جاباما
۷۹۹۵۸۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی مراحل کانال مبادلات مالی ایران و اروپا

مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران وضعیت برجام و مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری مهر: «نیکولا دو ریویه» در راس هیاتی وارد تهران شد.

در دیداوی با عنوان مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران ، آخرین وضعیت برجام و مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار همچنین درباره تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، مقابله با اثرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا، راه کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداخته و مواضع خویش را تشریح کردند.

در این دیدار، طرف فرانسوی گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی و برخی دشواری های پیش بینی نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری ها و استقرار و آغاز بکار هرچه سریعتر این کانال به هیات ایرانی ارائه کرد.

همچنین دو طرف با مرور تحولات در سایر حوزه های اقتصادی و تجاری، اقداماتی که برای به حداقل رساندن آثار تحریم های آمریکا در دست انجام است، مورد ارزیابی قرار دادند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته خروج واشنگتن از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون مسدود سازی تحریم های آمریکا برای حمایت از فعالیت شرکت های خود در تهران، اعلام کرد که سازوکار مالی ویژه ای برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران و همچینن امکان فروش نفت ایران و مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      فقط ی کلمه خاک برسرتان

    • بدون نام

      حالا اگه کاری هم انجام نشد، اروپاییها چند تا پاسپورت به مذاکره کننده های ایرانی بدهند که دست خالی برنگردند ایران بعد از اینهمه مذاکره، سر برجام که یکسری با گرین کارت، خودشون و خانوادشون عاقبت بخیر شدن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج