۷۹۹۴۴۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

هوای البرز در مرز هشدار قرار گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البر ز با اشاره به شدت بالای آلاینده‌ها در هوای البرز و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، گفت: مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البر ز با اشاره به شدت بالای آلاینده‌ها در هوای البرز و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، گفت: مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود.

مهدی مهرور در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان که امروز چهارشنبه ۳۰ آبان برگزار شد، اظهار کرد: در این راستا مصوب شد کنترل مضاعف محدویت‌های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتور سیکلت‌ها در محدوده ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان و اداره کل دفتر فنی استانداری صورت گیرد.

وی افزود: از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی با توقف اعمال قانون جلوگیری می‌شود.

در این راستا همچنین شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تردد وسایل حمل و نقل که آلایندگی قابل رویت دارند از محل توقفگاه و پایانه‌های حمل و نقل برون شهری خودداری کنند.

مهرور بیان کرد: گشت انتظامی، گشت اتوبوسرانی و تاکسیرانی، موسسات تاکسی سرویس، خودروهای فوریت‌های پزشکی و پزشکان، جانبازان و بیماران خاص، خودروهای امداد و خودروهای حمل زباله شهرداری‌ها از محدودیت‌های اعمال شده در این شرایط مستثنی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پر تردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها مستقر می‌شوند. در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده است را تهیه کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با در خواست مرخصی برای کلیه افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی موافقت کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل صنعت معدن تجارت برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

مهرور تصریح کرد: همچنین استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ممنوع است. همچنین ناوگان حمل و نقل همگانی در جابه جایی مسافر حاکثر توان خود را به کار گیرد. به منظور پیشگیری از آلودگی هوا مقرر گردید مرکز صدا و سیمای استان ضمن تهیه برنامه‌های آموزشی در جهت ارتقاء فرهنگ ایجاد هوای پاک نسبت به اطلاع رسانی در خصوص طرح محدوده ترافیک شهر کرج (زوج و فرد) اقدام کند.

وی افزود: والدینی که کودکان مهدکودکی دارند می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و مدیران مرتبط همکار لازم را بعمل آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مصیبت اصلی از تهران است انجا را هم خراب کرد

    • بدون نام

      بیاید استان سیستان و بلوچستان به سیستان سفر کنیدتا بدونیدهوای ناسالم چیه رو سر مردم خاک میریزداونوقت اسمی از مردم این منطقه نیست فقط منتظرن یه هوای خیلی طبیعی تو شهرا مسولین که زندگی میکنن بشه سری اعلام کنن اون هوای اونجا که از نظر شما الودست اگه بیاین سیستان همون روز اول میمیرین ولی کی به فکر مردم این منطقه هست هیچکس خداوندابه داد مردم سیستان برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج