جاباما
۷۹۸۷۷۱
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

حجازی: شفر ترسید دستش خالی بماند، باج داد

آتیلا حجازی گفت: در استقلال هیچ بازیکنی حق ندارد بابت نیمکت‌نشینی اعتراض کند.

خبر ورزشی: آتیلا حجازی به دلیل نام و سابقه‌اش همیشه نزد استقلالی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. او دیروز با ما از آبی‌ها حرف می‌زد، این‌که این تیم بعد از ازدست‌دادن ستاره‌هایش به تیمی معمولی مبدل شده و نیاز مبرم به جذب چند ستاره دارد. تک‌پسر اسطوره آبی که در کشور ترکیه زندگی می‌کند پاسخ‌گوی سؤالات خبرورزشی شد.

پوستر تیم منتخب تاریخ جام ملت‌های آسیا که عکس ناصر حجازی هم در آن قرار دارد را دیده‌ای؟

بله، اخیراً سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را منتشر کرد. در کل ۵ ایرانی در این تیم حضور دارند که پدر من یکی از آن‌ها و به نوعی تنها نماینده تاریخ استقلال نیز در تیم منتخب تاریخ جام ملت‌هاست. پوستر زیبایی هم شده و از دیدن آن خوشحال شدم.

درباره شرایط کنونی تیم استقلال چه نظری دارید؟

استقلال یک باشگاه بزرگ، پرافتخار و غنی به‌شمار می‌رود و همه فوتبال آسیا برای این تیم احترام قائل هستند، اما این تیم قبل از فصل از نظر بازیکن تخلیه شده و مدیریت قبلی باشگاه نتوانست بازیکنان خوب تیم را حفظ کند.

در سوی مقابل نتوانست نفرات مؤثری جذب کند و شرایط تیم فعلی ما تفاوت خاصی با تیم‌هایی نظیر پیکان یا ذوب‌آهن ندارد. به نوعی یک تیم معمولی هستیم و از سرمربی تیم نمی‌توان انتظار معجزه داشت، چون بازیکن در زمین بازی می‌کند و این نفرات نمی‌توانند تاکتیک‌های مورد نظر مربی را اجرایی کنند.

یکی از انتقاداتی که به شفر وارد می‌شود تغییر مداوم در ترکیب است.

من با سرمربی آلمانی استقلال تا به امروز دیدار نداشته‌ام و از هیچ کس جانبداری نمی‌کنم، اما شفر مربی تازه‌کاری نیست، در آلمان و چند تیم ملی مربی‌گری کرده و مو‌های بلندش را هم در آسیاب سفید نکرده است! او می‌خواهد با نفرات موجود شرایط را بهتر کند و دلیل تغییر مداوم ترکیب همین بوده است.

در واقع هر کاری کرده تا شرایط بهتر شود، اما جنس تیمش جور نیست. دانشگر، باقری‌ها، سهرابیان، زکی‌پور، صیادمنش، محمدی‌مهر و... بازیکنان خوبی هستند، اما استقلال پارسال با ابراهیمی، نورافکن، جپاروف، تیام و... یقه همه تیم‌ها را می‌گرفت. نفرات فعلی در هر تیم دیگری راحت فیکس بازی می‌کنند، ولی در استقلال انتظار از آن‌ها بالاست و باید بتوانند خودشان را نشان بدهند.

به طور قطع تمامی بازیکنان چنین اراده‌ای هم دارند، اما در فوتبال جدا از اراده و انگیزه باید دید استعداد و توانایی نفرات چقدر است. چند سال قبل استقلال کلی بازیکن توانمند داشت؛ رحمتی، صادقی، حیدری، ابراهیمی، نکونام، آندرانیک، مجیدی و. اما ششم شد. آنجا مشکل از بازیکن نبود، ولی اکنون مگر چقدر ستاره در اختیار کادر فنی قرار دارد؟

استقلال امسال دچار حاشیه هم شده است، علت چیست؟

کلی از شفر تعریف کردم و حالا نوبت انتقاد از اوست. او جلوی بازیکن معترض کوتاه آمد و به نظر ترسید، یک دفعه دستش خالی بماند و باج داد. در استقلال هیچ بازیکنی حق ندارد بابت نیمکت‌نشینی اعتراض کند. چند سال قبل فرهاد مجیدی در اوج آمادگی قرار داشت و کاپیتان و محبوب‌ترین بازیکن تیم بود، ولی با کج‌سلیقگی روی نیمکت قرارش می‌دادند و خم به ابرو نمی‌آورد.

هر وقت هم به داخل زمین فرستاده می‌شد برای تیم گل می‌کاشت. حالا بازیکنانی که برای استقلال ۲ تا جام هم نیاورده‌اند که نباید به نیمکت‌نشینی اعتراض کنند! اگر شفر اول فصل برخورد محکمی می‌کرد در ادامه حساب کار دست همه تیم می‌آمد.

البته روحیات اروپایی‌ها با ما متفاوت است. آن‌ها به بازیکن فرصت می‌دهند، ولی اینجا ما طور دیگری برداشت می‌کنیم. بهتر است بازیکنان قدر یک انسان خوب و مهربان مثل شفر را بدانند تا بعداً جای دیگری سرشان به سنگ نخورد.

استقلال می‌تواند این فصل سهمیه بگیرد؟

بستگی به عملکرد باشگاه در نیم‌فصل دارد. امسال سپاهان دوجین بازیکن تراز اول دارد، تراکتورسازی هم نفرات خوبی دارد و هم سرمربی‌اش با دانش و کاربلد است، پرسپولیس در نیم‌فصل چند بازیکن خوب به تیمش اضافه خواهد کرد، پدیده تا به این‌جا خیلی خوب جلو آمده و استقلال باید با این ۴ تیم رقابت کند. باشگاه می‌تواند در نیم‌فصل دو بازیکن ضعیف خارجی را رد کند و دو بازیکن خارجی تاپ بگیرد.

شما خارجی‌های تراکتورسازی و سپاهان را ببینید و با نویمایر و الحاجی گرو مقایسه کنید. امیدوارم تیم بتواند در ادامه راه رضایت هواداران شایسته خود را جلب کند.

منصوریان هم رفت ذوب‌آهن.

برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

درباره نایب‌قهرمانی پرسپولیس در آسیا چه نظری داری؟

پرسپولیس دو، سه بازیکن مهمش را نداشت. یاد بازی‌های استقلال در زمان پدرم افتادم. مهدی پاشازاده، سرژیک تیموریان و داریوش یزدانی به آلمان ترانسفر شدند تا باشگاه از نظر مالی به مشکل نخورد با این حال تا فینال رسیدیم، سهراب بختیاری‌زاده هم محروم بود.

این‌ها یک طرف، اما هر کس ۹۰ دقیقه بازی را دید گفت استقلال باید با اختلاف ۳، ۴ گل جوبیلو ایواتا را شکست می‌داد. فوتبال باشگاهی آسیا در مقایسه با گذشته پیشرفت نکرده است. قبلاً فقط از عربستان ۳ مدعی به نام‌های الهلال، النصر و الاتحاد وارد رقابت‌ها می‌شدند. از فوتبال امارات فقط العین خودش را سرپا نگه داشته است.

کاپ سوپرجام ایران را به پرسپولیس دادند.

هر دو باشگاه دوست دارند جریان مسابقه برنده را تعیین کند و این حرکت سازمان لیگ جالب نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال ورزشی همچنان ول کن هواداری از تیم محبوبش نیست خخخخخخ خودشو کشت با سوپر جام و داغ نگه داشتن این موضوع فکر کنم با رئیس مترو تهران هم مصاحبه کنه یکی از سولاش این باشه ، سوپر جام هم به پرسپولیس دادن ؟نظر شما چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین گل گفتی تمام این وراجیها و النگ دولنگ کردنها فقط بخاطر یک سوال بود ... سوپرجام . که بدجور تر از همه جامها سوزوندشون خخخخخخخ

    • بدون نام

      خودتو کشتی با داغ سوپر جام

    • تاج کبیر. چهارفینال آسیا .دوقهرمانی آسیا

      باداغ سوپر جام؟ لنگی چی میگی؟ شما دیگ بی آبرویی و حمایتها روعلنی کردید خاک برسرتون.‌شما ک بدون بازی و ب ناحق جام بردید لابی کردید چطو روتونه حرف بزنید؟ برید ننگهای جامعه. کثیف ترین تیم تاریخ دنیایین . با نیرو و زورتیمتون و ب حلال جام ببرید ن با حمایت و دزدی و لابی و زورگویی و ننگ . پیه همه چیو ب خودتون مالوندین لنگیای دزد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • Me

        خخخخ ایا ب اسم ننگین استقاال تو فینال بوده؟؟؟؟نچچچچچچچ

      • کشک بادمجان

        به به چقدر با ادب چقدر با محبت، به این میگن فرهنگ ناب ایرانی، احسنت فرهنگ از این بهتر نمیشه!!!!!!

      • بدون نام

        جمع کن عقده ای خوب ترسیدین بازی نکردین دیگه چرا مظلوم نمایی میکنی کیسه جان

      • بدون نام

        ما جام بردیم و ترسوها فقط براشون سوزش موند خخخخخخ

    • آبی آسمونی

      لنگی جعلی ندیده بودیم!

      پاسخ ها

      • محمد

        اما ما کیسه جعلی و فتو شاپی خیلی دیدیم خخخخخخ

    • جمالی استان بوشر

      استقلال همیشه سربلند است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره تو لابی گری

    • بدون نام

      آقای حجازی بی انصافی نکن .برانکو با دست خالی پرسپولیس را تا فینال آسیا رساند. مردم عاقلند و همه چیز را می فهمند. تیم محبوبت فرار کرد و رفت ترکیه انتظار داری دو دستی جام را تقدیمش کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        22:49 برانکو با نفراتی که شما ادعا دارید رفتن 6تا از الهلال خورد،اگه بجای این بازیکنان هر کسی دیگه بود به فینال نمیرسیدید
        بازی فینال تیم ژاپنی 7یا8بازیکن اصلیشو نداشت و مربیش هم هیچ بهانه ای نیاورد،بخاطر سوپر جام 2تا ستاره بزنید خخخ
        قهرمانی اسیا لیاقت میخواد که شما ندارید،اگه وزیر بازیکنان استقلال و فراری نمیداد خواب فینال هم نمیدیدید،فینال اسیا افتخار نیست قهرمانی افتخار داره که شماها تا 55سال دیگه هم بهش نمیرسید

    • بدون نام

      آقای پسر اسطوره تو پرسپولیس کدوم بازیکن ستاره است که چند ساله بالاتر از کیسه است این همه ستاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج