۷۹۸۶۵۲
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

کشف تابلوی مسروقه پیکاسو پس از ۶ سال

یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو که شش سال پیش از موزه‌ای در روتردام هلند به سرقت رفته بود، به شکلی کاملا اتفاقی در رومانی پیدا شد.

ایران آرت: "سر آرلکین" که ارزش آن حدود یک میلیون دلار برآورد می‌شود، سال ۲۰۱۲ در یکی از عجیب‌ترین دزدی‌های تاریخ هنر موسوم به دزدی قرن همراه شش تابلوی دیگر از آثار کلود مونه، آنری ماتیس، پل گوگن و لوسین فروید به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون یورو به سرقت رفت. ابتدا تصور می‌شد تابلوی پیکاسو جزو آثاری باشد که برای نابود کردن اسناد و مدارک در آتش سوخته اما روز یکشنبه اتفاقی در بخارست افتاد که همه را غافلگیر کرد.

کشف تابلوی مسروقه پیکاسو پس از ۶ سال

دو شهروند هلندی روز یکشنبه این هفته به سفارت هلند در پایتخت رومانی رفتند و مدعی شدند تابلوی منسوب به پیکاسو را زیر یک درخت در شهری در جنوب شرقی رومانی پیدا کرده‌اند. نمایندگان وزارت خارجه هلند و کارشناسان هنری بلافاصله دست به کار شدند تا اصالت تابلو را بررسی و انتساب آن را به نقاش نامدار هلندی تایید کنند. انتظار می‌رود تا چند روز آینده خبر قطعی و رسمی کشف نقاشی پیکاسو از سوی پلیس رومانی و مقام‌های هلندی اعلام شود.

شش سال پیش دوربین‌های مداربسته و امنیتی گالری کانستال در شهر روتردام تصاویر سه خلافکار را ثبت کرده بودند که از در پشتی وارد گالری می‌شوند و پس از چند ثانیه با تابلوهای ارزشمند بزرگان تاریخ هنر بیرون می‌روند. این سرقت فقط سه دقیقه طول کشید و چهار شهروند اهل رومانی یک سال بعد به اتهام دست داشتن در آن دستگیر شدند. یکی از آنها اولگا دوگارو بود که مدعی شد نقاشی‌ها را برای حمایت از پسرش (سرکرده احتمالی باند سرقت) سوزانده است.

با این حال، در پنج سال گذشته ردی از نقاشی‌های پیکاسو، مونه، ماتیس و دیگران به دست نیامد تا اینکه یک شهروند هلندی در رومانی با دریافت اطلاعات از منبعی ناشناس راهی محل قرار گرفتن تابلوی "سر آرلکین" پیکاسو در زیر درختی در شهر تولچا شد. به گفته مدیر بخش رسیدگی به جنایت‌های سازمان‌یافته و تروریستی رومانی، این شهروند هلندی یک خانم نویسنده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج

      بیخودیت نظردیگران رو نمایش نمیدهید

    • بدون نام

      به ما چه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج