جاباما
۷۹۹۵۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقال اعضای پیوندی با پهپاد

یکی از مشکلات تحویل اعضای پیوندی به بیمارستان‌ها برای انجام پیوند به بیماران نیازمند، بحث زمان و مسافت است، چرا که بسیاری از عضوها برای پیوند زدن سالم هستند ولی ممکن است این عضو پیوندی در زمان ارسال به‌دلیل طولانی بودن مسیر و اتلاف وقت دیگر قابل پیوندزدن نباشد.

روزنامه ایران: یکی از مشکلات تحویل اعضای پیوندی به بیمارستان‌ها برای انجام پیوند به بیماران نیازمند، بحث زمان و مسافت است، چرا که بسیاری از عضوها برای پیوند زدن سالم هستند ولی ممکن است این عضو پیوندی در زمان ارسال به‌دلیل طولانی بودن مسیر و اتلاف وقت دیگر قابل پیوندزدن نباشد. برای حل این مشکل جراحان پیوند عضو به فکر استفاده از پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) افتاده‌اند.

انتقال اعضای پیوندی با پهپاد

تیم تحقیقاتی دانشگاه مریلند به رهبری جراح «جوزف اسکالا» استفاده از پهپاد را برای انتقال و تحویل اعضای پیوندی آغاز کرده‌اند. اسکالا و همکارانش با تغییر یک پهپاد DJIM600 توانسته‌اند یک وسیله ویژه برای حمل عضو پیوندی مهیا کنند. این پهپاد می‌تواند یک یخچال جعبه‌ای حامل عضو پیوندی را حمل کرده و در کمترین زمان به بیمارستان مورد نظر برساند. این پهپاد همچنین دارای یک بیوسنسور است که جراحان عضو پیوندی می‌توانند بر عضو درون یخچال در حال پرواز نیز نظارت کنند.

از این پهپاد در بالتیمور به‌صورت آزمایشی برای حمل «کلیه» استفاده شده و نتایج حاصل از این آزمایشات نیز مثبت بوده و امیدها را برای رساندن بموقع عضو پیوندی به فرد مورد نیاز در بیمارستان بیشتر کرده است. محققان دانشگاه مریلند حتی آزمایش‌ها را در مسافت‌های طولانی انتقال عضو بین دو بیمارستان با مسافت بیش از 67 کیلومتر انجام دادند و پهپاد توانست با سرعت 67.6 کیلومتر در ساعت محموله را به مقصد برساند.

حتی جراحان قبل و بعد از پرواز از عضو پیوندی بیوبسی انجام دادند که نتایج آزمایش‌ها مثبت بود و با وجود تهدیداتی چون باد و گرمای موتورهای هواپیمای بدون سرنشین و محیط اطراف دمای جعبه حاوی عضو پیوندی 2.5 درجه سانتی گراد باقی ماند و عضو یخ نزد. حتی ارتعاشات و مانورهای حاصل از پهپاد در آن تأثیر منفی نگذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج