۷۹۹۵۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رویترز: تلاش دربار سعودی برای تغییر بن سلمان

 خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه با دفاع از گزارش خود مبنی بر تلاش های دربار سعودی در تغییر «محمد بن سلمان» و در پاسخ به اظهارات عصر چهارشنبه «عادل الجبیر» که اساسا این موضوع را بی اساس خوانده بود، اعلام کرد: به گزارش مان مبنی بر وجود تلاش در داخل خاندان سلطنتی سعودی برای تغییر ولیعهد کنونی باور داریم.

ایرنا: خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه با دفاع از گزارش خود مبنی بر تلاش های دربار سعودی در تغییر «محمد بن سلمان» و در پاسخ به اظهارات عصر چهارشنبه «عادل الجبیر» که اساسا این موضوع را بی اساس خوانده بود، اعلام کرد: به گزارش مان مبنی بر وجود تلاش در داخل خاندان سلطنتی سعودی برای تغییر ولیعهد کنونی باور داریم.

رویترز با متقن خواندن گزارش خود برای تغییر بن سلمان، افزود: گزارش ما درخصوص وجود تلاش ها برای جایگزینی، بر پایه سه منبع نزدیک به هیات حاکمه بوده است.

یک روز پس از انتشار گزارش رویترز که به نقل از سه منبع آگاه و نزدیک به هیات حاکمه سعودی منتشر شد، الجبیر عصر چهارشنبه اخبار منتشر شده در خصوص جایگزینی بن سلمان به خاطر دست داشتن در قتل جمال خاشقچی را رد کرد.

رویترز: تلاش دربار سعودی برای تغییر بن سلمان

به دنبال خبر تایید کشته شدن خاشقچی به دستور مستقیم بن سلمان، منابع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان روز چهارشنبه به رویترز گفتند، موج انتقادهای بین‌المللی از قتل خاشقچی شماری از اعضای خاندان سعودی را بر آن داشته تا مانع پادشاهی «محمد بن‌سلمان» شوند.

این منابع گفته‌اند، ده‌ها تن از اعضای صاحب نفوذ خاندان سلطنتی سعودی به دنبال تغییر جانشین ملک سلمان82 ساله هستند، اما تا زمانی که او در قید حیات باشد دست به این اقدام نمی‌زنند.

آنها گفته‌اند، بعید است که سلمان دست به اقدامی علیه پسر محبوب خود یعنی بن سلمان بزند. رویترز به نقل از این منابع می‌گوید، اعضای خاندان سلطنتی در حال رایزنی برای جانشینی احتمالی «احمد بن عبدالعزیز» برادر کوچکتر سلمان» و عموی محمد هستند.

طبق این گزارش، «احمد بن عبدالعزیز» تنها برادر تنی ملک سلمان است که از حمایت اعضای خاندان سلطنتی، نیروهای امنیتی و کشورهای غربی برخوردار است.

شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» پس از یک سفر دو و نیم ماهه به خارج از کشور در ماه اکتبر (مهرماه گذشته) به ریاض بازگشت.

در طول سفر بن عبدالعزیز در لندن و در واکنش به یک تظاهرات اعتراضی علیه خاندان سلطنتی عربستان ظاهرا از حاکمان کشور انتقاد کرد.

گفته ‌می‌شود که عبدالعزیز یکی از تنها سه تنی است که در نشست شورای «هیات بیعت» با ولیعهدی بن‌سلمان مخالفت کرده بود.

منابع آگاه سعودی همچنین گفته‌اند که مقام‌های ارشد آمریکایی در مذاکرات خود با مقام‌های عربستان در هفته‌های اخیر به طور ضمنی از شاهزاده عبدالعزیز حمایت کرده‌اند.

موضوع قتل 10 مهرماه خاشقچی، سردبیر پیشین روزنامه سعودی «الوطن» و نشریه واشنگتن پست در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول، به بحرانی برای سعودی به ویژه بن سلمان بدل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج