۷۹۹۴۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک هفته فوتبال ملی، به روایت آمار؛

از رکورد ۶۲ ساله آلمان تا حسرت ادامه دار دخیا

 تعطیلات بازی های ملی در ماه نوامبر با برگزاری مصاف هایی جذاب به پایان رسید.

وبسایت نود: به نقل از وان‌فوتبال، وقفه بازی های ملی ماه نوامبر هم به پایان رسید و تیم های ملی با برگزاری بازی هایی هیجان انگیز اجازه ندادند هواداران غیبت بازی های باشگاهی را حس کنند.

برنده بزرگ این دور از مسابقات هلند بود که با کسب برتری مقابل فرانسه و تساوی در لحظات پایانی مقابل آلمان، صدرنشین گروه A شد و توانست در کمال ناباوری جواز صعود به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا را کسب کند.

سوئیس نیز شکست ۲-۰ مقابل بلژیک را به برتری ۵-۲ تبدیل کرد تا دیگر تیم راه یافته به نیمه نهایی لقب گیرد. در ومبلی انگلستان به رکورد خوب خود تداوم بخشید و با کسب پیروزی ۲-۱ مقابل کرواسی، هم خود راهی نیمه نهایی شد و هم نایب قهرمان جهان را به سطح B تنزل داد.

در ادامه نگاهی به آمار و ارقام ثبت شده در بازی های ملی ماه نوامبر خواهیم داشت:

-با ۱۴ گل زده و ۱۷ گل خورده، آلمان سال ۲۰۱۸ را با تفاضل گل منفی به پایان رساند؛ اتفاقی که از سال ۱۹۵۶ برای مانشافت رخ نداده بود.

-هری کین در دقیقه ۸۵ بازی مقابل کرواسی در ومبلی گلزنی کرد تا علاوه بر رساندن سه شیرها به نیمه نهایی لیگ ملت ها، تعداد گل های خود را در سال ۲۰۱۸ برای انگلیس به عدد ۸ برساند. از سال ۲۰۱۴ و زمانی که وین رونی به همین تعداد گل زده بود، هیچ بازیکنی موفق نشده بود در یک سال تقویمی به این تعداد گل برای انگلیس برسد.

-از زمان شروع جام جهانی ۲۰۱۸، ۲۴ شوت به سمت دروازه داوید ده‌خیا در تیم ملی اسپانیا شلیک شده و او تنها موفق به مهار ۱۱ شوت از این تعداد شده است. (۴۵،۸ درصد مهار، به استنثای ضربات پنالتی) به این ترتیب بیشتر شوت های در چهارچوب ده‌خیا تبدیل به گل شده اند.

-گرت بیل با انجام تنها ۵ بازی برای تیم ملی ولز در سال ۲۰۱۸، سال کم فروغی را سپری کرد. با این حال او در همین ۵ بازی هم با ۵ گل و ۲ پاس، روی ۷ گل شاگردان رایان گیگز تاثیر مستقیم داشت.

-جورجو کیه‌لینی در بازی مقابل پرتغال به صد بازی ملی برای ایتالیا رسید و هفتمین بازیکن تاریخ آتزوری شد که تعداد بازی های خود را سه رقمی می‌کند. کیه‌لینی ۱۷ نوامبر ۲۰۰۴ و در بازی مقابل فنلاند برای اولین بار پیراهن ایتالیا را به تن کرد و دقیقا در چهاردهمین سالگرد اولین بازی، صدمین بازی را هم انجام داد.

-۳ رکورد از ۴ رکورد بیشترین تعداد سیو دروازه بانان فرانسه در ۱۰ سال اخیر، به تنهایی در سال ۲۰۱۸ ثبت شد؛ هوگو لوریس (۹ مهار مقابل هلند در نوامبر ۲۰۱۸)، هوگو لوریس (۷ مهار مقابل ایسلند در اکتبر ۲۰۱۸) و آلفونس آرئولا (۶ مهار مقابل آلمان در سپتامبر ۲۰۱۸)

-تیمو ورنر در بازی مقابل هلند، اولین گل خود را برای مانشافت از ژوئن ۲۰۱۸ و بازی مقابل عربستان به ثمر رساند. ورنر بعد از گلزنی در مقابل سعودی ها، ۷۵۱ دقیقه بدون گل را در پیراهن آلمان پشت سر گذاشته بود.

-انگولو کانته در جریان شکست ۲-۱ فرانسه مقابل هلند در روتردام ۱۸ بار مالکیت توپ را از دست داد. این بدترین آمار کانته در ۳۵ بازی برای خروس ها بوده است.

-انگلیس در ۲۷ بازی اخیر خود در خانه تنها ۲ بار شکست خورده است. (۲۱ برد، ۴ تساوی و ۲ باخت) این دو شکست نیز در ورزشگاه ومبلی در کارنامه سه شیرها ثبت شده است. (دو شکست ۲-۱ مقابل اسپانیا در سپتامبر ۲۰۱۸ و هلند در مارچ ۲۰۱۶)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج