۷۹۹۵۴۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آمار کودکان قربانی قحطیِ یمن از ۸۴۰۰۰ تن گذشت

تازه ترین برآورد از مرگ نزدیک به ۸۵ هزار کودک بی گناه یمنی به دلیل قحطی زدگی و سوء تغذیه شدید حکایت می کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، همزمان با ورود فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای پیشبرد روند مذاکرات صلح؛ تازه ترین برآوردها حکایت از آن دارد که از آغاز مداخله نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ داخلی یمن (۲۰۱۵) حدود ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در یمن بر اثر گرسنگی مفرط جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که کشورهای غربی ظاهراً در حال اعمال فشار برای برقراری آتش بس و پایان دادن به این منازعه فاجعه بار هستند. منازعه ای که با قرار دادن ۸.۴ میلیون انسان بی گناه بر لبه پرتگاه قحطی و گرسنگی شدید، یکی از فجیع ترین بحرانهای انسانی عصر حاضر را رقم زده است.

گروهی موسوم به «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد که طبق برآوردی محافظه کارانه از داده های سازمان ملل، در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۸، ۸۴۷۰۰ کودک بی گناه یمنی در اثر سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده اند.

این گروه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «ما از اینکه حدود ۸۵ هزار کودک در یمن به دلیل گرسنگی مفرط جان خود را از دست داده اند، وحشت زده شدیم. در ازای هر کودکی که با بمب یا گلوله کشته می شود، دهها کودک در اثر گرسنگی و بیماری می میرند؛ در حالی که می توان بطور کامل از این بحران جلوگیری کرد».

گفتنی است که آخرین رقم اعلام شده از سوی سازمان ملل در مورد آمار تلفات این جنگ، بیش از ۱۰ هزار نفر بود که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد. پس از آن نیز این سازمان جهانی آمار تلفات ناشی از سوء تغذیه و گرسنگی مفرط را ارائه نکرد؛، اما ماه گذشته هشدار داد که نیمی از جمعیت یمن- حدود ۱۴ میلیون نفر- احتمالاً یه زودی در معرض قحطی قرار گرفته و بطور کامل به کمکهای بشردوستانه متکی خواهند شد.

حال این بحران انسانی در شرایطی بر فقیرترین کشور خاورمیانه حاکم است که ائتلاف تحت رهبری عربستان با برخورداری از حمایت تسلیحاتی غرب با جنبش حوثی های مورد حمایت ایران- که «صنعاء» پایتخت یمن را در دست دارند- در این کشور فقیر در حال جنگ هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دروغ میگید
      درستش 84 میلیونه

    • بدون نام

      طفلای معصوم.

    • بدون نام

      بدرک ،

    • بدون نام

      وقتی تو یه کشوری چه مسلمان چه غیر مسلمان مردم از قحطی دارن میمرن باید خاک بر سر این دنیا کرد با تمام مردمانش. اول سیاستمدارا بعد مردم عادی. وقتی انسانیت بمیره که مرده دیگه غلط میکنید از خوبیای این دنیا حرف میزنیدوسخنرانی میکنید. یعنی. نمیشه یک هفته تمام سیاستمدارای دنیا خفه شن وبه فکر مردم ضعیف بود. تو این یک هفته میشه اندازه کل عمر زمین با خوشی زندگی کرد

    • بدون نام

      آمار فقر تو ایران از 70میلیون گذشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج