۷۹۸۷۶۶
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

برخی بازیکنان استقلال بی تعصب هستند

«مهدی امیرآبادی» بازیکن اسبق استقلال می گوید برخی از بازیکنان فعلی این تیم نسبت به پیراهنی که پوشیده اند بی تعصب هستند و ناکامی های این تیم برای آنها اهمیت ندارد.

ایرنا: «مهدی امیرآبادی» بازیکن اسبق استقلال می گوید برخی از بازیکنان فعلی این تیم نسبت به پیراهنی که پوشیده اند بی تعصب هستند و ناکامی های این تیم برای آنها اهمیت ندارد.

مهدی امیر آبادی یکی از بازیکنانی است که سال ها پیراهن استقلال را پوشید و بازوبند کاپیتانی آبی پوشان تهرانی را بر دستان خود بست. او که از شرایط این روزهای استقلال رضایت ندارد، انتقاداتی به عملکرد وینفرد شفر، اعضای کادر فنی استقلال و بازیکنان این تیم دارد و معتقد است برخی از بازیکنان فعلی استقلال به پیراهن تیم خود بی تعصب هستند.

امیرآبادی اعتقاد دارد که مسئولین استقلال بهتر است به جای آنکه وعده بازگرداندن مامه تیام و سرور جپاروف را به هواداران بدهند، از داشته های خود به نحو مطلوب تری استفاده کنند.

آنچه که در زیر می خوانید، متن کامل گفت وگو با این بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال است:

نظرت درباره استقلال این فصل چیست؟

امیرآبادی: استقلال شرایط خوبی نداشت و این اتفاق باعث شد نتواند نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کند اما به نظر من شرایط فعلی استقلال زیاد بد نیست و با بازگشت مصدومان، این تیم می تواند نتایج خوبی را کسب کند.

در شرایطی می گویی وضعیت استقلال بد نیست که انتقادات از این تیم زیاد است؟

امیرآبادی: اتفاقاتی که در ابتدای فصل برای این تیم رخ داد، باعث شد شرایط آبی پوشان بحرانی شود اما زمان زیادی از آن گذشته است و نباید فقط به گذشته فکر کرد. متاسفانه برخی افراد در گذشته غرق شده اند و از آینده غافل شده اند. درست نیست که درباره جدایی بازیکنانی که در ابتدای فصل از استقلال جدا شدند، حرف بزنیم.

یعنی اعتقاد داری جدایی نفراتی همچون امید ابراهیمی، مامه تیام، امید نور افکن، سیدمجید حسینی، سرور جپاروف در این ناکامی ها بی تاثیر نیست؟

امیرآبادی: بازیکنانی که از آنها نام بردید همگی از مهره های تاثیر گذار استقلال بودند و از بازیکنان خوب محسوب می شوند اما وقتی دیگر در استقلال نیستند چرا باید مداوم از آنها حرف بزنیم؟ حرف من چیز دیگری است.

حرف شما چیست؟

امیرآبادی: الان همه می گویند جای تیام در استقلال خالی است و اگر بود استقلال مشکل گلزنی نداشت. چرا باید تیام را بر سر بازیکنان فعلی بکوبیم و از نفراتی که در استقلال هستند غافل شویم؟ کسی که رفته، رفته و نباید به او فکر کرد. تیام چرا در تیم جدیدش موفق نبود؟

برخی بازیکنان استقلال بی تعصب هستند

نمی خواهم توانایی های این بازیکن را زیر سوال ببرم، اتفاقا اعتقاد دارم او یک مهاجم خوب و گلزن بود که فصل گذشته گل های زیادی برای استقلال به ثمر رساند. استقلال در حال حاضر تیام و بازیکنان دیگر را ندارد و کاری نمی شود کرد. باید از بازیکنان فعلی و جوانی که در تیم حضور دارند، نهایت استفاده را برد.

بازیکنان خارجی که جذب استقلال شدند، نتوانستند انتظارات را برآورده سازند. این موضوع را قبول داری؟

امیرآبادی: این درست که بازیکنان خارجی نتوانسته اند برای استقلال مهره های تاثیرگذاری باشند اما این نفرات با نظر چه کسی آبی پوش شدند؟ چه کسانی آنها را به استقلال آورد؟ سرمربی استقلال آنها را دیده است و با دستور او آمدند. به طور حتم غیر از این نیست.

کیفیت این نفرات پایین است و بسیاری بر این باور هستند که باید از فهرست استقلال کنار گذاشته شوند؟

امیرآبادی: مگر به همین راحتی هاست که بازیکن را از فهرست استقلال کنار گذاشت؟ این نفرات با مبالغ چند صد هزار دلاری قرارداد بسته اند و اگر آنها را اخراج کنند، به سرعت به فیفا شکایت می کنند و پرونده دیگری برای استقلال شکل می گیرد.

یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفته است در نیم فصل می خواهیم نیو مایر و الحاجی گرو را کنار بگذاریم و جای آنها تیام و جپاروف را به خدمت بگیریم؟

امیرآبادی: این حرف ها را شنیده ام اما زدن چنین حرف هایی در شرایط فعلی اصلا کار درستی نیست. اگر یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال چنین حرفی زده، به خاطر فشار هواداران بوده است. هواداران اعتقاد دارند تیام و جپاروف بهتر از بازیکنان خارجی فعلی هستند و می توانند استقلال را به اوج برسانند.

آنها نیز برای رضایت دل هوادارانی که ناراحت و شاکی هستند، صحبت کرده اند. اما حرف من همان است که گفتم، استقلال باید از داشته های خود نهایت استفاده را ببرد.

موفقیت های پرسپولیس باعث شده ناراحتی هواداران استقلال بیشتر شود.

امیرآبادی: اعتراض و ناراحتی هواداران استقلال طبیعی است و باید به آنها حق داد. هوادار صاحب و مالک باشگاه استقلال است و همه یک روز می آیند و یک روز می روند. وقتی می بینم تیمم نتیجه نمی گیرد، اعصابم به هم می ریزد. از پرسپولیس گفتید و می خواهم موضوعی را بیان کنم.

پرسپولیس از دو پنجره نقل وانتقالات محروم بود و نتوانست بازیکن جذب کند. این در شرایطی بود که برخی از نفرات این تیم جدا شدند و به تیم های دیگر رفتند اما برانکو حرفی نزد و با بازیکنانی که داشت تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت. به نظرم شفر و استقلال نیز باید همین روش را در پیش بگیرند.

نقش شفر در ناکامی های استقلال چقدر است؟

امیرآبادی: به طور حتم نقش زیادی دارد. تمام مسئولیت فنی تیم بر عهده سرمربی است و نتایج به نام او نوشته می شود. وقتی در موفقیت ها از مربی تعریف و تمجید می کنند، در هنگام شکست ها نیز او نفر اول است. اگر بالای سر یک تیم پر مهره و خوب چوب خشک هم بگذارند، می تواند موفق شود اما مربی خوب، فردی است که با تمام کمبودهایی که دارد بتواند تیم را به سمت موفقیت رهنمون سازد.

خیلی از پیشکسوتان استقلال بر این باور هستند که شفر به یک دستیار قوی در کنار خود نیاز دارد. نظر شما در این باره چیست؟

امیرآبادی: حتما همین طور است و شفر باید یک مربی خوب را به جمع کادر فنی اش اضافه کند. وقتی ساناک از استقلال جدا شد باید یک دستیار در حد و اندازه های او به جمع کادر فنی اضافه می شد. پسر شفر چه کمکی می تواند به او کند؟ این درست که الان در نقش آنالیزور فعالیت می کند اما اول به عنوان مربی آمد. از دیدگاه من یک مربی خوب، فردی است که بتواند حرفش را بزند نه اینکه به خاطر ماندن سکوت کند و حرف نزند. استقلال به کسی نیاز دارد که در شرایط سخت دست شفر را بگیرد.

حاشیه هایی نیز در اطراف استقلال به وجودآمده است و ۲ بازیکن از این تیم کنار گذاشته شدند.

امیرآبادی: حرفی که می خواهم بزنم کلی است و امیدوارم به کسی بر نخورد. متاسفانه حاشیه هایی که از آن نام می برید از سوی بازیکنانی به وجود آمد که کم تجربه و جوان نیستند. اینکه بازیکنی به مربی بگوید چرا فلانی بازی کرد و فلانی بازی نکرد، در حوزه اختیارات بازیکن نیست و به او ربطی ندارد. بازیکن نباید در کار مربی دخالت کند. سرمربی تصمیم می گیرد چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. از درون تیم اخباری می شنوم که اصلا خوب نیست.

چه اخباری؟

امیرآبادی: متاسفانه نتیجه نگرفتن تیم استقلال برای برخی از بازیکنان مهم نیست و به پیراهنی که پوشیده اند، تعصب ندارند. آنها باید بدانند پیراهن استقلالی را پوشیده اند که خیلی از بزرگان فوتبال آرزوی بر تن کردن آن را داشته اند. باید قدر این پیراهن را بدانند و برایش تا حد توان جان بدهند.

فکر می کنی این استقلال موفق شود؟

امیرآبادی: امیدوارم این مهم به دست آید. باور کنید ما پیشکسوتان تحت فشار هستیم و خیلی ها در این باره از ما می پرسند. هنوز هفته های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است و می توان با چند نتیجه خوب، امتیازات عقب افتاده را جبران کرد. من معتقدم با چند پیروزی پیاپی شرایط استقلال به روز های خوب خود بر می گردد.

چه توصیه ای به بازیکنان فعلی استقلال داری؟

امیرآبادی: بازیکنان دست به دست هم بدهند، رفاقت در این تیم کم است. بازیکنان باید همدل و متحد باشند تا روزهای ابری استقلال تمام شده و روزهای آفتابی شکل بگیرد. آنها باید بدانند بسیاری از هواداران با استقلال زندگی می کنند، با بردهایش می خندند و با شکست هایش اشک می ریزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      بی تعصب نیستند اعتماد به نفس ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درواقع بی تعصب نیستن بی عیرتن

      • سرخدل

        خوب شدیه حرف منطقی ازیه استقلالی توعمرمون شنیدیم موفقیت های بی شمارپرسپولیس فقط وفقط به خاطرلطف خدااولش ودانش مربی هایش وغیرت وتعصب بازیکنانش مربوط میشود...ایشالله برای بارسوم قهرمانیم

    • بدون نام

      گل گفتی بی تعصب و ...

    • بدون نام

      کیسه همینه دیگه از این بهتر نمیشه

    • علی

      و بی رگ

    • PS

      یکی نیست بگه خودت بودی چه غلطی میکردی خودتم کمترازاینانبودی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش به بازیکنان تیم جدیدش وعده داده بود که اگر استقلال رو شکست دادن پاداش خوبی بهشون میده. و انگیزه شون رو بالا برده بود. یادته؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج