۷۹۹۴۷۳
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی، دو لایحه را به مجلس ارسال کرد

رئیس جمهور لوایح «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» و «موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال نمود.

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، لوایح «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» -مصوب جلسه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ هیئت وزیران- و «موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی»-مصوب جلسه ششم آبان ۱۳۹۷ هیئت دولت - که به ترتیب از سوی وزارت خانه های تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شده بودند جهت سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

گفتنی است طبق قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی - مصوب ۱۳۸۵- فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که در ایران متولد شده یا حداکثر تا یکسال پس از تصویب این قانون در ایران متولد می‏ شوند، می‏ توانند بعد از رسیدن به سن هجده سالگی تحت شرایطی به تابعیت ایران درآیند.

از آنجایی که قانون مذکور در خصوص وضعیت فرزندان زیر ۱۸ سال سکوت اختیار کرده و با عنایت به اینکه بر اساس برآوردهای اولیه تا سال ۱۳۹۴، حدود ۱۵۰ هزار زن ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران ازدواج کرده و حاصل این ازدواج ‏ها حدود بیش از ۵۰۰ هزار کودک فاقد هویت رسمی می‏ باشد وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد نمود تا «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» در فرآیند رسیدگی قرار گیرد تا بر مبنای آن زمینه برخورداری این افراد از حقوق شهروندی فراهم شود.

همچنین با عنایت به ضرورت گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند،‌ «لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی» به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتت

      آقای روحانی افغانیهای که غیر قانونی به ایران امده اند وغیر قانونی ازدواج کرده‌اند ولی قانونی مقیم می شوند. خدایا ما نمی پسندیم و راضی به این خیانت برای نسل آینده نیستیم تو را قسم به حسین مظلوم. شما نگذار این خیانت در کشور اتفاق بیفتد

    • بدون نام

      دارند واسه افغانها قانون میذارن

    • بدون نام

      افای روحانی خواهشا دبگه ابن کاره اشتباه نکنید ایران را از این بدبختتر نکن برن گشور خودشون تابیعت بگیرن غلط کردن که اینجا تابعیت بگیرن. ما مردمان ایران به هیچ وجه راصی به این کار نیستیم گشورمون به هیچ انجوی نمیدیم. عمرا.

    • بدون نام

      برن توشهرخودشون شهرپدریشون تابیعت بگیرن بیخود اینجا تابیعت بگیرن

    • بدون نام

      لااقل به عنوان شهروند درجه دو بذاریدشون

    • بدون نام

      یه سری هم که برادران کشور دوست عراق اومدن. اونهاروهم می خوان به نژاد ایرانی پیوند بزنن

    • بدون نام

      یه سری هم برادران عراقی ازکشور دوست عراق اومدن. می خوان به نژاد ایرانی پیوند بزنن. از وقتی عراقی ها پاشون گذاشتن شهر های شمالی ایران وتابستان درسواحل شروع به قدم زدن واب تنی وافتاب گیری کردن. حمایتهای زیادی ازسوی ما موربن ساحل برای اونها انجام میگیره ودرحمایت کامل هستند. اونوقت همین مامورین ساحل بامسافر ایرانی رفتار ناپسند وخصمانه دارن. سالهاست جای دوست ودشمن عوض شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج