جاباما
۷۹۹۵۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ظریف: مواضع ایران را درباره منطقه مطرح می‌کنیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای به رم سفر کرده است، گفت: مواضعمان را در باره اوضاع بسیار خطرناک منطقه مطرح می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای به رم سفر کرده است، گفت: مواضعمان را در باره اوضاع بسیار خطرناک منطقه مطرح می کنیم.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه پس از ورود به فرودگاه 'چامپینو' در رم به اهداف سفر دو روزه خود به ایتالیا اشاره کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: اجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای ، فرصت خوبی برای مطرح کردن مواضع کشور در خصوص وضعیت بسیار خطرناک منطقه خاورمیانه ، بویژه سیاست های ملی گرایانه آمریکا و وضعیت افراط گرایی و تروریسم است.

ظریف با تاکید بر اینکه این اجلاس فرصتی برای جمهوری اسلامی است تا در زمینه مسایل منطقه ای صحبت کند، افزود: صحبت های من در اجلاس روز پنجشنبه بیشتر در باره مسایل منطقه خواهد بود البته همکاران من پس فردا (جمعه) در باره برجام سخنرانی هایی ایراد خواهند کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: در کنار این اجلاس، مذاکراتی نیز با برخی مقامات ایتالیایی و مقامات شرکت کننده در اجلاس خواهیم داشت. همچنین گفت و گویی با ایرانیان، بازرگانان و کارآفرینان ایتالیایی انجام خواهد شد.

ظریف افزود: ما در گفت و گو با ایتالیایی ها در باره ساز و کار مالی اروپا نیز صحبت خواهیم کرد. البته قرار بود خانم موگرینی نیز در این اجلاس حضور داشته باشد اما بخاطر یک سفر غیر منتظره در آن شرکت نمی کند ولی احتمالا هفته آینده در حاشیه اجلاس افغانستان در ژنو حضور خواهد داشت.

وزیر خارجه کشورمان قرار است در سفر به رم با 'انتزو موئاورو میلانزی' همتای ایتالیایی و 'روبرتو فیکو' رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کند. وی همچنین ظهر روز پنجشنبه با ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار خواهد داشت و سپس در یک نشست اقتصادی شرکت می کند.

ظریف قرار است در کنفرانس بین المللی گفت و گوهای مدیترانه ای که نمایندگانی از ۵۶ کشور جهان در آن حضور می یابد، سخنرانی کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز در آن کنفرانس که سومین کنفرانس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای بود، شرکت و سخنرانی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج