طرح و نقش روی برگ ها را می بینند

حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

زنبورها بر اساس موقعیت خورشید حرکت می کنند بدون این که مجبور باشند آن را ببینند. زمانی که خورشید پشت ابرهاست جهت خانه را از طریق نورهای پلاریزه که ارتعاش آن ها به یک جهت است جهت خانه را تخمین می زنند.

زنبورها همه چیز را رنگی می بینند به همین دلیل گل ها برای آن ها جذابیت زیادی دارد. در واقع چیزی که زنبورها در گل ها می بینند انسان ها قادر به دیدنش نیستند. آن ها مثل ما سه رنگ اصلی دارند. اما رنگ های اصلی آن ها به جای قرمز، سبز و آبی رنگ های آبی، سبز و مادون قرمز است. به همین دلیل اشعه ماورا بنفش را به صورت رنگ هایی روی گلبرگ ها می بیند که چشم ما انسان ها قادر به دیدنشان نیست. در واقع زنبورهای عسل ۵ چشم دارند. ۳ چشم ساده بالای سرشان و ۲ چشم دیگر دو طرف سر. زنبورها به دلیل دید قوی که دارند در تشخیص رنگ ها قوی تر از هر موجود دیگری هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک@@@

      اینقدر این مارخوشگلها....را نشون ندید...@@

    • بدون نام

      یک قطره خوب !!!

      پاسخ ها

      • بلینک

        منظورشون یک قطره خون هست

    • بدون نام

      بعد میگن انسان اشرف مخلوقاته! زرشک

    • خوش شانس

      14:32 با نظرت کاملا موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج