جاباما
۷۹۸۰۶۸
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

دینار جای دلار را در مبادلات با عراق می‌گیرد

سفیر ایران در عراق گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در مبادلات بانکی به صورت دلار، پیشنهاد مشترک استفاده از دینار عراق یا صادرات و واردات به صورت تهاتری است.

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در عراق گفت: به علت مرز گسترده میان دو کشور و زمینه‌های متعدد برای مبادلات تجاری روزانه هزاران کامیون میان دو کشور در حال تردد هستند.

ایرج مسجدی افزود: تعاملات تجاری گسترده میان دو کشور در حالی است که از طرف آمریکا فشار‌های زیادی به عراق وارد می‌شود.

وی گفت: رئیس جمهور عراق تاکید کرده که این کشور خود را ملتزم به تحریم‌های آمریکا نمی‌داند.

سفیر ایران در عراق افزود: عراقی‌ها به گاز، برق، مواد غذایی و مواد صنعتی ایران نیاز دارند که اگر صادرات آن‌ها به عراق قطع شود نه تنها برای ایران بلکه برای دولت و ملت عراق هم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

مسجدی گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در مبادلات بانکی به صورت دلار، پیشنهاد مشترک استفاده از دینار عراق یا صادرات و واردات به صورت تهاتری است.

وی افزود: حجم مبادلات دو کشور هم اکنون ۱۲ میلیارد دلار است و هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری آن قابل دسترسی است.

سفیر ایران در عراق گفت: طبیعی است که برخی طرف‌ها از گسترش روابط ایران با عراق ناراحتند.

مسجدی افزود:​ دولت عراق پس از شکست داعش در پی تحقق اهداف سیاسی داخلی و منطقه‌ای است.

وی گفت: دولت عراق در زمینه اقتصادی در پی سرمایه گذاری خارجی است و هم اکنون هزار و ۲۰۰ پروژه را به ارزش یکصد میلیارد دلار عرضه کرده است.

مسجدی گفت: هم اکنون ۷۹ شرکت ایران در قالب هشت میلیارد دلار قرارداد‌هایی را در زمینه ساخت نیروگاه، تصفیه خانه، هتل، ورزشگاه و خانه‌های سازمانی در دست اجرا دارند.

وی با اشاره به مزایای حضور شرکت‌های ایرانی در بازار عراق افزود: شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ایجاد دفتر در عراق، مشارکت با عراقی ها، سرمایه گذاری یا انتقال بخشی از تولیدشان به عراق از مزایای حضور در بازار این کشور استفاده کنند.

سفیر ایران در عراق گفت: دولت عراق از سرمایه گذاری‌های کلان تولیدی و صنعتی در این کشور استقبال می‌کند و هدف آن‌ها ارتقاء سطح تولیدات داخلی و کاستن از واردات است.

مسجدی افزود: داعش از نظر سرزمینی از بین رفته است و اگر چه مشکلات امنیتی در عراق وجود دارد، اما روز به روز امنیت در این کشور و مرز‌های آن بیشتر می‌شود و فعالان اقتصادی ایرانی نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سالانه چهار میلیون ایرانی به عراق سفر می‌کنند و همزمان دو میلیون عراقی به ایران می‌ایند گفت: این امار در سال ۹۷ در حال نزدیک شدن به هم است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال بیش از سه میلیون عراقی به ایران سفر کنند.

سفیر ایران در عراق افزود: ما در پی لغو روادید میان دو کشور هستیم و در سفر رئیس جمهور عراق به تهران برای لغو روادید میان تجار و بازرگانان بحث و تبادل نظر شد.

مسجدی گفت: با عراق توافق کردیم نمایشگاه دائمی کالا‌های ایرانی در بغداد ایجاد شود و از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم مجوز لازم را برای اجرای این توافق صادر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آب و برق مجانی

      چی بودیم ، چی شدیم ؟

    • مریم

      اونوقت با دینار چه غلطی میکنین ؟ آدمای بیشتری رو بفرستین عراق تا پولشونو به خودشون برگردونید

    • علی

      خوب دینارو بعدن چیکار کنیم باید باز از عراق خرید کنیم

    • بدون نام

      خب بسلامتی....اونوقت چه جوری باید با دینار عراق در دنیا تجارت کرد..... حتما دوباره باید این دینارها توسط خود عراق یا کشور ثالث دیگری به دلار تبدیل بشه البته کارمزد این تبدیل هم که قطعا پرداخت میشه و ........ دستتون درد نکنه و خدا قوت دوستان

    • اقتصاد دان

      اگر حسن بی خودی ارزش ریال را کم نمیکرد حالا با بقیه کشورها با ریال معامله میکردیم.

    • بدون نام

      خسته نشدین از بس به مردم دروغ گفتین !!!!!!اول تکذیب میکنین از مسعول بالا تا پایین بعد بواش بواش به جور دیگه تایید میکنین اینبار از پایین به بالا!!!!بابا اینو دیگه همه میدونن که ترامپ 8 کشور رو در قبال نفت در بابر غذا به طور محدود معاف کرده دیگه ادای ننه من غریبم در نیارین تشت رسواییتون خیلی وقته از پشت بام افتاده و صداش گوش دنیا رو کر کرده اونوقت تازه شما میگین این چی بود!!!!!!خودتونین و جد و ابادتون!!!!!

    • بدون نام

      بابا یک تصمیم درست بگیرید فقط دنبال پیچودن مردم و دنیا هستید

    • بدون نام

      پس آمریکا رو به افوله!

    • بدون نام

      فعلأ که ملت رو به افول... والباقي علابرکت ا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج