جاباما
۷۹۹۶۰۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

چند نفر به تعداد نمایندگان اضافه می‌شود؟

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن تعداد نمایندگان از ۲۹۰ به ۳۳۰ نفر افزایش می یابد.

ایرنا نوشت: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن تعداد نمایندگان از ۲۹۰ به ۳۳۰ نفر افزایش می یابد.

افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهمی است که سال ها از سوی نمایندگان مطرح بوده ولی هر بار مجلس به دلایل مختلف مجلس با این افزایش مخالفت کرده یا از دستور کار خارج شده است.

بر طبق اصل ۶۴ قانون اساسی، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۷۰ نفر است و از تاریخ همه‏‌پرسی سال ۱۳۶۸ هجری شمسی پس از هر ۱۰ سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر ۲۰ نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان اضافه شود.

بر اساس این ماده، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده انتخاب می‌کنند، محدوده حوزه‌‏های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون معین می‌کند.

برای اولین‌بار در سال ۷۸ با لایحه دولت، تعداد نمایندگان مجلس از ۲۷۰ نفر به ۲۹۰ نفر رسید و مجلس ششم نخستین دوره مجلس ایران بود که با حضور ۲۹۰ نماینده تشکیل شد.

در اواخر مجلس هشتم نیز طرحی از سوی نمایندگان برای اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه به مجلس آمد که نمایندگان مجلس با بررسی آن با قید یک فوریت مخالفت کردند و مقرر شد این طرح به صورت عادی در قوه مقننه بررسی شود اما در نهایت مجلس به پایان رسید و این طرح بررسی نشد.

در مجلس نهم نیز با وجود تصویب طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراها در سال ۹۳، این طرح نتوانست در مجلس بررسی شود و از دستور کار خارج شد.

نهایتا نمایندگان مجلس دهم دست به کار شدند و این بار این لایحه در کمیسیون امور داخلی و شوراها کشور مجلس به تصویب رسید و هم اکنون در دستور بررسی جلسات علنی مجلس قرار دارد.

قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند درباره این طرح گفت: بر اساس این طرح ۴۰ نماینده در مجلس یازدهم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می شوند.

وی افزود: این افزایش تعداد نمایندگان بر اساس جمعیت، وسعت و شرایط داخلی کشور خواهد بود و همچنین وضعیتی که وزارتخانه های کشور، اطلاعات و مرکز آمار به ثبت رسانده اند برای ما مهم است.

حال باید منتظر ماند که نمایندگان مجلس دهم این بار با افزایش تعداد همکاران خود در مجلس موافقت می کنند یا باز هم مجلس در تعداد ۲۹۰ نماینده باقی می ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      ازطرفی صحبت چابک سازی دستگاهها ی دولتی که بودجه صرف می کند دارند از طرف دیگر به توسعه آن می پردازند نماینده اضافه شود ماشین و راننده و محافظ و خانه و دفتر و منشی و کارمند نیازدارد که این ها نیازمند صرف بودجه است در صورتیکه در کارهای عمرانی پروژه های بی اقدام و نیمه کاره با قدمت بیش از سی سال داریم مضا ف اینکه این تعداد نماینده تاکنون چه اقدام مثبتی برای کشورومردم کرده اند که حالا باید بر تعداد آنها افزوده شود

    • بدون نام

      همین تعداد هم بار گرانی است بر دوش مردم وبیتالمال مجلسی که کارایی نداشته باشد چه ده نفر چه صد نفر

    • بدون نام

      آره بیچاره ها کارشون سخته کمک میخواهن اختلاس گرا و مفت خورا کمه میخوان زیادش کنن

    • بدون نام

      خیلی کار میکنن چهل نفر دیگه اضافه بشه

    • بدون نام

      حدود ۴۰ نفر نماینده اضافه میشن که به عبارتی دستمزد مستقیم و غیر مستقیم آنان به انضمام دارو دسته شان ، میشود ماهانه ۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان سالانه میشود ۵۰۰ میلیارد تومان ، با این پول چندتا مدرسه ساخت یا جوانان را میتوان با آن پول اشتغال و ازدواج کنند فکر میکنم حداقل سالی ۲۰۰هزار جوان سروسامان بگیرند . والله زمان قاجار که مردم مجلس نداشتن اوضاع مملکت خیلی بهتر از الآن بود

    • بدون نام

      هرچه به نمایندگان درمجلس اضافه شود هیچ سودی برای قشرمحروم نداردبخصوص برای معلولین مددجوبهزیستی که بجای حقوق تامین اجتماعی ،صدقه ماهیانه حداکثری 100 وهشت تومن دریافت می کنند کجایی عدالت کجایی عدالت ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همین ها هم اضافه هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج