۷۹۸۵۸۸
۸۸ نظر
۵۰۱۰
۸۸ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش معقول حقوق در سال آینده چقدر است؟

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره میزان افزایش دستمزد و حقوق برای سال ۹۸ گفت: بنده با هرگونه میزان غیرمتعارف افزایش حقوق و دستمزد کارمندان دولت مخالف هستم.

خبرآنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره میزان افزایش دستمزد و حقوق برای سال ۹۸ گفت: بنده با هرگونه میزان غیرمتعارف افزایش حقوق و دستمزد کارمندان دولت مخالف هستم.

وحید شقاقی با بیان این مطلب افزود: دولت بین ۲تا ۲.۵ میلیون نفر کارمند دارد که از دولت حقوق می گیرند و همچنین ۱.۵ تا ۲میلیون بازنشسته از منابع دولتی حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در بخش خصوصی و بنگاه ها و … ۱۵ تا ۱۶ میلیون نفر مشغول کار هستند که اگر حقوق کارمندان دولت به صورت غیرمتعارف افزوده شود به حتم میان کارمندان دولت و کارمندان بخش خصوصی از نظر میزان دریافت دستمزد تبعیض فراوان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ افزایش غیر متعارف دستمزد نمی تواند منجر به عدالت میان بخش خصوصی و دولتی شود و در اصل تبعیض بین دولت و بخش غیردولتی است زیرا کارمندان بخش خصوصی هم انتظار دارند حقوقشان افزوده شود.

شقاقی گفت: در ۷تا۸ ماه گذشته بنگاه های تولیدی علاوه بر کاستی های قبلی با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند که این مشکلات به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش هزینه های تولید و کاهش فروش به وجود آمده در نتیجه شرایط بخش خصوصی نسبت به گذشته وخیم تر شده است.

وی افزود: فرض کنید اکنون شورای دستمزد به کارفرما برای افزایش حقوق و دستمزد کارمندان،‌کارگران و پرسنل فشار بیاورد تا افزایش دهند در حالی که کارفرما به عنوان بنگاه غیردولتی که در شرایط سخت قرار دارد و حاشیه سودش پایین آمده و هزینه های تولید به خاطر افزایش قیمت دلار، بالا رفته، فروش کاهش یافته و در مقابل مشکلات همچنان افزایش چشمگیری داشته از کجا قادر خواهد بود نسبت به افزایش غیرمتعارف دستمزد اقدام کند.

وی تاکید کرد: این‌گونه افزایش حقوق دارای نقاط مختلفی از ابهام است.

شقاقی تصریح کرد:‌ از دید بخش خصوصی و غیردولتی امکان افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد اصلا وجود ندارد زیرا بنگاه های تولیدی و خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و در ۷تا۸ اخیر هم به مشکلات قبلی افزوده شده و هزینه های تولید به شدت افزایش یافته و همان وطر که گفته شد حاشیه سود بنگاه های تولیدی به شدت کاهش یافته و فروش افت کرده و سبب شده تا اکنون شرایط نامناسب و ناگواری برای بخش خصوصی تولید ایجاد شود و اگر شورای دستمزد و دولت برای افزایش غیرمتعارف دستمزد فشار بیاورد حتم بدانید آخرین خلاص به پیکره تولید وارد خواهد شد.

این اقتصاددان بیان کرد:‌ تولید نیازمند حمایت یارانه ای دولت است و نباید به تولید بیش از این فشار وارد شود. وی توضیح داد:‌اما در مورد بخش دولتی باید گفت؛ دولت اکنون با کسری بودجه مواجه است بنابراین افزایش حقوق کارمندان نیز برای دولت سخت خواهد بود.

شقاقی تصریح کرد: درآمدهای دولت در ۶ماهه دوم سال ۹۷ و همچنین سال آینده کاهش خواهد یافت. بنابراین افزایش غیرمتعارف دستمزدها می تواند مجدد سبب افزایش کسری بودجه شود و می تواند به افزایش هزینه های جاری منجر شود و دولت را پروسه فشار هزینه ای و افزایش بدهی دولت و در نهایت افزایش تورم به عنوان یک دور باطل قرار دهد.
به عبارتی اگر برای افزایش حقوق و دستمزد غیرمتعارف فشار بیاوریم، دولت به دلیل پایین آمدن درآمدها مجبور می شودبرای پوشش کسری بودجه به چاپ و انتشار اوراق بدهی اقدام کند که این مساله تورم زا خواهد بود.

وی گفت: در مجموع باید گفت به بخش خصوصی برای افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد نمی توانیم فشار بیاوریم چراکه تولید اکنون وضعیت و شرایط بسیار ناگواری دارد و هرگونه فشار مضاعف بسان تیز خلاص بر پیکره تولید عمل می کند و تولید بی رمق فعلی از پا می افتد.

وی تاکید کرد: میانگین نرخ تورم در سال جاری حدود ۲۵درصد خواهد شد بنابراین باید میزان تعیین دستمزد متعارف بین ۱۲ تا ۲۰درصد باشد. دولت نیز باید سق و کف حقوق را برای دهک های درآمدی تعیین کند که این میزان محدوده متعارف برای افزایش حقوق و دستمزد برای کارمندان بخش دولتی و خصوصی خواهد بود.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: حقوق غیرمتعارف یعنی به یک باره و بیش از ۲۵درصد افزایش دهیم. برداشت بنده این است که دولت هم به دنبال افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد نخواهد بود و با توجه به شرایط پیش آمده تلاش می کند افزایش حقوق و دستمزد هم برای کارمندان دولت و هم بخش خصوصی ۱۲ تا۲۰درصد را متناسب با کف و سقف حقوق و دستمزد پیشنهاد دهد.

شقاقی گفت: البته بنده معتقدم ممکن است این میزان افزایش حقوق و دستمزد هم از توان و اختیارات دولت خارج باشد و باید به آینده پیش رو توجه جدی داشته باشد.

وی افزود : فشار هزینه ها، کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت، مشکلات بنگاه های تولیدی و کارفرما، افزایش نرخ دلار و … وجود دارد بنابراین افزایش ۱۲ تا ۲۰درصدی دستمزد نیز می تواند فشار مضاعف و سنگینی را هم بر دولت و هم بر بخش خصوصی وارد کند.

وی تاکید کرد:‌اگر قرار باشد تاحدودی قدرت خرید مردم را حفظ کنیم میزان حقوق ۱۲ تا ۲۰درصدی، افزایش معقولی است و غیر از این میزان غیرمتعارف و دارای تبعات سنگین خواهد بود و عملا از محدوده کنترل خارج خواهد شد و هزینه های سنگینی بر اقتصاد ایران تحمیل می کند.

شقاقی گفت: دولت باید حمایت های جدی یارانه ای از اقشار مختلف انجام دهد و دهک های پایین را مرد توجه قرار دهد.

بر اساس آمارهای موجود اکنون ۵دهک جامعه زیر خط فقر نسبی هستند که با حمایت های یارانه ای مناسب دولت باید شرایطی را فراهم کند تا قدرت خرید این افراد تقویت شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: اعطای مبالغ ۴۰تا۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه به دهک های پایین نمی تواند آنها را از زیر خط فقر مطلق خارج کند بنابراین دولت باید نسبت به اعطای حمایت های یارانه های مناسب برای افزایش قدرت خرید برنامه ریزی و اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      حالا که صحبت امور معقول شد چرا باید از سال بعد حقوق کارمندان افزایش پیدا کند از همین امسال شروع کنید مگر تورم افسار گسیخته را نمی بینید؟ مگر بدعهدی دولت را در اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش تا سقف 20 درصد در سال 97 را نمی بینید؟ دولت براحتی قوانین را بکنار گذاشته و از حالا در ذهن مردم القاء می کند که هرگونه افزایش حقوقی باید از سال آینده باشدهمین ترکیه با افزایش تورم گاها تا دو نوبت حقوق کارمندان را ترمیم می کند آنوقت برای ما سبد کالا درنظرگرفتن

    • مهرداد

      این عضو محترم دانشگاه تربیت معلم حقوق 15 میلیونی میگیرند و خبر از کارمندی که به زور 2 تومن با تاخیر بهش میدن ندارند. جوری صحبت میکنند که انگار کارمندها بچه زن بابا هستند و جای دیگه امدند!!!
      چشم دا امدن درست کنند گوش را هم کر کردند.

      پاسخ ها

      • علیرضا

        اگه راست میگن از حقوق کسایی که نجومی میگیرن کم کنن ببینن چطور نمیشه برای کارمند حتی تا ۵۰درصد افزایش حقوق اعمال کنن

    • بدون نام

      اقای شقاقی تو بیخود می کنی نظر می دهی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خواستم همینو بگم. و اضافه کنم که بنگاههای خصوصی همه قیمتاشونو چند برابر کردن و الان من کارمند هم مجبورم ازشون بخرم با چند برابر قیمت گذشته . خب اونا هم الان سود بیشتری به جیب زدن پس حقوق کارکنانشونو زیاد کنن. دولت هم اگر نمیتونه افزایش حقوق بده قیمتها رو پایین بیاره

    • بدون نام

      تو خودت مشکل نداری حرف الکی میزنی

    • سالار

      مردیکه الان تورم بالای۱۵۰ درصد بعد تومی گی ۱۲تا۲۰درصد معقوله اره برای تو که پول نفت می گیری معقوله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بایدشرم کردازبودن شما ادم دستمال بدست البته چون حقوق خودت درسطح عالیه حق داری بقیه هم منها وعددی نیستند شرمت باد ...........

    • بدون نام

      افزایش 12 تا 20 درصد؟؟؟؟ ببخشید شما آخرین بار کی رفتی در مغازه؟؟؟ برو عامو حالت بده بخدا. تورم 200%هست.کجایی مشتی؟

    • بدون نام

      ازتو زباله دونی مدرک گرفتی؟ حتما مدرک قلابی دار، معلم نداشتی، مردک اگر معلم، کارگر کارمند ازنظرمالی مشکل داشته باشند، که بااین اوضاع و احوال دربدتر ین شرایط قراردارند، چگونه می‌توانند هوش وحواسشان به کارشان باشد وبازدهی خوبی داشته باشند، مطمئنا جنابعالی کاسبکار هم هستی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردک تو کی هستی که نظر میدی ؟تو چه خبر داری کارمندان چه می کشن؟

      • بدون نام

        ماهرچه میکشیم از شما ادمهای مرفه وبی دین حرامخوار... .

      • ذلیل مرده

        دریافت ایشان نجومی بوده ازحال وروزدیگراقشار حقوق بگیر خبر نداری به زور دهه اول ماه کفاف هزینه زندگی میکنه وهميشه شرمنده خانواده است پس خفه شو

      • بدون نام

        لطفا اقای شقاقی حقوق خود راعلام کنید.......یک ماه باحقوق کارمندی زندگی کنی دیگر از این دسن نظرهای مزخرف نمیدهی....در ادارت کار تعطیل شده دلیلش چیست

      • بدون نام

        خیلی کثیفید با این خبر میخواهید سر مردم را گرم مکنید شماه امسال داشته باشید بقیه پیشکش

      • مهدی

        آقای به اصطلاح استاد من یک کارمند هستم پارسال پس از کلی دوز و کلک و لابی دولت و مجلس قرار شد حقوق بین ۱۲ تا۱۵ درصد افزایش یابد ولی عملا همان۱۰ درصد افزایش یافت یعنی برای من چیزی حدود ۲۰۰ هزار تومان الان آقای بیشعور به من بگو با این وضعیت گرانی یا خیلی خری یا از یک سیاره دیگه آمدی که میگی افزایش متعارف اینه البته یه چیز برای همه کارمندان روشن روحانی کثیف همچین خیالی هم داره و بسیار با نظر شما احمق موافق است

      • بدون نام

        هرموقع صحبت از افزایش حقوق میشود دلسوخته صاحب نظر برای دولت وبودجه پیدا میشود آقای شقاقی تورم ۱۰۰ در ۱۰۰ را نمی بیند لحه شدن بازنشستها را که هرکدام هم دو یا سه فرزند بیکار متاهل مستاجر را افتاده گردنشون رانمی بینندفقط دلش برای بودجه وبار مالی دولت سوخته خسته نباشی مسلمان

      • بدون نام

        از خودت شروع کن ایثار کنید مرد حساب تو چه استادی هستی حق ق کارمندان بازنشستگان نطامیان بسیار کمتر از خط فقر است خجالت‌خوبه مرگ را برای همسایه می خواهی اگر میخواهید تعادل و عدالت بر قرار شودحقوفها باید بین سه میلیون و حداکثر هشت میلیون باشد نه اینهمه فاصدا بین دو دکتر یکی قاصی یا استاد دانشگاه و یکی دبیر اموزش و پرورش

      • بدون نام

        تو حق اطهار نطر نداری گنده تر از تو هستند انکه تو‌میگویی مال مملکتی است که‌همه چیزش سر جایش باشد اکنون‌از حکو مت حسینقلی خانی و بلبشو گری بد تر است

      • بدون نام

        اگه جنابعالی بعداز سی سال کار بادریافتی ی میلون مستعمری زندگیتو میگزروندی از این نظریها نمیدادی چپت پره

      • علیزاده

        ایشان درس میفرمایند ازنظر علمی تمام مطالب درست ولی آیا مقضر بوجود آمدن این وضع کارمندان یا کارگران بخش دولتی وخصوصی بودند اگر درست مدیریت میشد الان نباید کشوری که دارای منابع نامحدود خداوندی است مردمش در فقر مطلق باشن لطفا دررسته مدیریتی دنبال چاره باشید نه برای چندر گاز پول کارمندان

    • بدون نام

      خراحمق بگو خودت برجی چقدر حقوق میگیری که کارمندان با این حقوق که به پانزدهم هرماه هم نمی رسد امرارمعاش کنند دیگه نگم بهتره توبرای پرکردن جیب خودت ومسئولین بخش خصوصی هستی نه کارگر وکارمند

    • بدون نام

      بایدهمچون آدمی حیف آدم که به توگفت بایداعدام کرددوزد.

    • معلم واقعی

      سلام لطفا از معلم های سهمیه ای نظر خواهی نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها راه دولت ازبین بردن تبغیض فاجعه بارحقوقی بین دستگاهای دولتی واجرای نظام پرداخت هماهگ حقوق است

      • بدون نام

        ایشون سهمیه ایه؟ خب پس صداش از جای گرم بلند میشه . همه چی براش هلو بیا گلو بوده الان هم کلی پول اضافی بابت سهمیه اش دریافت میکنه . خب معلومه با مردم عادی متفاوته

      • بی نام

        عزیز دولت دهک بندی کرده که یکی ازاولویتهاش عشایرن بله زندگی سختی دارن ولی اگه بخان دامهاشونو بفروشن میتونن بهترین جای تهران زندگی کنن بجان بچهام قسم دیدم که ماشین چندمیلیونی سال ۷۰ خریده بود و از دوست من میخاست براش ببره وچند وقتی یادش بده بماند این قشر که تعداد بچهاشونم کم نیستن یارانه میگیرن سودسهام عدالت میگیرن ولی کارگری که با قراردادسفید روزانه ا۲ ساعت کار میکنه وحتی حقوق اداره کاری هم بهش نمیدن وحق شکایتم نداره چون مجبوربوده سفید امضا کنه این یک قلمشه که حق به حقدار نمیرسه خدا نیامرزه کسهایی که بدون تحقیق خصوصی سازی رو درکشور رواج دادن وباعث شدن کارفرما هربلایی میخاد سرکارگر بیاره مجلس اداره کار دولت همه پشتیبان کارفرماها هستن

    • بدون نام

      بیشرف تو خودت ملیاردری خبر از فقرا نداری

    • بدون نام

      خدایا آه بچه من این آقا و مسئولینی که بانی حقوقهای پایین هستن بگیره که همین چندروزپیش بخدا گوشت میخواست پول نداشتم براش بخرم. اینا ضدنظام هستن.

    • بدون نام

      سلام کارشناس که نظر داذه خودش هم ۳میلیون حقوق میگیره اقا نظر نده لطفا

    • بدون نام

      اقای شقاقی....لعنت بر تو بیشرف....امثال شماها خون ملت خوردین همیشه هم سیرین و خبر از گشنه ندارین....خدالعنتت کنه

    • ایرانی

      حقوق جنابعالی چقد هست .؟؟؟ ایا شده منتظر یارانه بمونی برای بچت غذا بگیری .؟؟؟ ایا شده بری 2تا دونه تخمرغ بگیری اخه نفهم موقعی جای کسی قرار نگرفتی چجوری نظر میدی.؟ تو اطلاع داری از سال گذشته تا الان گرانی و تورم چکار کرده با حقوق بگیر ها .؟؟ بنگاهتی خصوصی هم حقوق را بالا ببرن قرار نیس تمام دارمدشون بره تو جیب یه نفر که اگه دلار بالا رفته مواد اولیه گران شده اونها هم جنس گران میفروشن این وسط فقط فشار رو سر قشر کارگر و کارمند هست

    • ابراهیم

      برو کشکت رو بساب عمو . کدام مسئولی معقولانه حرف زد که تو دومیش باشی . ملت رو هالو فرض کردید ؟!

    • بدون نام

      من کاری به افزایش 12 تا 20 درصدیش ندارم این باسواد چطوری تورم سال97 رو حساب کرده شده 25 درصد!!!!

    • ااهورا

      اولاکه این آقامشخصه که به جایی وصله،اگرم وصل نباشه چیزی گرفته که اینطورفرمایشی!!کرده،بعدم دیگه تمومه این فرمایشات!!فصل الخطاب قرارمیگیره.دیگه یک انسانی پیدانمیشه بگه قدرت خریدکارمندچقدرپایین اومده...آقای محترم باحقوق یک ودومیلیونی میتونیدیک ماه زندگی کنید؟؟!!مطمئن باشیدنمیشه.ماکارمنافقط زنده ایم وگرنه زندگی نمیکنیم!!

    • بدون نام

      این آقای استاد کلیشه ایی اظهار نظر کرده اند واقعیت ها را ببینید شما که مثلا نظریه پرداز واستاد هستید ببینید مردم در تنگنا هستند هرچند که شما این چیز ها را نمی فهمید وکیلویی اظهار نظر می کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمدی خود شیرینی کنی ...

    • بدون نام

      بر اساس واقعیت ها نظر بدهید نه کیلویی وکلیشه ایی مدرک استادی را چگونه دریافت کرده اید البته شما مشکلات مردم را نمی فهمید چون از مردم نیستید از اظهار نظرتون معلومه

    • بدون نام

      کار خوبی کردین این درصد رو گفتین... هر چی سر این مردم بیارین کمه... لیاقت این مردم همینه

    • HasanJalil

      سلام و درود
      آقا یه رفراندوم بذارین به نتیجه برسیم که چند درصد از کل کشور
      موافقن این نظام مشکل دار از هر نظر (سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،و .....)همچنان در راس امور باشه .

    • حیدر بابا

      واقعا متاسف چرابا مردم اینگونه میکنید یه نظامی بدبخت به زور داره زندگیش رو میچرخونه ازطرفی م ستاجره بچه کوچیک داره پوشک نمیتونه بخره زنش مریض چیکار کنیم با این اوضاع بمیریم براتون خوبه نه خداجوابتون رو بده بترسید از آه این مردم اون دنیا هم هس

    • بدون نام

      خوالعنتت کنه نظرنده کمرمردم زیر فشار اقتصادی خوردشد بسه دیگه .خدالعنت کنه روحانی را .دولت بی کفایت

    • بدون نام

      ايشون هم از دارودسته دزدان مملکتن و چیزی از گرانی نمیدونه برو دلت خنک بشه

    • بدون نام

      بیسواد ازمابهترون، حرف نزنی کسی نمیگه لالی

    • علی علی

      مردک نادان انگار شما تو این کشور زندگی نمیکنی حقوقت مثل من ۲ میلیون نیست که نتوانی کرایه خونتون بدی

    • بدون نام

      با توجه به اینکه قیمتها سه تا چهار برابر شده و بخش خصوصی هم با افزایش نرخ کالا یا خدمات خود درآمد خود را بالا برده، فقط کارمندان و کارگران متضرر شده اند و افزایش معقول حقوق آنها باید حدود چهارصد درصد باشد تا بتوانند مثل پارسال زندگی کنند

    • بدون نام

      حیف یک قذون پول که به تو بدهن با این نظرات

    • بدون نام

      آقی شقاقی خدا وکیلی خودت چقدر حقوق میگیری تو توی جامعه نیستی بیخود حرف نزن
      استاد دانشگاه به نرکیه نگاه کن پس نظر صدتا
      یک غاز نده

    • بینام

      تو چکارای که نظر میدی سیر خبر از گشنه نداره پول دار بیدرد جوان بیکار نداری حرف مفت میزنی

    • بدون نام

      با سلام
      از قرار معلوم جناب آقای شقاقی از قیمت های سرسام آور تمامی اقلام خبر ندارند ، چون اگر مطلع بودند حداقل طوری دیگر تجزیه و تحلیل می کردند ۰
      در حال حاضر کارمندی که حقوق مقطوع ( ثابت ) می گیرد ، توانایی زندگی کردن ندارد ۰و این روند ادامه داشته باشد فقر و فحشا ، دزدی و ....‌.بیداد خواهد نمود ۰پس بیاییم راهکاری ارایه بدهیم تا مردم از سر درگمی در آیند ۰

    • reza

      بیسواد تورم ۱۲ تا ۲۵ از کجا اوردی بچه کلاس ابتدایی هم میدونه تورم بالای ۱۰۰ درصده

    • بدون نام

      خودت حقوق بالای ۱۵ میلیون میگیری واز درد کسی که یک میلیون هشتصد حقوق میگیره خبر نداری پس اظهار نظر بیخود نکن عوضی

    • معلم

      آقای استاااااااد . مگر تا الان که همیشه کمتر از تورم به حقوقها اصافه کردن تورم کنترل شده ؟ با این تئوریهای اقتصادی شما پدر مردمو در اوردین . لطفا بشین سر جات . تز نده

    • علی

      مردک احمق حرف نزنی نمیگن لالی
      همینا هستن که ملتو دادن بفنا

    • بدون نام

      چی میگی دیوانه؟؟؟؟

    • بدون نام

      چی میگی دیوانه؟؟؟؟

    • علی

      جناب استاد !! تو که با حقوق 2 میلیونی نمی خوای رب 17هزار تومنی و شلوار 200 هزار تومنی بخری و سایر هزینه ناقابل زندگی رو بپردازی دلیلی نداره بخوای به فکر افزایش حقوق دیگران باشین اصلا باید از حقوقا کم کنن چون همه قیمتا عالیه

    • بدون نام

      حقوق ها باید دو برابر بشه... چاپ کنید اگه مسلمان هستید

    • محمد

      با این اظهارات و افاضات چرت و پرت که فرموردی جناب مرتیکه شقاقی! بعید میدونم حتی مدرک پنجم دبستان هم داشته باشی مرتیکه کودن، چه ب سه به دکترا.
      همه اجناس بون استثنا حداقل دو تا سه برابر شدن، اونوقت این نردک کودن و احمق میگه تورم 25 درصده.... خخخخ
      برو مدرکتو بذار در کوزه عاموووو.

    • شفیعی

      لطفا از این بیشتر نخندونمون جناب..
      امسال دو بار مجلس نحوه افزایش حقوق کارمندا رو به دولت ابلاغ کرد ولی جناب نوبخت کار خودشو کرد . شما نگران نباش نوبخت خودش میدونه چه کار کنه

    • بدون نام

      بخدا یا حالشون خوب نیست یا نفسش از جای گرمی بلند میشه مرد نازنین از اوضاع اقتصادی کارمندان خبر داری ؟میدونی یک ماه یک کیلو گوشت برای خانواده چند نفره یعنی چه؟ میدونی لباس زمستانی نتوانی بخری یعنی چه؟بخدا اگر بدونی...

    • بدون نام

      اگر افزایش عیر منطقی است حقوق اساتید دانشگاهها و قضات و کارمندان عالیرتبه نطیر شرکت نفت باید کم شود و به کارمندان نظیر از نظر مدرک و سختی کار برسد اری علاج کار کاهش حقوق نمایندگان دولتیهای رده بالا قصات دانشگاهیان و و و است

    • بدون نام

      چرا در سالهای قبل که متناسب با تورم حقوق اضافه نشد و این شکاف سال به سال بیشتر شده به خاطر همین عدم افزایش به موقع نظد نمیدادید ودر ثانی حقوق بخش دولتی و خصوصی ربطی به هم نداشت۶ بلکه هر کدام با توجهوبه شرایط خاصش باید افزایش پیدا کند حال اگر شرایط برای افزایش یکی مهیا نیست نمیشود گفت بقیه را هم محروم کنند واقعا متاسفم کهشما خود را کارشناس میدانید با این طرز تفکر !!!

    • بدون نام

      کارشناسانی مانند شما اگر حرفشان مورد قبول قرار گیرد که فاجعه هست .شمائی که با حقوق بالا خبر از مشکلات بقیه ندارید و خیلی راحت میگوئید چون نمیشود حقوق بخش خصوصی را اضافه کرد پس برای بخش دولتی هم کاری انجام نشود !از شما میپرسم این دو چه ربطی به هم دارد ؟؟؟

    • بدون نام

      شما هیات علمی هستید !!!واقعا تاسف باید خورد برای دانشجویانی که زیر نظر افرادی چون شما با این نگرش و قیاس بی ربط دو موضوع متفاوت دارید نظر میدهید و خود را کارشناس میدانید .

    • ناشناس

      آقای بزچرانی که اقتصاددان شدی از دل خون مردم خبر نداری ؟ ظاهرا سر نامبارکتان تو آخره !مردم دارن نفله میشن وتو.... کجایی خدا؟

    • ناشناس

      آقای بزچرانی که اقتصاددان شدی از دل خون مردم خبر نداری ؟ ظاهرا سر نامبارکتان تو آخره !مردم دارن نفله میشن وتو.... کجایی خدا؟

    • بینام

      این الاغ سوار دیگه از کدوم دهاتی بلند شده باید دهنشو گل بگیرن

    • کارگر

      از آنچه خوندم باید بگم متاسفانه چیزی برای گفتن ندارم

    • بدون نام

      مملکتی که اقتصاددانش توباشی ازاین بهترنمیشه خواهشا دراون دهن لجنتو ببندآشغال بی درد

    • بهرام حبیبی

      آقای شقاقی محترم
      ا از وضع جامعه فعلی ما خبر ندارند یا دارند خودشان را زده اند به بی خیالی مرد مومن در عرض یک ماه فقط پنیر ۷ بارافزایش داشته این از خوراکی صحفه کلاج خودرواز۱۸۰ هزارتومان شده هشتصدهزارتومان خودرو ۴۰ میلیونی شده ۸۰ میلیون ساختمان دوست میلیونی شده چهارصدمیلیون آن وقت شما حقوق کارگر و کارمندان را ۱۲ یا ۲۰درصد نظر می دهید آن هم با شک و تردید خدوند متعال به تو انصاف و وجدان عطا فرمائید امین

    • علی

      حرف اضافی ومفت موقف شکم پر ومفت خوار

    • حسام

      خاک برسر این شخص که نمیدونه تورم چقدره وحالا واسه ما شاخ شده.

    • بهمن

      هر موقع ایشان مثل ما ماهی 2میلیون حقوق گرفت صداش از حلقومش در نمی آید چه برسد به اینم نظر اضافی بدهد لطفا

    • بدون نام

      جناب اقتصاد نخوانده ونادان میدانی تفاوت۲۰ درصد افزایش برای شماوحقوق بگیر دومیلیونی چقدره خودت را درنظرنگیربه قشربدبخت فکرکن به دولت فشار نمیاد به جهنم مردم چه گناهی دارند این همه بودجه و اختلاس ودزدی منابع مالیش کجاست؟

    • بدون نام

      اینهمه دروغ و فریبکاری ودست به سر کردن مردم تا کی ادامه دارد؟ازخدابترسید

    • ایران

      لعنت به تو با اون نظر مزخرفت.اسسسستتتتتادددددد غار توسرت افزایش حقوق قدرت خرید برگرده به سال قبل ..دوما اگر حقوق کارمندان زیاد بشه هم تولید رونق میگیره کارگر وکارفرمابه نون میرسه آخه حماقت تا چه حد کی به تو مدرک داده اگر کارمندان ومردم توان مالی خرید نداشته باشند یقینا مصرف کم میشه تولید کاهش پیدا می‌کنه کارفرما و کارخونه دار متضرر میشه وووووووووچرخ اقتصاد کند میگرده......استاد بی سواد مفت خور اقتصاد... سبزی فروش محل بیشتراز
      تو می‌فهمه...

    • بدون نام

      خواهشن ادما بی درد حرف نزنند بهتره
      کارشناس بی

    • بابا

      آقای شقاقی راست گفتن سیر از کرسنه خبر نداره... مگر دولت خودش دلار را بالا نبرده مردم را بیچاره نکرده بخش خصوصی را ورشکست نکرده حالا حقوق را بالا نبره حداقل دلار را سر جای خودش برگردونه.. نظر شما اسسسسستاد بزرگوار چییییه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • عدالت دزد

      اگه مردی بگو حقوقت چقدره .راست میگه اگه حقوق اقشار مردم به عدالت نزدیک باشه به این دزدهای به اصطلاح کارشناس و اقتصاد دان کمتر میرسه .چونکه از مردم فقیر و بدبخت راحت میشه سواری گرفت. نفرین این مردم شما وخانواده ای مفت خورتان را بگیره .امین .البته این امین ها هم دیگه گیرایی نداره

    • بدون نام

      انشالله از اون بالا که مردم پایین رو نمی بینی با کله میفتی پایین تازه می فهمی مردم وضع زندگی شون چطوره و بدبختی هاشون رو می بینی و خودت که نفهمی تازه درک می کنی بدبختی یعنی چه و زندگی کارگری رو به چشم می بینی فعلا نظر نده تا زمانی که نمی دونی با شکم گرسنه خوابیدن چیه !

    • بدون نام

      تو غلط کردی که چنین نظری بدی.حقوق این آقا نصف کنید ببینیم شق القمر می کنه یا نه .30ملیون می گیره خیلی مهربان شده

    • بدون نام

      ...شما هم باور نکنید که دولت بالای 20 درصد اضافه کنه. بعیده.

    • بدون نام

      ان شا الله حقوق همه زياد بشه كارمند كارگر و همه چه رسمي چه خصوصي

    • محمد

      با این وضع تورم باید افزایش حقوق بر اساس تورم ماهیانه هر ماه افزایش پیدا کنه که میانگین هرماهی نسبت به ماه گذشته ۳۰٪ما تورم داریم طبق اعلام مراجع خودشون،پس سالی میشه حدود ۳۰۰٪ که کاملا درست؛ ولی ازایش حقوقشون ابتدای سال چقدر بود،۶٪

    • بدون نام

      اینهمه افزایش قیمتاپولش توجیب کی رفت؟؟والاتوایران دیگه زندگی نمیشه کرد رسماداریم جهنموتجربه میکنیم

    • بدون نام

      تو اقتصاد دانی با بنگاه دار مردک کثافت.چرا از کارگران حمایت نمیکنی لجن زالو صفت

    • سیدمحمودحسینی

      حالابشنو ازمادرعروس آقای بشقابی که حتما"حقوق خودش بیش ازدوازده ملیون است که ایطوری نشخوار میکند ازخیرت گذشتیم لطف کرده شر مرسان اینا نگفته چپ میزنند وای به موقعیکه یکی هم براشون برقصه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج