۷۹۸۲۲۱
۲ نظر
۵۱۴۴
۲ نظر
۵۱۴۴
پ

دشمن داشتن این فواید را هم دارد

همه ما در زندگی دشمنانی داریم، افرادی که از پیشرفت یا رنج کشیدن ما شاد می شوند. اما وجود همچین آدمهایی در زندگی ما خیلی هم بی فایده نیست. به جای این که مانند آنها مقابله به مثل کنیم، بهتر است که به فوایدی که آنها برایمان دارند، بیاندیشیم. در ادامه برخی از فواید داشتن دشمن را در زندگی برایتان آورده ایم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما در زندگی دشمنانی داریم، افرادی که از پیشرفت یا رنج کشیدن ما شاد می شوند. اما وجود همچین آدمهایی در زندگی ما خیلی هم بی فایده نیست. به جای این که مانند آنها مقابله به مثل کنیم، بهتر است که به فوایدی که آنها برایمان دارند، بیاندیشیم. در ادامه برخی از فواید داشتن دشمن را در زندگی برایتان آورده ایم.

دشمن داشتن این فواید را هم دارد

کنترل خشم را می آموزیم

اگر بخواهیم صادق باشیم، دشمنان ما بهترین آدم هایی هستند که ما به کمک آنها می توانیم میزان خشم و عصبانیت خود را بشناسیم. اما مهمتر از آن این است که ما صبور بودن و کنترل خشم را در کنار آنها یاد می گیریم. کنترل خشم در حرف ساده است، وقتی که پای عمل برسد، اکثر ماها جا می زنیم. این که ما بتوانیم عصبانیت مان را کنترل کنیم، در بسیاری از مراحل زندگی موفق خواهیم بود. بنابراین به جای این که به فکر انتقام از دشمنان خود باشیم، از آنها به عنوان وسیله ای برای تمرین کنترل خشم خود استفاده کنیم.

فرصتی برای رقابت سالم در اختیار دارید

چه چیزی در یک مسابقه باعث رقابت و حتی برد می شود؟ درست است، رقبا رقبا یا به اصطلاح دشمنان تان شما را وادار می کنند تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. در واقع آنها به شما انگیزه می دهند تا راهتان را در پیش بگیرید و چه بسا به پیروزی برسید. البته یادتان نرود که این رقابت، باید سالم باشد. اگر شما انگیزه لازم را به کمک دشمن تان برای استارت زدن به دست آورید و باقی راه را بدون توجه به آنها ادامه دهید، مطمئن باشید که پیروزی شما حتمی ست. بنابراین این دشمنان تان هستند که به شما فرصت رقابتی سالم که پیش نیاز پیشرفت و موفقیت است را می دهند.

کامنت های منفی آنها، شما را تکان می دهد

حتما شما هم دشمنانی داشته اید که پشت یا حتی جلو روی شما بدتان را گفته و شما را نقد منفی کرده اند. اما صبور باشید، به کامنت های آنها با دقت گوش دهید، به احتمال زیاد برخی از حرف هایشان در مورد شما صحت دارد.
حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی حرفی ناخوشایند در مورد خودتان می شنوید، ذهن تان درگیر می شود که آیا شما واقعا همان چیزی هستید که طرف مقابل تان به زبان آورد؟! دشمنان ما با نقدهای منفی خود، این فرصت را در اختیار ما قرار می دهند که چند قدم به عقب برگردیم و خودمان را ارزیابی کنیم. همین باعث می شود که ما به شخصیت مان بیشتر بیاندیشیم و به فکر بهبود آن باشیم.

دشمن داشتن این فواید را هم دارد

می توانید دوستان بیشتری داشته باشید

آیا تا به حال تلاش کرده اید که با دشمن تان به گونه ای برخورد کنید که پس از مدتی دوست تان شود؟ اگر این توانایی را داشته باشید، شانس با شماست زیرا به دایره دوستان خود دوستی دیگر افزوده اید. علاوه بر آن، شما مهارت تغییر رفتار یک شخص، که دشمن تان را بوده، را هم به دست آورده اید که به تبع در دیگر روابط تان نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

از شما فردی مثبت اندیش می سازد

حتی در تاریک ترین شرایط هم نور راهش را پیدا می کند. گاهی وجود دشمن در زندگی ما، به ما این فرصت را می دهد که روی جنبه های مثبت زندگی تمرکز کنیم. به عنوان مثال، اگر فردی مدام زیر پایمان سنگ می اندازد، ما او را نادیده می گیریم و روی مهارت و اعتماد نفس بالایی که برای رسیدن به پیروزی مان لازم است، تمرکز می کنیم. همین مثبت اندیشی می تواند زندگی لذت بخش تری را برایمان بسازد.

دشمن داشتن این فواید را هم دارد

قدر عشق را بیشتر می دانید

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی مریض می شوید، قدر سلامتی تان را بیشتر می دانید. این موضوع در مورد دوست و دشمن نیز صادق است. به بیان دیگر، تا زمانی که ما دشمنی در زندگی مان نداشته باشیم، قدر افرادی که دوست شان داریم یا دوستمان دارند را نمی دانیم.
اگر چه ممکن است که شما دشمن داشته باشید اما همیشه افرادی هستند که شما را دوست بدارند، بنابراین قدر آنها را بدانید و به جای این که زمان و انرژی تان را صرف جنگیدن با دشمنان تان کنید، وقت بیشتری را با دوستان تان بگذرانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسترن

      به قول یکی از بزرگان،خوب است که آدمی در دشمنی هم تقوا و عدالت را مراعات کند.،

    • بدون نام

      خیلی مفید بود مرسی. کاش هممون یاد بگیریم که مثبت اندیش باشیم اونوقت دنیا چه جای قشنگی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج