جاباما
۷۹۹۳۵۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

روسیه: پیشنهاد خروج ایران از سوریه را نداده‌ایم

معاون وزیر امورخارجه روسیه گزارشات مبنی بر پیشنهاد مسکو برای لغو برخی تحریم‌های ایران در ازای خروج نیروهای این کشور از سوریه را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر امورخارجه روسیه گزارشات مبنی بر پیشنهاد مسکو برای لغو برخی تحریم‌های ایران در ازای خروج نیروهای این کشور از سوریه را تکذیب کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛ سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران گفت که نمی‌تواند گزارشات رسانه‌های آمریکایی را مبنی بر اینکه مسکو به آمریکا و رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که برخی تحریم‌های ایران در ازای خروج نیروهای این کشور از سوریه لغو شود، تائید کند.

وی در این باره اظهار داشت: در خصوص این جنبه خاص لغو تحریم‌ها در ازای اقدامی خاص، من نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم. شاید ایده‌های نزدیکی مطرح بوده باشد که هیچ‌کدام توسعه نیافته است اما چنین طرحی اصلا ارائه نشده است.

این واکنش پس از آن صورت گرفته است که پایگاه خبری اکسیوس به نقل از نمایندگان کنست در گزارشی ادعایی اعلام کرد، مسکو به آمریکا و رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که یک سری تحریم‌ها علیه ایران در ازای خروج نیروهای این کشور از سوریه لغو شوند.

ریابکوف همچنین گفت که مسکو در حال رایزنی با ایران و اروپایی‌ها برای ایجاد سازوکاری مالی جهت محافظت از شرکت‌هایی است که خواهان تجارت با ایران هستند.

وی افزود: ما در ابتدا با این حقیقت آغاز به کار کردیم که این سازوکار ویژه برای تمامی کشورها آزاد خواهد بود و تنها مختص اتحادیه اروپا نیست. متاسفانه همکاران اروپایی ما نتوانستند به فرمت مناسب برای ثبت قانونی این سازوکار دست یابند. این مسئله‌ای است که آنها همچنان در حال رسیدگی به آن هستند.

این مقام روس در ادامه گفت: ما به مشورت با اروپایی‌ها و دوستان ایرانی برای رسیدگی به تمام این موضوعات ادامه می‌دهیم. این یکی از عناصر یک رویکرد یکپارچه برای محافظت از برجام در برابر نابودی است.

اتحادیه اروپا در ماه دسامبر اعلام کرد که طرف‌های برجام پس از خروج آمریکا از این توافق در حال تلاش برای ایجاد سازوکاری ویژه با ایران هستند که پس از اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بتوان از طریق آن، کماکان به تجارت با ایران ادامه داد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که نه تنها مقامات ایران، بلکه روسیه و سوریه نیز بارها تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه بنا به درخواست دمشق، مطابق با قوانین بین‌المللی و برای مبارزه با تروریسم بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این باره گفته است که جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      امروز نگين فردا ميگيد شما ثابت كردين اولين نفري هستين كه پشت ايران رو خالي ميكنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با دوتا کاسه ماس میگی امروز نشد فردا ملت لحظه شماری میکنن سوریه از ذهن ایرانیها پاک شه اونم مطلق

    • بدون نام

      چرا پیشنهاد دادن تا یک کم تحریم ها برای روسیه سبک تر بشه آخه روس ها تحمل تحریم ها رو ندارند!!!!!

    • بدون نام

      دوتا آیه در قرآن را اگر تبلیغ و دنبال کنی بهتره تا اینکه تاریخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج