جاباما
۷۹۷۷۵۰
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

قول پیگیری برای پرداخت حقوق کارگران هفت تپه

قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه موضوع هفت تپه در سطح معاونان رئیس جمهوری در دست بررسی است، گفت: دولت در تلاش است تا ۲ ماه از حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت طی هفته جاری پرداخت شود.

ایرنا نوشت: قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه موضوع هفت تپه در سطح معاونان رئیس جمهوری در دست بررسی است، گفت: دولت در تلاش است تا ۲ ماه از حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت طی هفته جاری پرداخت شود.

یداله مهرعلی زاده افزود: روز گذشته نشست فوق العاده بررسی مشکلات هفت تپه برگزار شد تا جایی که شخص معاون اول رئیس جمهوری طی تماسی از استاندار خوزستان خواستار ادامه پیگیری ها در پایتخت شد.

وی اظهار داشت: نماینده عالی دولت در استان امروز با معاونان رئیس جمهوری در این زمینه نشست خواهد داشت و مشکلات به وجود آمده در این سطح از مقامات کشور بررسی و پیگیری می شوند.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه حقوق چهار ماه کارگران هفت تپه معوق شده است، افزود: اولویت مجموعه مدیریتی استان این است که ۲ تا سه ماه از این مطالبات طی هفته جاری پرداخت شود.

وی گفت: در حال حاضر تعدادی از کارگران این شرکت دست از کار کشیده اند که این موضوع بر روند فعالیت خطوط تولید تاثیر گذاشته است زیرا نی ها باید قبل از انقضای تاریخ در اسرع وقت برداشت و وارد چرخه تولید کارخانه شوند.

قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان آرامش را برای رسیدن به مطالبات کارگران ضروری خواند و افزود: از این قشر زحمت کش درخواست می شود تا قبل از اینکه محصولات از بین بروند به سر کار خود بازگردند تا از این طریق بخش عمده ای از مطالبات آنها تامین و پرداخت شود.

وی یادآور شد: شرایط درآمدی شرکت هفت تپه وضعیت پایداری دارد و دولت این اختیار را دارد تا زمانی که دادستانی کشور به موضوع اعضای هیات مدیره این شرکت رسیدگی کند از محل درآمد حاصل از فروش محصولات مطالبات کارگران را پرداخت کند بنابراین بازگشت کارگران و ادامه فعالیت ارتباط مستقیمی با پرداخت مطالبات آنها دارد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز پیش از این از رفع مشکل بیمه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با کمک استاندار خوزستان خبر داده بود.

همچنین روز گذشته حدود یکهزار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در نماز جمعه شوش حاضر شدند و از امام جمعه خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قرار بود چی بشیم ولی چی شدیم . نیشکر هفت تپه قرار بود یکی از قطب های اقتصادی بزرگ کشور بشه ولی معلوم نشد چه بلایی به سرش اوردن که به این حال و روز افتاده . افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت اصلی این مشکلات، ابتدا سوء مدیریت ؛ و سپس عدم وجدان کاری بعضی از کارمندان و کارگران سابق این شرکت است.

      • بدون نام

        این شرکت معظم همانند بسیاری از شرکت ها طی چند سال گذشته دارای مشکلات داخلی و بیرون زیر ودرشت بوده و بصورت سطحی برای مشکلات نباید فقط به یک یا دو عامل پسنده کرد.(به نظرتان کارکنان فعلی در ایجاد مشکلات دخیل نبوده اند؟)مهم این است که دولت از هر جهت برای حل مشکل بداد شرکت نرسیده وبه عنوان صاحب اصلی به آن بی توجه بوده و باز هم واگذاری بصورت اشتباه صورت گرفته.

    • بدون نام

      هفت تپه زنده بمان

    • بهرام خان

      همینه،تا زور و تحصن بالا سرشون نباشه،اینا کاری رو درست انجام نمیدن،خب همین حقوقا رو به موقع پرداخت میکردین که کار به اینجا نرسه

    • محمودرضا

      خوشبحالشون دوماه حقوق طلب دارن پس ما کارگرهای شهرداری مرودشت چی بگیم حقوق چندماه که طلب داریم هیچ پیمانکار گذاشته رفته هنوز عیدی نگرفتیم سنوات نگرفتیم اگه فقط ی سوال از سرگارگر کردیم حقوق چی شد اخراج میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم ۲ ماه نیست ۶ ماه که نگرفتن تازه اگه این هفته که میگن ۲ ماه میدن اون موقع میشه ۴ ماه حقوق نگرفتیم فدات شم تازه اگه بدن چون اینا زیاد دروغ گفتن تا حالا

    • بدون نام

      کسی به فکر کارگرها نیست ! اینها بیشتر نگران نی ها هستن تا کارگرها ! دروغ گفتن بین مسئولان تبدیل به اپیدمی شده ! میگه حقوق 4 ماه عقب افتاده که 2 تا 3 ماهش رو این هفته میدیم !کارگرها میگن یکسال هست حقوق نگرفتن !!

    • بدون نام

      اقایه عزیز کجا ۲ ماه طلب داریم فدات شم ۶ ماه طلب داریم این مدیر های دزدش که گفتن این هفته فقط ۲ تا میدن البته این زیاد تا حالا دروغ به مردم گفتن این شرکت درست بشو نیست مگر این که باز برشگردونن دولتی .خدایا برس به دادمون اینشالا این پولایی که تا حالا از شرکت دزدیدن بشه درد به تن خودشون و
      بچه هاشون

    • بدون نام

      استاندار و معاونین و مدیران کل استاندار حقوق ماهیانه خودشان را فعلا در اختیار کارکنان نیشکر قرار دهند تا زمان رفع مشکل کارخانه.

    • m o

      این بدبختیا همش بخاطر خصوصی سازیه ک بیشتر بدزدن بی غیرتا

    • بدون نام

      خصوصی سازی تو کشورهای پیشرفته راهی برای تحول و جلو رفتن و بازده بیشتره ولی در ایران راهی برای دزدی های بیشتر

      پاسخ ها

      • ad5559581410@gamilcom

        باید دولتی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج