۷۹۷۸۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیحات دوباره پلیس درباره تصادف نوربخش

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: دوربرگردان محل حادثه دکتر نوربخش، استاندارد نبود. در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس دریافت نمی شود و وقتی پروژه ساخت راه ها به مرحله بهره برداری می رسد با وجود نواقصی که وجود دارد، با فشار پلیس، برخی نواقص برطرف می شود.

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: دوربرگردان محل حادثه دکتر نوربخش، استاندارد نبود. در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس دریافت نمی شود و وقتی پروژه ساخت راه ها به مرحله بهره برداری می رسد با وجود نواقصی که وجود دارد، با فشار پلیس، برخی نواقص برطرف می شود.

سردار محمدحسین حمیدی، روز شنبه در مورد حادثه اخیر جان باختن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونش در سفر کاری به استان گلستان، گفت: در این محدوده که منجر به کشته شدن رئیس سازمان تامین اجتماعی شد، بریدگی های زیادی از گذشته وجود داشت که به عنوان دور برگردان استاندارد نیست.

وی افزود: پلیس بارها اعلام کرد که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان، چرا که ایجاد دوربرگردان ضرورت و شرایط خاص خود را دارد، رفع نواقص این محدوده به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شد در حالی که این مساله در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد اما کسی توجه نکرد.
سردار حمیدی گفت: افرادی بسیاری در این مسیرها کشته می شوند در حالی که باید تعداد این بریدگی ها کاهش یاید و آنهایی که قابلیت تبدیل شدن به دوربرگردان دارد به صورت استاندارد، به دور برگردان تبدیل شود تا خودرو با ایمنی دور بزند.

وی افزود: از سوی دیگر جاده ای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور می کرد، درون شهری است و شرایط جاده های برون شهری را ندارد و در کنار، زمین های کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع خودرو از دوچرخه و موتور گرفته تا وسایل سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور می کنند.

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی ادامه داد: تا زمانی که فرد مسئول شناخته شده ای جان خود را از دست نمی داد کسی به مشکلات جاده ای توجه نمی کرد در حالی که سال گذشته 10 نفر به دلیل وجود این بریدگی ها کشته شدند، 24 نقطه در این محل ها است که ایمن و استاندارد نیست، شرکت ساخت سازمان راهداری، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده است. در سال 96، حدود 149 نفر در این محدوده مجروح شدید و 10 نفر کشته شدند در سال 97نیز 91 نفر در 7 ماه گذشته مجروح با حراحات شدید و 8 نفر کشته شدند.

سردار حمیدی تاکید کرد: بارها در مورد وجود این بریدگی ها مکاتبه شد و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شد، مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند.

وی اضافه کرد: شرکت ساخت وزارت راه این آزادراه را ناقص ساخته و تحویل داده است اما بدتر از آن، اینکه در آن زمان سازمان راهداری با وجود نواقص موجود آن را تحویل گرفته است و طی این سال ها بدون هزینه و اعتبار خاصی نواقص برطرف نشده است و عمده ترین حوادث در آن نقاط اتفاق می افتد است در حالی که رفع این نواقص در اولویت است و با کم ترین هزینه و اعتبار برطرف می شود.

وی افزود: در برخی مواقع در تصادفات راننده و مردم مقصر نیستند به عنوان مثال در حادثه اخیر رئیس سازمان تامین اجتماعی، راننده لنکروز چاره ای جز دور زدن نداشته است اگر به این خودرو برخورد نمی کرد به خودروی دیگری برخورد می کرد، راننده در مسیر جاده ای حرکت می کرد هر چند باید بیشتر توجه می کرد، اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که بتوانیم تمام بریدگی ها را با سلامت طی کنیم در این زمینه خطای انسانی حداقل ترین دلیل و راه بزرگترین عامل این حادثه بوده است.

سردار حمیدی در مورد حضور پلیس در این محدوده گفت: این محدوده جاده درون شهری نیست که پلیس حضور داشته باشد از سوی دیگر نمی توان برای هر راننده و خودرویی پلیس گذاشت، در هیچ جای دنیا این گونه نیست. به جای رفع نواقص و مشکلات نباید نبود پلیس آن هم در یک آزاد راه را بهانه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      خووواب دیگه بگووووو

      پاسخ ها

      • @@@@@@@@

        بجای اینکه صحنه تصادف را توضیح دهد در مورد آسفالت حرف میزند.
        چه جالب

    • احمد عزیزی

      دراول گزارش میگد این قسمت راه درون شهریست ودر آخر گزارش میگد درون شهری نیست

      پاسخ ها

      • حسین

        آفرین.درست گفتی

    • بهروز

      بابا وزیر کشور بود مثل اینکه,, باید ورودی شهر تحت نظارت قرار می کرفت

    • بدون نام

      چه عجب یکی حرف درست تحویل ملت داد
      باعث تعجبه نگفتین مقصر مردم هستن

    • کارمند

      حتما در همین مکان دهها نفر دیگر هم کشته شده اند اما چون از مردم عادی بوده اند برای کسی اهمیتی نداشته و حالا که یکی از مسئولین کشته شده موضوع اهمیت پیدا کرده است.این است ارزش جان انسانها در این مملکت.

    • بدون نام

      اینم وزیر کشور بوده این همه مردم با این ماشینهای بی استاندارشون کشته میشن کسی بدادشون نمیرسه حالا یه وزیر مرده چرا اینجوری شد راه انداختن پس مردم عادی چی بچه های یتمشون چی خانواده های بی فرزند چی لعنت بر شما

    • بدون نام

      کاش راجع به مرگ همه ادمها حساس بودیم وپاسخگو ..

    • بدون نام

      سالانه هزاران نفر نو جاده های غیر استاندارد میمیرن آب از آب تکان نمیخوره دو نفر کشته شد داد همه در اومد

    • بدون نام

      بابا این همه اتوبوس مینی بوس دانش آموزان دانشجوها چپ شد این هم رو انها

    • مسعود

      جناب سردار!!! خودت هم خوب میدونی که نقاط غیراستاندارد بینهایت زیادی در راه‌ها وشهرها وجود داره، ولی چون محل درآمدی برای پلیس راهنماییه هیچوقت درفکر برطرف کردنشون نیستین.

    • بدون نام

      سالانه بیش از 25 هزار نفر از مردم ایران در تصادف کشته شده و بیش از 100 هزار نفر مصدوم و معلول، هیچ کس به روی مبارک نمیاره. یعنی خون این مسئول مرحوم رنگین تر از همه مردمه؟
      یه فکر اساسی لازمه که متأسفانه در کشور ما متفکرین مسئولیت دولتی ندارند و مسئولان دولتی، تفکر ندارند

    • احمد

      من گرگانیم و هر روز از این جاده رد میشم چیزی که میتونم بگم مخصوصا بریدگی اخری که شصت کلاه هست این که فقط شانس و ااقبال باهات باشه تا سالم رد بشی ماشینها با سرعت میرن .کاهنده سرعت سر بریدگی نداره اصلا دور برگردان نداره شاید نیم ساعتم گیر کنی راه بهت ندن .امدن برای ساخت رو گذر از روستاها اطراف پول جمع کنن انگار ما بودجه نداریم در کل امار کشته ها خیلی بیشتره من خودم یه صفحه اسم میتونم ببرم که سر این بریدگی کشته شدن حیف که مرگ ادم معمولی صدا نداره

    • تهرانی

      من هم در گرگان زندگی میکنم و از بخت بد شغلم نیز رانندگی است و غم انگیز تر اینکه شاغل در سازمان تامین اجتماعی هستم،بارها سر بریدگی شصت کلا با مشکلیبه نام دور زدن از این محل روبرو بودم شوربختانه در شغل من اولین اشتباه،میتواند آخرین اشتباه باشد،حال که این عزیزان ،اینگونه غمناک در این محل از دست رفتند،با اینکه فقدانشان غیر قابل تحمل است ولی شاید بتوان گفت که آخرین خیرشان اصلاح این بریدگی باشد،شاید مسٸولین از خواب خود بیدار شوند و بفهمند،چه جانهای با ارزشی به خاطر سهل انگاری ایشان بر باد رفته،با تسلیت به خانواده این یاران همکار،به خانواده بزرگ تامین اجتماعی که من هم جزٸی از کل هستم میگویم که گلی بس با قیمت از دستمان رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج