جاباما
۷۹۹۰۲۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

لوله کشی ساختمان، قیمت و ثبت درخواست

فراموش نکنید که استفاده از ابزار و آلات غیر استاندارد و یک نشتی یا ترکیدگی کوچک در لوله کشی منزل شما در صورت عدم تشخیص به موقع می‌تواند منجر به هدر رفت زیاد آب، قبض آب سنگین، آسیب دیدن وسایل و در بدترین حالت حتی می‌تواند منجر به نشست زمین شود.

برترین‌ها: لوله کشی و سیستم آب و فاضلاب هر ساختمان نقشی اساسی و پررنگ در رفاه ساکنین دارد. به خاطر همین اهمیت، لازم است چه در زمان لوله کشی اولیه ساختمان و چه در زمان خرابی و پیش آمدن مشکل در سیستم لوله کشی، کار را به کاردان بسپارید. توجه داشته باشید که لوله کشی حرفه‌ای کاملا تخصصی است و در صورت پیش آمدن اشکال در لوله کشی یک واحد مسکونی، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌ای سنگین شوید.

برای نمونه فراموش نکنید که استفاده از ابزار و آلات غیر استاندارد و یک نشتی یا ترکیدگی کوچک در لوله کشی منزل شما در صورت عدم تشخیص به موقع می‌تواند منجر به هدر رفت زیاد آب، قبض آب سنگین، آسیب دیدن وسایل و در بدترین حالت حتی می‌تواند منجر به نشست زمین شود. پس هرگز در لوله کشی اهمیت تجربه و مهارت لوله کش و استفاده از وسایل استاندارد و با کیفیت در شبکه لوله کشی را دست کم نگیرید. فراموش نکنید با توجه به اینکه لوله کشی بیشتر منازل به دلیل زیبایی اصطلاحا توکار کار شده، پس با هر بار مراجعه لوله کش برای تعمیرات نیاز به کنده کاری و تعمیرات اساسیست.

لوله کشی ساختمان، قیمت و ثبت درخواست

لوله کشی استاندارد چه مزایایی دارد؟

در لوله کشی استاندارد با توجه به کنترل جریان آب و فاضلاب، سیستم لوله کشی در ایمنی کامل قرار دارد و جز در مواقع خاص شما به خدمات لوله کشی مجدد نیاز نخواهید داشت. همچنین در صورت استخدام فرد مناسب برای خدمات لوله کشی و استفاده از تجهیزات استاندارد در سیستم لوله کشی ساختمان، در طولانی مدت از نظر اقتصادی برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

خصوصیات لوله کشی استاندارد

  • یکی از آسیب‌های مرسوم سیستم لوله کشی، خوردگی لوله‌ها می‌باشد پس در لوله کشی ساختمان حتی الامکان از لوله‌های پلیمری به جای لوله‌های آهنی قدیمی که بالاترین حد خوردگی را دارند استفاده کنید.
  • رعایت شیب مناسب در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب را فراموش نکنید.
  • در ساختمان‌های مسکونی یا اداری حتما باید فشار حداقلی برای شبکه لوله کشی تک تک واحد‌ها تامین گردد. برای تامین فشار در سیستم لوله کشی ساختمان‌های بلند می‌توان از انواع پمپ استفاده نمود.
  • فراموش نکنید که برطرف کردن هر نوع نشتی سیستم لوله کشی آب یا فاضلاب هزینه و رسیدگی زیادی نیاز خواهد بود، پس از منظر اقتصادی بهتر است در زمان لوله کشی اولیه از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید.
  • در سیستم لوله کشی فاضلاب اهمیت سیفون‌ها را فراموش نکنید. سیفون در سیستم لوله کشی فاضلاب علاوه بر جلوگیری از بوی بد فاضلاب، باعث می‌شود حشرات موذی به سادگی نتوانند از شبکه لوله کشی فاضلاب بیرون بیایند.

لوله کشی ساختمان، قیمت و ثبت درخواست

جنس لوله در لوله کشی

لوله‌های موجود در بازار که برای لوله کشی منازل استفاده می‌شوند جدا از سایز‌های مختلف (که بر اساس قطر داخلی و خارجی لوله به اینچ است)، دارای جنس‌های متفاوتی هم هستند.

خدمات لوله کشی لوله‌های چدنی به این دلیل که با ریختن سرب مذاب محکم می‌شوند، فرآیند لوله کشی سخت تری دارند. لوله‌های چدنی نری و مادگی دارند که به سادگی در سیستم لوله کشی در هم چفت می‌شوند.

خدمات لوله کشی لوله‌های سیمانی که به لوله‌های چدنی شباهت دارند با این تفاوت که سیستم لوله کشی فاقد عایق بندی مناسب است و از ملات سیمان برای اتصال لوله‌ها استفاده می‌شود.

خدمات لوله کشی لوله‌های پی وی سی که امروزه برای لوله کشی منازل بسیار متداول است و فرآیند نصب نسبتا ساده‌ای هم دارد. علاوه بر نصب ساده لوله‌های پی وی سی که با چسب انجام می‌شود، به دلیل انعطاف جنس لوله کار کردن با این نوع لوله برای لوله کش راحت‌تر است.

لوله کشی ساختمان، قیمت و ثبت درخواست

قیمت خدمات لوله کشی

در میان انواع خدمات منزل شاید تخمین هزینه خدمات لوله کشی از همه سخت‌تر باشد. تقریبا می‌توان گفت: برآورد هزینه خدمات لوله کشی بدون حضور در محل و مشاهده میدانی امکانپذیر نیست. اما به هر روی هزینه خدمات لوله کشی به این عوامل بستگی دارد:

  • وسعت و حجم کار لوله کشی

بدیهیست که هر چه وسعت واحد بیشتر باشد، مقدار کار لوله کشی و حجم تجهیزات استفاده شده در شبکه لوله کشی بیشتر می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که در لوله کشی ابتدایی ساختمان، هرچه تعداد انشعابات (سینک‌های ظرفشویی، سرویس بهداشتی و شیر آلات و ...) بیشتر شود هم هزینه خدمات لوله کشی و هم هزینه تجهزات بالا خواهد رفت.

  • نوع لوله استفاده شده در سیستم لوله کشی

هرچند که انواع مختلفی از لوله‌ها برای لوله کشی واحد‌های مسکونی وجود دارد، اما به دلیل راحتی نصب و مزایای دیگر عموما برای لوله کشی آب داخل ساختمان از لوله‌های پی وی سی استفاده می‌شود. البته لوله‌های چدنی هنوز هم پر کاربردترین انواع لوله در سیستم لوله کشی زیر بنایی فاضلاب است. در نهایت هنوز هم لوله‌های گالوانیزه و آهنی در بازار یافت می‌شود که جز قیمت ارزان نقطه قوت دیگری ندارد و دیگر در خدمات لوله کشی مدرن استفاده نمی‌شود.

  • حجم تخریب و کنده کاری خدمات لوله کشی

در نظر داشته باشید که برخی از لوله کش‌ها اصلا دست به تخریب نمی‌زنند و شما چه برای آغاز کار خدمات لوله کشی و چه برای پایان کار و بازسازی نیاز به استخدام یک بنا دارید. در هر صورت پیش از آغاز کار از میزان تخریب و کنده کاری مطلع شوید و با یک بنا به توافق برسید.

  • هزینه تخریب و جمع آوری لوله‌های قدیمی

در صورتی که شما تمایل داشته باشید لوله کش می‌تواند علاوه بر نصب سیستم لوله کشی جدید، لوله‌های قبلی را هم از بنا خارج کند که برای انجام آن هزینه‌ای اضافه بر خدمات لوله کشی طلب خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که در بعضی نقاط کشور سختی آب تاثیر زیادی روی عمر شبکه لوله کشی ساختمان می‌گذارد.

در نهایت فراموش نکنید که برخی از موارد خدمات لوله کشی نیاز به مجوز از اداره آب و فاضلاب دارد (مانند جابجایی کنتور آب) پس بهتر است در این مورد تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

لوله کشی ساختمان، قیمت و ثبت درخواست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج