جاباما
۷۹۹۵۷۰
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

زیباکلام: مواضع ظریف برای دلواپسان گران تمام شد

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: دلواپسان انتظار چنین موضع‌گیری را در مورد پولشویی در کشور از وزیر امورخارجه نداشتند. ظرف ۵ سال گذشته مواضع آقای محمدجواد ظریف به عنوان وزیر خارجه‌ای که جنبه تعادل و میانه‌روی را حفظ می‌کند و اعتقاد به تنش‌زدایی و مذاکره دارد، به گونه‌ای تند و به سمت تنش‌زدایی جدی نبوده که موجب نگرانی دلواپسان شود.

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: دلواپسان انتظار چنین موضع‌گیری را در مورد پولشویی در کشور از وزیر امورخارجه نداشتند. ظرف ۵ سال گذشته مواضع آقای محمدجواد ظریف به عنوان وزیر خارجه‌ای که جنبه تعادل و میانه‌روی را حفظ می‌کند و اعتقاد به تنش‌زدایی و مذاکره دارد، به گونه‌ای تند و به سمت تنش‌زدایی جدی نبوده که موجب نگرانی دلواپسان شود.

لذا کارنامه وزیر امورخارجه در مجموع برای اصولگرایان قابل قبول بوده و دلواپسان نیز با اندکی اغماض به وی نمره ۱۰ یا ۱۱ قبولی می‌دادند، اما مواضعی که اخیرا آقای ظریف در مورد پولشویی گرفت فوق‌العاده برای دلواپسان گران تمام شد. شاید اگر این مواضع را خارج از دولت مثلا در مجلس، اشخاصی مثل آقای علی مطهری، محمود صادقی یا مهندس حیدری اتخاذ کرده بودند، اینطور برای دلواپسان سنگین نبود.

آنها از آقای ظریف انتظار نداشتند به‌خاطر اینکه وی طی چند سال گذشته موضع‌گیری و رویکردی کم و بیش محافظه‌کارانه داشته و حتی در اوج جریان مذاکرات نیز سخنی نگفت که موجب رنجش شدید دلواپسان شود. حداکثر تندروی که آقای ظریف طی ۵سال و نیم گذشته داشته دفاع از مواضع وزات خارجه و دولت در برابر حملات دلواپسان بوده است.

از این جهت می‌توان گفت برای نخستین بار است که آقای ظریف نسبت به دلواپسان دست به حمله زده است. اصطلاح کاسبان تحریم که سال‌ها پیش آقای علی مطهری به‌کار برد مقداری مثل همین اظهارات آقای ظریف بود، اما تفاوت آن سخن در این بود که دلواپسان کدورتی از آقای مطهری به دل نگرفتند، چرا که انتظار چنین اظهاراتی را از او داشتند.

اینکه اکنون چنین برآشفته و اینطور به آقای ظریف حمله‌ور شده‌اند، به‌واسطه این بوده که از آقای ظریف انتظار چنین مواضعی نداشتند. البته ظرف یک هفته گذشته که آقای ظریف این مطلب را مطرح کرده، در کنار موضع‌گیری برخی همسو با دلواپسان از وزیر خارجه خواستند که اسناد و مدارک ارائه کند، اما در عین حال آقای ظریف سعی کرده سکوت کند. با اینکه ظریف سکوت کرده، اما با این وجود می‌طلبد که آقای روحانی در جایگاه رئیس‌جمهور موضع‌گیری خود را نسبت به جبهه تندروها علیه آقای ظریف زودتر از اینها نشان می‌داد.

آقای روحانی نمی‌توانست سکوت کند و به راحتی از کنار این موضوع عبور کند. لذا مجبور بود که به هر حال موضع‌گیری کند. به‌نظر می‌رسد که موضع‌گیری آقای روحانی در حمایت از وزیر امورخارجه کاملا حداقلی بوده است. اگر دقت کنیم در خصوص آنچه که رئیس‌جمهور یا آقای محمود واعظی گفتند صرفا حداقل حمایت است و فقط گفتند از او حمایت می‌کنیم و مواضع ظریف همان مواضع دولت است.

از این رو به هیچ وجه آقای روحانی، واعظی و... از ترس دلواپسان وارد مساله جنجالی پولشویی نشدند که بالاخره نظر دولت در مورد اصل دعوا که آقای ظریف می‌گوید که پولشویی دست افراد قدرتمند است، چیست. اما قطعا اگر دلواپسان کوتاه نیایند و به ویژه علیه آقای ظریف پرونده تشکیل شود یا در مجلس او را استیضاح کنند، آقای روحانی مجبور است موضع‌گیری شفاف‌تر و روشن‌تری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکسی در هرمقام ومنصبی که باشد وبخواهد به امنیت ووحدت خدشه ای وارد کند وباعث خوشحالی دشمن شود انشا الله خود وخانواده اش نابود شود به اذن الله

      پاسخ ها

      • گمنام

        به گفته گربه بارون نمی آد

    • بدون نام

      تو درمورد پولهایی که برای زلزله کرمانشاه به حسابت ریخته شد توضیح بده.

    • سربندی

      ظریف یه جای اتهام زنی ، به فکر پاسخ دادن به خسارت محض برجام، اف ای تی اف، جاسوس در تیم مذاکره کننده و اخیرا هم درخواست تابعیت از امریکا، توسط رئیس مرکز پولشوئی وزارت اقتصاد باشه، راستی استاد دانشکده علوم سیاسی که تحصیلات فنی داری( آقای زیبا کلام) پولهای مردم رو برای کمک به زلزله زده ها چیکار کردی؟

    • منوچهر شمسی

      برای چی شما اینقدر حرف میزنی و اظهار نظر میکنی یه کار دیگه بلد نیستی برو سفر یرو ماهیگیری برو تایلند مالزی یه کار مثبتی بکن اینها چیه سرهم میکنی اشپزی کن فیلم نگاه کن یه عمر داری حرف میزنی .خلاصه زندگی کن بلد نیستی زندگی کنی اشکال نداره زندگی دیگران را خراب نکن من هرچه ازت خوندم مثل اینکه تو از کره دیگه ای امده ای باباجان اینجا ایرانه ایران سعی کن قبول کنی. خوبه ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چرا زور تو آستینت دارد یعنی دزدی و پولشویی در ایران نیست . همه با حقوق کارمندی بچه اش در خارج درس می خواند

    • بدون نام

      آخه تا کی خیانت؟؟؟

    • بدون نام

      دلواپس دلواپس نکن تو خودت از صدتا پولوشو بدتری منتهاش چیزی دستت نیست
      باپول‌های زلزله‌زدگان‌چه کردی پوپولیست تندروی دلواپس

    • بدون نام

      چه واژه خوبی برای خودشون درست کردن دلواپسان بیچاره مردم که باید جور ستم این انگلهای زالو های بی صفت بکشند

    • بدون نام

      کاش چند نفر هستند توی این سیاسیون خفه خون می گرفتند وزر صدتا یک غاز نميزدن ازجمله این ننگین کلام بگید تو درست میگی اما پولهایی که یک مشت آدم ساده بحسابت ریختند برای زلزله کرمانشاه برو تانکردندتوي هلف دونی بده تا4تاخونه بسازن

    • بدون نام

      جمع کن . هر کس دلسوزی کرد شد دلواپس . امثال تو ظریف ک آبرو و حیثیت ایران رو بردین .
      همچنین نون از سفره مردم خوردین .
      زر نزنین

      پاسخ ها

      • گمنام

        نمیدونم در مورد زیباکلام چرا غالبا دلواپسان و ماموران رده پایین پلیس سایبری پیغام میذارند یا مال اونها درج میشه

    • @

      بنده خدا چه جلز ولزی داره میکنه! تو یه صفحه نوشتش هزار بار کلمه دلواپسان رو آورد!! :) شماهایی که گندتون کل کشور رو متعفن کرده شماهایی که فقط بلدین به مخالفانتون اسم بزارین برچسب بزارین؟ دلواپس،کاسب تحریم! اتفاقا اینا القاب خوبیه به اینا میگن وطن پرست نه به شما وابسته های بیچاره بدبخت! :) شماها دست گدایی دراز کنین جلو کدخداتون تا استخون پرت کنه جلوتون. در طول این 4 دهه کاملا برای مردم روشن شده که کیا وطن پرست و کیا خائن جاسوس و نفوذی هستن! دوستو رفیقاتون که همشون پناهنده غرب تشریف دارن! شماها مدام با رسانه هایی که جیر خور عربستانو اسرائیل و آمریکا هستن در ارتباط هستین! غیر اینه؟ :)

    • بدون نام

      زشت کلام.اتفاقا امثال شما و دولت بدترین مردم زمانه هستید.دلواپس و اختلاسگر خود شمائید.

    • سرباز ۴۰۲سومار

      آقای محترم دلت واسه کشورمان نسوخته اگر صداقت در گفتار و رفتار و عملکرد داری یک کلمه فقط باید بگویی که با پول زلزله زدگان چکار کردی و کجا خرج کرده ای چرا تاکنون محل هزینه های پول زلزله زدگان رو نمیگویی جنابعالی که اینجور خودت رو نشان دادی همان مثال عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل
      واقعا که خیلی پرو تشریف داری کمی خجالت خوب چیزیه......

    • امید

      حرفای اقای زیباکلام کاملا درسته عده ای منافعشون بخطر میفته و نمیخان قبول کنن پولشویی واختلاس ودزدی رو بشه احسنت بر اقای ظریف

    • بدون نام

      تو بدکلام هم نیستی خاین کلامی

    • حسن

      هیچکس غیراز نماینده ها دلواپس در باره ظریف نیست

    • بدون نام

      اخه خودشون مصداق پولشویی هستند مردم بدبخت بیچاره را به این حرفها چه؟ زیبا کلامم شده چوپان دروغگوی ایران .اگه اینا رو نخواهیم چه کار باید بکنیم.

    • بدون نام

      دلواپسان نه بگو دزدان

    • بدون نام

      از اونهایی هستی که فکر میکنی اگر حرف نزنی بهت میگن لاله هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج