جاباما
۷۹۷۷۴۷
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

مورد عجیب تاج؛ نه می‌رود و نه کاری از دستش برمی‌آید!

پس از آنکه اعلام شد طبق قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی روسای فدراسیون‌ها نیز که مشمول این قانون می‌شوند باید صندلی ریاست خود را ترک کنند، مهدی تاج و همکارانش به صرافت افتادند که به هر گونه‌ای صندلی خود را حفظ کنند و سرانجام موفق نیز شدند.

وب‌سایت طرفداری - مهدی عالیشاه: پس از آنکه اعلام شد طبق قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی روسای فدراسیون‌ها نیز که مشمول این قانون می‌شوند باید صندلی ریاست خود را ترک کنند، مهدی تاج و همکارانش به صرافت افتادند که به هر گونه‌ای صندلی خود را حفظ کنند و سرانجام موفق نیز شدند.

پس از مدت‌ها کش و قوس بر سر کنار رفتن مهدی تاج از صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، سرانجام با اعلام صالحی امیری مهدی تاج به دوران فعالیت خود ادامه خواهد داد اما موارد ابهام زیادی در این خصوص مطرح است و از سوی دیگر این سوال در ذهن مخاطب متبادر می‌شود که اگر تاج همینقدر اصرار بر صندلی ماندن را در دیگر زمینه‌ها داشت آیا اکنون وضعیت فوتبال ایران به گونه‌ای دیگر نبود؟

مهدی تاج در تقابل با قانون فوق الذکر ابتدا دست پیش را گرفت تا پس نیفتد. او در ابتدا گفت که مصوبه مجلس را در این خصوص اجرا خواهد کرد.

چند روز بعد تاج به همراه کفاشیان نزد رئیس مجلس رفت. علی لاریجانی به صراحت اعلام کرد که فدراسیون فوتبال نیز شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال بلافاصله با مصاحبه‌ای اعلام کرد که به علی لاریجانی توضیح داده که فدراسیون جزو نهادهای عمومی نمی‌شود.

مورد عجیب تاج؛ نه می‌رود و نه کاری از دستش برمی‌آید!

در همین اثنا بود که فیفا با ارسال نامه‌ای خواستار توضیح در مورد دخالت دولت در امور فدراسیون بود. پر واضح است که شخصی در داخل ایران فیفا را از این موضوع مطلع کرده بود.

پس از نامه فیفا، AFC نیز به فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای ارسال کرد و تأکید کرد که دخالت دولت موجب تعلیق و حتی تحریم این فدراسیون خواهد شد!

ژاله فرامرزیان، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش با تأکید بر لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشتگان اظهار داشت:

همه فدراسیون‌ها در لیست نهادهای عمومی غیردولتی ثبت شده‌اند. نهاد عمومی غیردولتی که مجوز قانون را دارد و به موجب آن کمک‌های ما شامل حال آنها می‌شود از طرفی این نهادها در قانون خدمات کشوری هم تعریف شده‌اند البته در قانون خدمات کشوری یک شرحی هم وجود دارد به همین دلیل ما از سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام کردیم که دستگاه اجرایی محسوب می‌شود و باید قانون را اجرا کند.

برایمان فرقی نمی‌کند اسم شخص چیست و کدام فدراسیون است. همه بزرگوار هستند. همه فدراسیون‌ها یک اساسنامه دارند. اساسنامه فدراسیون فوتبال هم اگر مصوبه هیات وزیران است چون در لیست نهادهای عمومی غیردولتی قرار دارد و باید قانون را اجرا کند.

این قانون شامل حال همه است و کسی مستثنی نیست. حالا چطور می‌خواهند تفسیر کنند و اگر بناست استفساریه بگیرند می‌توانند جواب بگیرند و اقدام کنند.

بحث ما اجرای قانون است و این قانون در اختیار ما نیست شاید اگر بود، به گونه‌ای دیگر تصمیم می‌گرفتیم. چون در اختیار ما نیست هر قانونی که برای همه فدراسیون‌هاست برای فوتبال هم هست.

سازمان امور اداری و استخدامی نیز به صراحت اعلام کرد که مهدی تاج 26 آبان‌ماه باید فدراسیون فوتبال را ترک کند.

علی کفاشیان طی مصاحبه‌ای اساسنامه فدراسیون فوتبال را ناقص خواند و تأکید کرد:

مجلس به درستی می گوید هیچ نهادی تا به حال درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون ها و به ویژه فدراسیون فوتبال را نداده است.

این موضوع باید از طریق وزارت ورزش انجام می گرفت که تاکنون انجام نشده و ریشه مشکلات امروز ما در کم کاری های دیروز است.

اما وزارت ورزش با ارسال یک نامه صراحتاً اعلام کرد که فدراسیون فوتبال یک نهاد کاملاً غیر دولتی است. با بررسی‌های موشکافانه مشخص شد مشکل از جای دیگری است و مصوبه‌ای که سال‌ها قبل به تصویب رسیده بود برای روزنامه رسمی فرستاده نشد و این یعنی فاقد وجاهت قانونی است.

مورد عجیب تاج؛ نه می‌رود و نه کاری از دستش برمی‌آید!

مهدی تاج با اطلاع از این وضعیت دست به دامان وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک شد. جلسه مشترکی میان تاج، سلطانی فر و صالحی امیری شکل گرفت.

اگرچه خروجی این جلسه بی نتیجه اعلام شد اما مشخص بود که این بی نتیجه اعلام کردن فرمالیته است. همین هم شد و یک روز بعد صالحی امیری خبر ابقای تاج با استفاده از قانون ماده ۶۰ خدمات مدیریت کشوری را اعلام کرد.

اما اگر مهدی تاج همین قدر تلاش و کوشش برای ابقای خود در فدراسیون فوتبال را برای دفاع از حقوق فوتبال ایران انجام می‌داد بلاشک وضعیت به گونه دیگری بود.

موارد زیر تنها بخشی از آن چیزی است که تاج می‌توانست همانند مکاتبه با شیخ سلمان در مورد صندلی ریاستش در ایران برای آن‌ها تلاش کند. برخی از مهم‌ترین موارد به شرح زیر است:

حق پخش؛ معضل حل نشدنی فوتبال ایران

اگر فدراسیون فوتبال ایران غیردولتی است چرا نمی‌تواند در مقابل صدا و سیمای دولتی بایستد و به بحث پرداخت نشدن حق پخش اعتراضی بکند؟

مهدی تاج و همکارانش تا به حال چند بار به مجلس رفته‌اند و حق پخش را مطالبه کرده‌اند؟

جواب را می‌توان حدس زد. فدراسیون غیردولتی ایران به طور کامل تحت سلطه مقامات دولتی است و تاج بسیار کوچکتر و حتی بی عرضه‌تر از آن است که در این خصوص شق القمری بکند!

بی شک اگر AFC یا فیفا مطلع شوند که بخش دولتی چنین ضرر هنگفتی به باشگاه‌های ایرانی وارد می‌کند نامه‌ای به مراتب تهدیدآمیزتر از نامه مربوط به مهدی تاج را منتشر خواهند کرد.

اجبار تیم‌های ایرانی به دیدار با نمایندگان عربستان در کشور ثالث

استقلال، پرسپوایس، تراکتورسازی و بسیاری از تیم‌های دیگر از بازی در کشورهای ثالث ضررهای مالی بسیاری دیده‌اند. این‌ها همه به خاطر سکوت فدراسیون به اصلاح غیردولتی است.

حمله عده‌ای به سفارت عربستان دست‌آویزی شد تا این اتفاق بیفتد. اما فدراسیون غیردولتی ایران حتی جرئت توضیح از دولتی‌ها را در این خصوص ندارد.

عربستان همچنان افسار AFC را در دست دارد و نامه‌های مهدی تاج به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم فقط در مورد ابقای خودش بر صندلی ریاست فدراسیون کارساز بوده است!

مورد عجیب تاج؛ نه می‌رود و نه کاری از دستش برمی‌آید!

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ همان ۲+۲

تاج در کشمکش مقابله با قاون منع به کارگیری بازنشستگان یک وعده دروغ نیز داد و گفت:

امسال برای فوتبال ما سال رکورد بود. علاوه بر اینکه امیدواریم فردا قهرمان شویم سهمیه مسابقات باشگاه های آسیا برای ایران 3+1 شد که خبر بسیار خوبی است.

اما در کمال تعجب سهمیه ایران در فصل 2019 لیگ قهرمانان همان 2+2 از سوی AFC اعلام شد تا نهایت لطف شیخ سلمان در حق فوتبال ایران همان نامه‌ای باشد که مهدی تاج را در سمت خود ابقا کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعیت اینه که تو این مملکت دیگه کسی که به فکر انجام مسوولیتش باشه پیدا نمی شه اگر بشه بهش پست و مقام نمی دن همه به فکر چپاول هستند
      یکی هم پیدا بشه بگه همه بهشون بر میخوره

    • بدون نام

      دزد جیب مردم...با پررویی تمام مثل زالو چسبیده داره میمکه...اینا قسمت عذاب وجدان رو کلا ندارن چون درد عذاب وجدان بیشتر از حرفای مردم و شکایت هاست کسی هم ک وجدان نداشته باشه همینقدر کثیف میشه

    • rahgosha

      ما بعد از انقلاب با ادبیات جدیدی آشنا شدیم از جمله با "دور "جمله ساختن. مثل: دور دور کردن ، دور بر گردان ، دور زدن کسی یا چیزی و........ این نوع اقدام این فدراسیون ورزشی هم میشه بهش گفت "دور زدن قانون" .توجه کردید !!

    • بدون نام

      چه قبل از انقلاب و چه تو این چهل سال کدوم شخصیت و میشناسید که خودش رفته باشه مگه اینکه قویترا پرتش کرده باشن بیرون کی بدش میاد تا خرتناق پول بچاپه از جیب مردم

    • بدون نام

      برترین ها خودتو به کوچه علی چپ میزنی یا کلا گیجی.تمام یعنی تمام مسئولین سیاسی کشور فقط و فقط به فکر منافع شخصی خودشونن که اگه نبودن الان وضع مملکت این نبود اگه حتی یه کار بسیار‌ کوچیکم انجام بدن که همونم نمیدن انقد منت سر مردم میزارن که مردم از خدا میخوان اینا هیچ کاری نکنن همون مشغول دزدی از جیب مردم باشن بهتره البته قبل انقلابم همین بود تو این چهل سالم همینه

    • بدون نام

      این جزئ دستمال بدستای اینفانتینو هست اگه مدیرای ایرانی از داخل کسی زورش نمیرسه عوضشون کنه این دیگه عذر تقصیر هم داره ودلش برا فوتبال ایران بخونید صندلی ریاست فوتبال ایران میسوزه و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج