۷۹۷۹۰۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

در ستایش تیم ملی هلند؛ به رنگ نارنجی

 تیم ملی هلند با برتری ۲ بر صفر خانگی مقابل فرانسه قهرمان جهان، آلمان، دشمن قدیمی خودش را به یک سطح پایین‌تر یعنی سطح B لیگ ملت‌های اروپا تنزل داد.

وبسایت نود: تیم ملی هلند با برتری ۲ بر صفر خانگی مقابل فرانسه قهرمان جهان، آلمان، دشمن قدیمی خودش را به یک سطح پایین‌تر یعنی سطح B لیگ ملت‌های اروپا تنزل داد.

این اتفاق چیزی بیش از یک خبر ساده است؛ چیزی در حد بازگشت نایب‌قهرمان‌ترین تیم دنیا به عرصه قدرت، آن هم تنها چندسال پس از ناکامی در رسیدن به ۲ تورنمنت متوالی مهم فوتبال اروپا.

تیمی که در زمان قرعه‌کشی اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا، کاندیدای اصلی سقوط در گروه اول لیگ A به حساب می‌آمد، حالا قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ را حذف کرده و با برتری در بازی آخر مقابل ژرمن‌ها بالاتر از فرانسه، فاتح جام‌جهانی ۲۰۱۸ به نیمه‌نهایی راه می‌یابد اما راز این تحول سریع چیست؟

تزریق خون تازه

فوتبال هلند پس از راهیابی به بازی نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰ تحت هدایت برت فن‌مارویک، دچار نوعی خمودگی شد. نسل طلایی تیم مانند روبن، فن‌پرسی و ... پیر شده بودند و همه جاه‌طلبی‌هایش در رده باشگاهی صرف می‌شد. هدایت نامناسب مربیان اکثر مربیان پس از فن‌مارویک هم دلزدگی ستارگان از تیم ملی هلند را بیش‌تر می‌کرد.

هلند در یورو ۲۰۱۲ نتایج ضعیفی گرفت و بدون امتیاز حذف شد؛ آنچه برکناری فن‌مارویک را در پی داشت. لوئی فن‌خال به عنوان جانشین فن‌مارویک سعی کرد به شیوه خودش در تیم انقلاب ایجاد کند.

او حداقل روی کاغذ موفق بود چون هلند در جام‌جهانی تنها مقام سوم خودش در تاریخ این رقابت‌ها را کسب کرد اما پس از جدایی غیرمنتظره او، گاس هیدینک، عامل اصلی مقام چهارمی هلند در جام‌جهانی ۱۹۹۸ نتوانست مانند دوره قبلی مربیگری‌اش در جمع لاله‌های نارنجی موفق عمل کند و بر سر اختلافات داخلی، یک سال پس از انتصاب جای خودش را به دنی بلیند داد.

در ستایش تیم ملی هلند؛ به رنگ نارنجی

مدافع سابق آژاکس به وضوح برای هدایت ستاره‌های هلند کوچک بود و تیره‌روزی بزرگی به نام حذف تیم در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ را رقم زد. در یورویی که ۲۴ تیمی شده بود و ایسلند هم فرصت حضور یافت، جایی برای قهرمان یورو ۸۸ وجود نداشت!

بلیند سرانجام با جار و جنجال فراوان رفت؛ بدون اینکه کاری فراتر از آنچه دالی، پسرش انجام داد (گل زدن در بازی رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل برزیل میزبان) به ثبت برساند. دیک ادووکات، دیگر مربی سابقی بود که برای بار دوم هدایت هلند را به عهده گرفت.

هر چقدر هیدینک نتوانست خاطرات جام‌جهانی ۱۹۹۸ را زنده کند، ادووکات هم در رقم شکوهی به اندازه تیم روان و شاداب هلند در جام‌جهانی ۱۹۹۴ ناتوان نشان داد. در گروهی با حضور سوئد و فرانسه، هلند تیم سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ شد و برای اولین بار در طول تاریخش در تورنمنت مهم متوالی غیبت را تجربه کرد. شب خداحافظی روبن پس از حذف هلند، آغاز عصر جدید فوتبال این کشور بود.

بازگشت به روزهای خوب

خداحافظی بازیکنان قدیمی مسن مانند فن‌پرسی،روبن، فن‌بومل و جایگزین شدن بازیکنان جوان داخلی مانند دی‌لیخت، تنها یکی از چند دلیل تحول هلند تحت هدایت رونالد کومان، گلزن‌ترین مدافع تاریخ است. تیم در تاکتیک‌هایش تجدید نظر کرده و دیگر از سماجت در استفاده از ۳-۳-۴ خبری نیست.

توتال فوتبال ابداع شده توسط همین تیم هر چند نه به طور کامل اما به هرحال در تاکتیک لاله‌ها جای دارد. از طرفی، تیم در هر بخش از یک مهره قابل اتکا برخوردار شده. دی‌لیخت و فن‌دایک در مرکز خط دفاعی زوج خوبی ساخته‌اند. فراموش نکنید کاپیتان فن‌دایک، یکی از عوامل موفقیت لیورپول در فصل جاری لیگ برتر نام داردو باعث شده تیم در ۱۲ بازی تنها ۵ گل دریافت کند و بزرگ‌ترین نقطه ضعف این سال‌های لیورپول یعنی قلب خط دفاعی پوشانده شود.

در ستایش تیم ملی هلند؛ به رنگ نارنجی

قدرت بازیخوانی و حضور موثر در حملات به اضافه قدرت سرزنی از او یک مدافع در کلاس جهانی ساخته است. دی‌رون و دی‌یونگ، ۲ بازیکن جوان اخیرا اضافه شده به تیم در خط میانی کمربند محکمی تشکیل داده‌اند و با قدرت جوانی و دوندگی، فضاها را پوشش می‌دهند.فاینالدوم و رایان بابل پشت سر مهاجم یا مهاجمان تیم به خوبی ریتم بازی را حفظ می‌کنند و در خط حمله، دیپای نه فقط به خاطر پنالتی چیپ زیبا مقابل فرانسه بلکه به دلیل استمرار در درخشش، حکم الماس را برای کومان دارد.

تازه به این‌ها جوانانی مانند ناتان آکه، فن‌دوک، پرومس و ... را هم اضافه کنید تا متوجه شوید هلند در درازمدت چه دارایی‌های ارزشمندی دارد. تیم کومان، نسبت به تیم ادووکات، ۳ و نیم سال جوان‌تر است و برای آینده برنامه‌هایی رویایی در سر دارد؛ برنامه‌هایی با چشم انداز روییدن لاله‌های نارنجی در باغ سبز فوتبال اروپا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      هلند عشقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج