۷۹۸۹۹۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

توپخانه همکاران استن لی به سمت مجری HBO

همکاران و اعضای تیم استن لی هنرمند فقید صنعت کمیک که کمتر از ۱۰ روز پیش درگذشت با انتشار نامه‌ای سرگشاده به اظهارات جنجالی و توهین‌آمیز بیل مار، مجری شبکه HBO واکنش نشان دادند.

خبرگزاری مهر: همکاران و اعضای تیم استن لی هنرمند فقید صنعت کمیک که کمتر از ۱۰ روز پیش درگذشت با انتشار نامه‌ای سرگشاده به اظهارات جنجالی و توهین‌آمیز بیل مار، مجری شبکه HBO واکنش نشان دادند.

توپخانه همکاران استن لی به سمت مجری HBO

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی‌وایر، همکاران و اعضای تیم استن لی هنرمند، ناشر و خالق برخی از مهمترین شخصیت‌های ابرقهرمان دیروز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌به اظهارات بیل مار در مورد مرگ استن لی به تندی جواب دادند.

بیل مار مجری معروف و جنجالی شبکه HBO و شوی «بی‌درنگ با بیل مار» چند روز پیش با انتشار پستی در وبلاگ خود حسابی به طرفداران استن لی و دنیای کمیک‌ها تاخت و آنها را بابت ماتم گرفتن و آنچه او اهمیت بیش از حد به کتاب‌های کمیک و تلف کردن هوش روی مسایل احمقانه می‌خواند، مورد استهزا و شماتت قرار داد.

او در پست خود نوشته بود: کسی که مرد عنکبوتی و هالک را خلق کرده از دنیا رفته و حالا آمریکا در ماتم و عزا است. ماتمی عمیق برای مردی که الهام‌بخش میلیون‌ها انسان بوده که چه کنند؟ تا شاید فیلمی تماشا کنند! جایی دیدم یک نفر نوشته «خدا را شکر می‌کنم از اینکه در دنیایی زندگی می‌کنم که استن لی هم در آن وجود داشت». من شخصاً قدردان آنم که در دنیایی زندگی می کنم که اکسیژن و درخت در آن وجود دارد.

بیل مار نوشته خود را اینطوری ادامه داد: بیست سال پیش اتفاقی افتاد و بزرگسالان تصمیم گرفتند که از مسایل کودکانه دست نکشند، بنابراین وانمود کردند که کتاب‌های مصور ادبیاتی پیچیده و سطح بالا است.

او نوشته خود را اینطور پایان داده است: نمی‌گویم که الزاما احمق‌تر شده‌ایم بلکه مشکل اینجاست که ما هوش خود را صرف مسایل احمقانه می‌کنیم و این سخن گزافی نیست اگر بگوییم دونالد ترامپ تنها در کشوری می‌توانست برگزیده شود که کتاب‌های کمیک در آن پراهمیت انگاشته می‌شوند.

حال همکاران و اعضای تیم استن لی در کمپانی «POW! Entertainment» با انتشار نامه‌ای به تندی به این اظهارات بی پروا جواب داده‌اند و اظهارات بیل مار مبنی بر اینکه استن لی تنها الهام بخش مردم برای «فیلم دیدن» بوده است چندش آور خوانده‌اند.

آنها در نامه خود نوشته‌اند: آقای مار، کتاب‌های کمیک مانند بقیه انواع شاخه‌های ادبیات یک ابزار قصه‌گویی است و وقتی توسط خالقانی توانا همچون استن لی به کار گرفته شود در ما احساس برمی‌انگیزد، ما را به فکر وا می‌دارد، به ما درس‌هایی می‌دهد و امیدوارانه از ما آدم های بهتری می سازد. چیزی که لی به بسیاری از ما آموخت شکیبایی و احترام بود و به پاس همین آموزش است که ما خوشحالیم به اطلاعتان برسانیم شما «حق» دارید اظهار کنید کتاب‌های کمیک بچه‌گانه و سخیف هستند. بسیاری راجع به کارهای چارلز دیکنز، اشتاین بک و حتی شکسپیر هم همین نظر را داشته‌اند اما اینکه می‌گویید استن لی الهام بخش افراد تنها برای «فیلم دیدن» بوده‌اند منزجرکننده است.

این نامه اینطور ادامه پیدا می‌کند: بی‌شمارند کسانی که شهادت می دهند که استن الهام بخش آنان در خواندن بوده است و به آنان آموخته است که جهان از مطلق ها ساخته نشده و حتی قهرمانان هم کاستی‌ها و ضعف های خود را دارند و یا حتی می‌توان در روح افراد شرور هم انسانیت پیدا کرد. او به ما «مرد عنکبوتی» و «مردان ایکس» و بسیاری قهرمانان و قصه های دیگر عرضه کرد تا به کسانی که با دیگران احساس تفاوت می کنند و مورد زورگویی واقع می شوند امید ببخشد و در عین حال منبع خلاقیت بی‌شمار آدم برای پروراندن رویاهای بزرگشان باشد. استن نویسنده میلیون ها خاطره شاد کودکی و خالق ابزارهای مثبت برای بسیاری از آدم‌ بزرگ‌ها بود.

آنها در پایان نامه شان آورده اند: نظرات شما ما را آن قدر شوکه کرد که داشت وادارمان می‌کرد به شما بگوییم «زیاد حرف زدی بیل!»، اما به جای آن یکی دیگر از درس‌های استن را به شما یادآوری می کنیم که از آن جا که تریبون قدرتمندی در اختیار دارید پس لطفا یادتان باشد: «پشت سر قدرت زیاد، مسئولیت زیاد هم به دنبال می‌آید!»

استن لی دوشنبه هفته گذشته ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استن لی آدم باهوشی بوده


      چون خیلی خوب جوونا رو سرکار گذاشته

    • بدون نام

      استن لی آدم باهوشی بوده


      چون خیلی خوب جوونا رو سرکار گذاشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج