جاباما
۷۹۸۸۲۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تبلت‌ها هم مشمول رجیستری می‌شوند؟

با اجرایی شدن طرح رجیستری برای تمامی برندهای تلفن همراه، با توجه به هدف اجرای این طرح و جلوگیری از واردات قاچاق این تجهیزات، سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور هم در نوبت مشمولیت رجیستری بودند، اما به نظر می‌رسد به‌دلیل برخی ملاحظات، هنوز تبلت‌ها و سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مشمول رجیستری نشده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: با اجرای طرح رجیستری (ثبت شناسه گوشی‌های همراه) و مشمول شدن تمامی برندهای گوشی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درراستای اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کردند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشتند و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم‌کارت‌خور، مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد. پیش از این کارگروه طرح رجیستری، اعلام کرده بود این طرح برای مودم‌ها، دانگل‌ها و روترها در حال هماهنگی است که به‌زودی اجرا می‌شود و محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - هم از اجرایی شدن این طرح برای مودم‌ها و مسیریاب‌های سیم‌کارت‌خور که عمدتا وارداتی هستند، خبر داده بود.

اما حسین فلاح جوشقانی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در آخرین اظهارنظرها درباره اجرای طرح رجیستری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح رجیستری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت کمیته راهبردی این طرح را به‌عهده دارد که در دو فاز ساماندهی گوشی‌های تلفن همراه و ساماندهی تبلت‌ها اجرایی شده است.

وی هم‌چنین بیان کرد: توجه بیش‌تر ما به فاز نخست این طرح بود که برای جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه اجرا شد، البته وزارت ارتباطات برای اجرای مرحله دوم رجیستری که مربوط به تبلت‌ها می‌شود، آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

زمان‌بندی برندهای مشمول طرح رجیستری

اما در حالی که پس از تعویق چندباره‌ی اجرای رجیستری، صحبت‌ها درباره‌ی اجرایی شدن این طرح بار دیگر از مهرماه سال گذشته بر سر زبان‌ها افتاد، با فراهم شدن امکانات فنی و اطلاع‌رسانی به کاربران، بالاخره نخستین فاز رجیستری از تاریخ ۱۴ آذرسال گذشته با برند اپل آغاز شد.

پس از اولین فاز رجیستری، طبق اعلام رگولاتوری، از هشت برند، موتورولا، گوگل و بلک‌بری مشمول رجیستری شدند و در مرحله‌ی بعدی نیز از ۲۸ بهمن ۹۶ برند ال‌جی مشمول این طرح شد. از ۱۹ اسفندماه، برندهای نوکیا و هوآوی مشمول رجیستری شدند و در آخرین مرحله‌ی رجیستری در سال ۱۳۹۶ نیز از ۲۶ اسفند ۹۶ برندهای سونی، تکنو و شیائومی مشمول این طرح شدند. آخرین فاز رجیستری هم ۳۱ فروردین سال جاری بود که برند سامسونگ و سایر برندها مشمول رجیستری شدند.

بنابراین اگرچه مقرر بود پس از اجرای رجیستری برای گوشی‌های تلفن همراه، سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور از جمله تبلت‌ها و مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که از سیم‌کارت‌ استفاده می‌کنند، نیز مشمول طرح رجیستری شوند، اما به نظر می‌رسد به دلیل ملاحظاتی در بازار که رگولاتوری اشاره کرده، هنوز این مرحله آغاز نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج