۷۹۷۷۴۵
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

ناگفته‌های سیف: چند بار استعفا دادم قبول نکردند

ولی‌الله سیف سرانجام ۴ ماه بعد از خداحافظی از بانک مرکزی گفتگویی اعلام کرد که چند بار دررخواست استعفا و کناره‌گیری داده اما موافقت نشده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: ولی‌الله سیف سرانجام ۴ ماه بعد از خداحافظی از بانک مرکزی گفتگویی اعلام کرد که چند بار دررخواست استعفا و کناره‌گیری داده اما موافقت نشده است.

بخشی از گفتگو با سیف:

چرا استعفا ندادید؟

قطعا رئیس کل بانک مرکزی در شرایط خاص امکان استعفا دارد ولی برای این تصمیم باید همه ابعاد و تبعات آن را مورد توجه قرار دهد و نمی‌تواند یکجانبه تصمیم بگیرد و بر اجرای آن اصرار بورزد.

ماهیت وظایف بانک مرکزی به نحوی است که نمی‌توان آن را بدون رئیس کل گذاشت، در نتیجه باید دقت کرد که کناره‌گیری شرایط را برای اقتصاد و جامعه سخت‌تر نکند. بعضی مواقع می‌توان با دقت نظر در اجرا، تبعات یک تصمیم بد را به حداقل رساند. یادمان باشد که برخی تصمیمات خارج از بانک اخذ ولی برای بانک مرکزی لازم‌الاجرا می‌شوند.

درخصوص یکی از آنها توضیح می‌دهید؟

در طول مسوولیتم در بانک مرکزی چند مورد پیش آمد که استعفا و تقاضای کناره‌گیری کردم و آخرین مورد آن همین فروردین سال‌جاری بود که البته این بار هم مورد موافقت قرار نگرفت و قطعا تایید می‌فرمایید با توجه به حساسیت مسوولیت بانک مرکزی مخصوصا در شرایط جنگ اقتصادی امکان کناره‌گیری از مسوولیت و خالی گذاشتن سنگر قبل از موافقت با استعفا و تعیین جانشین وجود ندارد.

تردیدی نیست اگر در آن مقطع نسبت به استعفا اصرار می‌کردم و به هر صورت از کار کناره می‌گرفتم با توجه به دستاوردهای مثبت تا آن زمان، قضاوت عمومی نسبت به دوره مدیریت اینجانب در بانک مرکزی کاملا متفاوت بود و می‌توانست مثبت قلمداد شود ولی به هیچ‌وجه مجاز نبودم بنا بر مصالح و ملاحظات شخصی یا حتی سازمانی و بخشی، مصالح عمومی را نادیده بگیرم و وظیفه داشتم تا تعیین جانشین به کارم ادامه دهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      افسوس برای مقام مافوقی که تورو نگه داشت و نگذاشت که استعفا بدی.

    • آزاد

      آیا یادتان هست به مدت یک هفته نرخ سود سپرده را بیست درصد کردید ارتباط آن با افزایش سکه وارز منجر شد باسپرده گزاری مردم سکه ها راشما خودتان خریداری کردید

    • بدون نام

      لعنت بر دروغگو

    • بابا

      رفتی ابرو را بگیری... زدی چشم را کور کردی. اون گندی که تو بانک صادرات زدی و این هم از دلار بالا بردن برای کسری بودجه دولت بی تدبیر و نا امیدی... حتما مدارک شما هم جعلی است اول گفتی تحریم اثر نداره ولی بعد که گند زدی اندختی گردن تحریم ها... حالا هم میگی که با استعفا شما موافقت نشده یک دروغ دیگر..

    • بدون نام

      مطمئن باش روز تو هم میرسه

    • بدون نام

      لعنت خدا و مردم بر تو و مقام بالاتر از تو که اقتصاد و معیشت مردم رو به ابن روز انداختین.... خدا ازتون نگذره که مردم ازتون نمیگذرن !!!!

    • بدون نام

      روحانی مقشراصلی واین کارمندش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا بیچاره کردین مردم را بی شرف هر کس چندرغازی پول برای روز مبادا تو بانک داشت ارزش سپرده مردم را به یک چهارم رساندی در عوض خودتان سرمایه ده برابری به جیب زدید . ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج