۷۹۹۲۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

گوشت مصنوعی در راه بازارهای آمریکا

گوشت مصنوعی معروف به گوشت تمیز به زودی به بازار عرضه شود؛ گوشتی که مربوط به هیچ حیوانی نیست و از سلول‌های بنیادین پرورش یافته است.

وبسایت کلیک: گوشت مصنوعی معروف به گوشت تمیز به زودی به بازار عرضه شود؛ گوشتی که مربوط به هیچ حیوانی نیست و از سلول‌های بنیادین پرورش یافته است.

دولت آمریکا راه را برای فروش گوشت آزمایشگاهی هموار کرده است. وزارت کشاورزی ایالات متحده و سازمان غذا و داروی (FDA) این کشور رئوس مقررات آتی مربوط به تولید و توزیع این گوشت حاصل از کشت سلول‌های حیوانی را روشن کرده‌اند.

گوشت مصنوعی در راه بازارهای آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا کنترل منشاء و همانندسازی سلو‌ل‌های بنیادی حیوانی این گوشت کشت‌شده در آزمایشگاه‌ها را بر عهده گرفته است. وزارت کشاورزی نیز بر تولید و توزیع آن نظارت خواهد کرد.

این دو نهاد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که در این مسیر از تجارب موسسات تحت مسئولیت خود استفاده می کنند.

یکی از دلایلی که تا کنون مانع عرضه گوشت مصنوعی به بازارهای آمریکا می‌شد گرانی تولید آن بود. اما اینک چندین شرکت دست‌ اندرکارند در حال ارزان سازی فرایند تولید این نوع گوشت هستند و گوشت مصنوعی را هر چه زودتر وارد بازار خواهند کرد.

در آمریکا برخلاف اروپا مخالفت عمده‌ای با تولید این محصول در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد. تولیدکنندگان می‌گویند، تولید گوشت مصنوعی به نفع انسان است چرا که کشتار حیوانات کم‌تر شده و با کاهش نیاز به دامپروری‌های وسیع، انتشار گازهای زیان‌بار گلخانه‌ای نیز تنزل خواهد یافت.

با این همه کشاورزان هنوز مطمئن نیستند که این محصول بتواند جای گوشت حیوانی را بگیرد. چرا که هنوز هم این پرسش مهم باقی است که آیا می‌توان واقعا نام گوشت را بر این محصول آزمایشگاهی گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابن یکی از شروع جنایات ضد بشری است که امربکا شروع کرده وقصد دارد درآبنده انسانهایی خلق شوند که تغییر ژنتیکی شده باسند وشعور وشخصیت آنها بنا به خواسته آنها باشد وابن چیزیست که آنها با کمترین هزینه وفقط با کلام فلسفه وقدرت رسانه وبا اغوا گری جامعه جهانی را به چالش کشیده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف نزنی میگن لالی؟

      • محمد

        نه والو

      • علی

        خخخخخ

      • بدون نام

        خدایا مرسی که هنوزم دیوانه خلق میکنی

    • بدون نام

      خدایا این انسانی که خلق کردی ببین چه کارهایی دارد میکند.گوشت مصنوعی.فردا هم زن مصنوعی ومرد مصنوعی درست میکنند.خدایا توبه.خدایا خودت یه کاری کن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک‌بر سرت کنم
        مرد بیچاره اینو دانشمندا دارن روش کار میکنن بلکه بتونن جلوی گرسنگی‌مردم‌افریقا و‌در اینده نزدیک منو‌تو‌یعنی ایران رو بگیرن

    • بدون نام

      جهش يافته ها خخخخخ

    • بدون نام

      آمریکا چه بدبخت شده

    • بدون نام

      امیدوارم روزی برسد که انسان هیچ حیوانی را برای خوردن نکشد. الان روزانه میلیونها حیوان برای مصرف غذایی به شنیع تریم وجهی کشتار میشوند که هیچ جنایتی بالاتر از آن نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج