جاباما
۷۹۸۳۶۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

اعزام تیمی برای رسیدگی به مشکل کارگران هفت تپه

مدیر کل حمایت ازپایداری مشاغل وزارت کار از اعزام تیمی متشکل ازنمایندگان وزارت کار،سازمان تامین اجتماعی وسازمان خصوصی سازی برای رسیدگی به مشکلات دو شرکت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد خبرداد.

خبرگزاری مهر: کریم یاوری در گفتگویی با اشاره به اعزام تیمی از وزارت کار به استان خوزستان برای رسیدگی به وضعیت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به اتفاق نمایندگان چند دستگاه اجرایی به استان خوزستان آمدیم تا سلسله جلساتی با مسئولان استانی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای حل و فصل مشکلات کارگران دو شرکت دارای مشکل در این استان داشته باشیم.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: این تیم به سرپرستی مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار متشکل از نمایندگان وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان خصوصی سازی کشور برای بررسی و رسیدگی به مشکلات کارگران و کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد خوزستان اعزام شدند.

وی درباره مشکلات این دو شرکت گفت: مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مقداری پیچیده است و مجموعه ای از عوامل را شامل می شود. این شرکت علاوه بر مشکل کمبود نقدینگی، به زعم کارفرما با مازاد نیروی کار مواجه است و به همین دلیل حقوق و دستمزد کارگران به تعویق افتاده است.

یاوری ادامه داد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در گذشته وابسته به مرکز گسترش صنایع و نوسازی ایران بوده اما از حدود دو سال گذشته که به بخش خصوصی واگذار شده، در فاصله هر چند ماه یکبار با مشکلات متعدد مواجه می شود.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از ماموریت های سفر به استان خوزستان بررسی مشکلات گروه ملی فولاد است.

وی با بیان اینکه مشکل نقدینگی برای تامین مواد اولیه مهمترین چالش پیش روی گروه ملی فولاد است، گفت: ۷۰ درصد سهام این شرکت در اختیار بانک ملی قرار دارد و اگر این بانک همراهی کند با رفع مشکل نقدینگی امکان تامین مواد اولیه برای این شرکت فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتراضات صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه در شهرستان شوش استان خوزستان از حدود دو هفته گذشته به دلیل تعویق در پرداخت دستمزد آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • seyyed

      چقد زود،میزاشتن قضه هفت تپه از چهانی شدن رد شه بعد یک تیمی می فرستادند،مسئ.لین حساسی داریم،قبل از بروز مشکل اقدام می کنند

    • بدون نام

      خودتون زن وبچه تون را بزارید جای اونها چه حالی میشید دیگه این ربطی به تحریم نداره نمی تونیم با دروغ تقصر دیگران بندازیم اینجا دیگه اختلاص ودزدی ها حرف اول واخر را می زنند مردم وکارگر زحمت کش چه گناهی کرده که همین حقوق بخور ونمیر زن وبچه ها شون را نمی دهند پاسخ گو کیست عدالت کجاست جواب گو کیست والا من که خودم هم حقوق کم کارگری می گیرم خودم را جای اونها می گذارم تو این چند ما چه بهشون گذشته شکم که گول نمی خوره ای خدا چه شب هایی که بی شام خوابیدند خیلی درک می کنم فقط با خدا خلوت میکنم ومیگویم خدایا ارامش شب را نصیب کسانی کن که اسایش روز را فراهم می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج