۷۹۸۸۶۳
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

تاجرنیا: برخی نمایندگان به فکر مردم نیستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات استانی مردم را به سمت گزینش حزبی و تشکیلاتی کردن انتخابات سوق می‌دهد و مناسبت‌های قومی و قبیله‌ای را که بعضا موجب ایجاد اختلاف در شهرستان‌ها می‌شود، کم می‌کند و سطح رقابت‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات استانی مردم را به سمت گزینش حزبی و تشکیلاتی کردن انتخابات سوق می‌دهد و مناسبت‌های قومی و قبیله‌ای را که بعضا موجب ایجاد اختلاف در شهرستان‌ها می‌شود، کم می‌کند و سطح رقابت‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

علی تاجرنیا در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: متاسفانه مجلس در کشور ما از دو وظیفه اصلی خود که قانون‌گذاری و نظارت است به شدت دور شده و درگیر مسائل جزئی و منطقه‌ای شده است و بعد نظارت و قانون‌گذاری تحت تاثیر مسائل و مناسبات منطقه‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتخابات پارلمانی با بحث انتخابات بر مبنای احزاب و تشکل‌های سیاسی گره خورده است و در دنیا هم این چنین است؛ یعنی گام بعدی ما باید این باشد که همزمان با ارتقای سطح انتخابات‌ها از شهرستان به استان تلاش کنیم که بحث احزاب، رای به لیست و حزب را افزایش دهیم و این با توجه به قانون جدید احزاب هم می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اینکه مردم به سمت انتخاب لیست انتخاباتی سوق داده شوند. در همین راستا پاسخگو کردن احزاب و شخصیت‌های حقوقی به جای افراد و شخصیت‌های حقیقی شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم ایجاد شفافیت در قوه مقننه و تحقیق و تفحص از این نهاد با توجه به شرایط اقتصادی کشور گفت: امروز چالش بزرگ درون نظام ما بی‌اعتمادی مردم نسبت به نهادهای حاکم است و مسائلی که باعث شود این اعتماد افزایش پیدا کند، بدون شک می‌تواند برای ارتباط مردم با نظام کمک‌کننده باشد. هرگونه تحقیق و تفحص و یا پیگیری که منجر به این موضوع شود که مردم در جریان امور قرار بگیرند دو حسن مهم دارد؛ یکی اینکه افراد متخلف و یا آنها که ضوابط را به درستی اجرا نکرده‌اند در چنین مواردی سعی می‌کنند خودشان را با شرایط تطبیق دهند؛ چراکه می‌دانند تحقیق و تفحص‌ها معمولا تاباندن نور به تاریکی‌ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: نکته بعدی هم این است که مردم احساس امنیت می‌کنند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق بر عملکرد کسی که به مجلس شورای اسلامی فرستاده‌اند، نظارت داشته باشند و عملکرد او را ارزیابی کنند. عدم شفافیت‌هایی که امروز چه در حوزه رای‌گیری و چه در حوزه میزان حضور نمایندگان در سفرهای خارجی و مسائلی از این قبیل وجود دارد و مردم به راحتی در جریان آنها قرار نمی‌گیرند، قضاوت در خصوص عملکرد نمایندگان را کم و مشکل می‌کند.

تاجرنیا ادامه داد: البته به این‌ها باید میزان فعالیت نمایندگان در مجلس و میزان حضورشان در کمیسیون‌ها و میزان فعالیتشان در موافقت و مخالفت‌ها را نیز اضافه کنیم چرا که برخی نمایندگان متاسفانه در مجلس بیش از اینکه به فکر مشکلات مردم باشند به دنبال پایگاهی برای تداوم حضور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از خدا بترسید به فکر مردم باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدومشون فکر مردم هستند این بگو

      • بدون نام

        همه شون به فکر جیبشون هستند مردم کیلو چنده

      • بدون نام

        نمایندگان از هر طیف امتحان خودشون پس دادند نمره خوبی نداشتند متاسفانه رفاه طلبی مسولان انهارا از مردم غافل کرده

    • بدون نام

      مگررای دادیم که به فکر مردم باشند مابرای اینکه مردم آزاری نکنندبرای رفاه حال ملت اونهارابمجلس ویادولت فرستادیم تاسرگرم چپاول باشندمزاحم مردم نشوند

    • بدون نام

      این مجلس متاسفانه اکثرا جیره خوره دولتند .کاری هم به مردم ندارند .هرچه نظر دولت باشه تصویب میکنند .خدا انشاا... رسواشون میکنه .

    • بدون نام

      مگر بالا تر ها هستند که نمایندها باشد هرکی میره مجلس بخاطر بخور بخور سفرها خارجی خونهها ملیلیاردی با دست خالی میرند با خزانه پر بر مگردند

    • بدون نام

      مگه تو خودت تاجرنیا به فکر مردمی تا حالا برای مردم چه کار کردی اونو بگو

    • شهروند1

      خدا پدرت را بیامرزد 90 درصشان بفکر منافع هفت پشتشان هستند

    • بدون نام

      مردم کیلو چند

    • نااشنا

      متاسفانه بیش از ۹۰ درصدشون فکر مردم نیستن.

    • بدون نام

      اگه بودن این روزوروزگارایرانیانبود...ازاین اصلاح طلبان فسادطلبان بی غیرت تربی عرض تروپولکی ترخاینین ترنداریم واصولگرایان بایدجلشون واستن

    • بدون نام

      یعنی اینقدر شوتی تازه فهمیدی بعضی ها نه همه شون

    • بدون نام

      به قول زاکانی مجلس۱نفرلاریجانی

    • حسن

      نه برخی بلکه بیشترشان یکی نماینده شبستر فقط بگذار سلفی بگیرد بیخیال مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج