۷۹۸۷۴۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بوفون؛ بیست و سه سال در قله فوتبال اروپا

امروز، بیست و سه سال است که بوفون در سطح نخست فوتبال جهان بازی می کند.

خبرآنلاین: نوزدهم نوامبر ۱۹۹۵ برای دوست‌داران فوتبال ایتالیا و اروپا روز خاصی است. بیست و سه سال پیش در چنین روزی، جیانلوییجی بوفون سنگربان ایتالیایی محبوب و پرآوازه امروز، نخستین حضور حرفه ای اش در فوتبال را تجربه کرد. او شش سال در پارما بازی کرد و عملکرد خیره کننده اش در ۱۶۸ بازی او را در لیست خرید یوونتوس، یکی از بهترین باشگاه های اروپا قرار داد.

او در سال ۲۰۰۱ با ۵۱ میلیون یورو به یوونتوس پیوست و در جریان بیش از ۵۰۰ بازی موفق به کسب ۹ قهرمانی سری آ، چهار قهرمانی جام حذفی ایتالیا و پنج قهرمانی سوپر جام ایتالیا شد.

او در جریان رسوایی کالچوپولی در سال ۲۰۰۶ به همراه یوونتوس به سری بی سقوط کرد اما برخلاف اکثریت هم تیمی هایش که برای بازی در سطح نخست فوتبال اروپا، یوونتوس را به مقصد تیم های دیگر ترک کرده بودند، در تورین ماند و یک قهرمانی در سری بی نیز به تالار افتخاراتش اضافه کرد.

بوفون؛ بیست و سه سال در قله فوتبال اروپا

استعداد او از ابتدا در تیم ملی ایتالیا نیز به چشم آمده بود. او از تیم زیر شانزده ساله های ایتالیا، بازی در پیراهن کشورش را آغاز کرد و پس از حضور در همه رده های سنی به تیم نخست ایتالیا دعوت شد. او در کنار تیم ملی ایتالیا قهرمانی جام جهانی 2006 و نایب قهرمانی یورو 2012 را به دست آورد.

فصل گذشته شاید یکی از تلخ ترین سال های دوران حرفه ای سنگربان دوست داشتنی یوونتوس بود. بوفون و هم تیمی هایش نتوانستند به جام جهانی صعود کنند و رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با اخراج او مقابل رئال مادرید دست نیافتنی تر شد. بنابراین جیانلوییجی تصمیم گرفت تا چالش جدیدی را تجربه کند و برای دومین بار در زندگی اش، باشگاه ورزشی خود را تغییر داد.

شماره یک تیم ملی ایتالیا و یوونتوس پس از اتمام قراردادش با تیم تورینی، با قراردادی یک ساله به پاریسن ژرمن پیوست. اما او جایگاه ثابتش در تیم های پیشین خود را در تیم فرانسوی ندارد و نیمکت نشین آلفونس آرئولا، سنگربان تیم ملی فرانسه است.

با این حال بازی کردن کنار تیموتی وه آ و مارکوس تورام، فرزندان کم سن و سال بازیکنان هم عصر دوران جوانی بوفون، بیانگر دوران طولانی حضور بوفون در سطح نخست فوتبال جهان است. اتفاقی که برای کمتر بازیکنی در تاریخ هیجان انگیز فوتبال رخ داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج