جاباما
۷۹۹۱۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هشدار آیت‌الله صدیقی درباره تفرقه‌افکنی میان علما

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان امر ناشایستی است که سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله کاظم صدیقی در مراسم سالگرد آیت‌الله بهاءالدینی که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: آیت‌الله بهاءالدینی عالم عارف، فقیه، اسوه اخلاق و مظهر زهد و حقیقت ایمان بودند.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال در خلقت از صفت حسن خود بهره برده و نظام احسنی ایجاد کرده است افزود: آفریده‌های خدا جلوه‌های حکمت و قدرت و رحمت خدا هستند.

اهم سخنان آیت‌الله کاظم صدیقی بدین شرح است:

*انسان در زندگی خود با گرفتاری‌ها و خطراتی مانند نفس اماره و شهوت‌های حیوانی روبه‌رو می‌شود و خطر این نفس اماره حتی از حیله‌های شیطان نیز قوی‌تر است.

*گرفتار نفس اماره شدن زمینه‌ساز سقوط انسان است ، حتی اولیای الهی مانند حضرت یوسف(ع) نیز خود را از نفس اماره در امان نمی‌دیدند و از آن بر حذر بودند.انسان‌هایی که گرفتار نفس اماره هستند وقتی هوس قدرت، شهوت و جاذبه‌های دنیوی به آن‌ها روی می‌آورند دیگر آینده‌نگری را فراموش کرده و مرگ و ابدیت را از یاد می‌برند.خداوند متعال برای مقابله با این نفس فطرت انسان را علاقه‌مند به دین کرده و در وجود انسان جاذبه‌ای به‌سوی خود ایجاد کرده است.از دیگر راه‌های مقابله با نفس اماره الهامات الهی و عقل است، عقل چراغی است که انسان‌ را از تاریکی جهالت‌ نجات می‌دهد.

*خداوند در قرآن کریم بر این مسئله تأکید می‌کند که عالمان و مؤمنان با جاهلان و فاسقان مساوی و هم‌رتبه نیستند، کسانی که عالم و مؤمن و هدایت‌ شده هستند قابل‌مقایسه با افراد جاهل و فاسق و سازشگر نیستند.

*امروزه برخی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان حوزه‌ها و مردم بوده و مسئله روحانیت حکومتی و غیرحکومتی را مطرح می‌کنند، اما این مسئله بر همه واضح و مبرهن است که تمام علما و مراجع همواره همراه و یاور انقلاب اسلامی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

*پیامبران و همه اولیای الهی نیز همگی بر سر سفره کرامت اهل‌بیت(ع) نشسته و با نور هدایت آن‌ها تعالی‌یافته‌اند و نور هدایت ایشان است که سفره نورانی علم و رهایی از جهالت را برای مردم گسترده است.در زمان غیبت نیز علمای امت راهنما و مرشد مردم برای عمل به اسلام هستند و مسیر تبعیت از رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را برای مردم تبیین می‌کنند.

* آیت‌الله بهاءالدینی از علمای هدایت یافته‌ای بود که مسیر هدایت را برای مردم هموار می‌کرد و درگذشت ایشان ضایعه بسیار بزرگی بود.

* امروزه برخی ظاهر اسلام را قبول دارند اما هیچ غیرتی بر روی دین الهی نداشته و قبله خود را ظالمان، مستکبران و کاخ سفید قرار داده‌اند و برای کسانی که جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا می‌کنند ارزش قائل نیستند.

*آیت‌الله بهاءالدینی عالم، عارف و زاهدی والامقام و عالم به باطن انسان‌ها و اهل یقین بود، این عالم بزرگوار در بالاترین مقام تواضع قرار داشت و از کبر و غرور به‌شدت خودداری می‌کرد.

*ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان امر ناشایستی است که سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج