جاباما
۷۹۹۶۳۸
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

ربایندگان دانشجوی ثروتمند در انتظار محاکمه

دانشجوی بنگلادشی که توسط آدم‌ربا‌ها دزدیده و به تهران آورده شده بود، با کمک مأموران آزاد شد و بعد از شکایت از آدم‌ربایان ایران را ترک کرد.

روزنامه شرق: دانشجوی بنگلادشی که توسط آدم‌ربا‌ها دزدیده و به تهران آورده شده بود، با کمک مأموران آزاد شد و بعد از شکایت از آدم‌ربایان ایران را ترک کرد.

این حادثه یک سال پیش اتفاق افتاد و دوستان جوان بنگلادشی به پلیس خبر دادند او چند روزی است که خوابگاه را ترک کرده و بازنگشته است. بلافاصله تحقیقات دراین‌باره آغاز شد و مأموران با ردیابی‌هایی که انجام دادند، موفق به شناسایی عاملان آدم‌ربایی شدند و آن‌ها را بازداشت کردند.

در تحقیقات ۲۰ نفر به‌عنوان متهم شناسایی و بازداشت شدند؛ اما تحقیقات بعدی نشان داد از این تعداد هفت نفر متهم اصلی هستند و مابقی آزاد شدند.

دانشجوی بنگلادشی وقتی آزاد شد، در شکایتش به پلیس گفت: من در یکی از شهر‌های اطراف تهران درس می‌خواندم. مردم ایران بسیار به من احترام می‌گذاشتند و من زندگی خیلی خوبی در ایران داشتم و از این زندگی راضی بودم. یکی از متهمان من را می‌شناخت و با بهانه‌ای از من خواست که به تهران بیایم و با هم دورهمی داشته باشیم که همین آمدن منجر به ربودن من شد. آن‌ها می‌دانستند پدر من مرد ثروتمندی است و می‌خواستند با این کار از پدرم پول بگیرند. سه نفر از کسانی که من را ربودند، زبانم را بلد بودند و آن‌ها بودند که اطلاعاتی درباره خانواده‌ام جمع‌آوری کرده بودند.

با شکایت جوان ربوده‌شده هفت متهم پرونده بازجویی شدند. یکی از متهمان که ایرانی است، گفت: یک فرد بنگلادشی را می‌شناختم که به من گفت: یکی از هم‌وطنانش در ایران ثروت زیادی دارد و اگر من راضی باشم، می‌توانیم او را برباییم و از خانواده‌اش پول زیادی بگیریم. از‌آنجایی‌که من فکر نمی‌کردم به خاطر خارجی‌بودن این فرد مشکلی برای ما ایجاد شود، قبول کردم. با همکاری سه ایرانی دیگر و سه مرد بنگلادشی جایی را برای نگهداری او پیدا کردیم و بعد با کمک بنگلادشی‌هایی که همراه‌مان بودند، پسر دانشجو را به تهران کشاندیم و بعد هم او را وادار کردیم با خانواده‌اش تماس بگیرد و درخواست پول کند. وقتی دیدیم پول نیامد، خودمان تماس گرفتیم و به آن‌ها گفتیم که اگر پول ندهید،فرزندتان را می‌کشیم.

متهم ادامه داد: این گفته‌های ما باعث شد تا آن‌ها بترسند؛ همچنین گفتیم نباید به پلیس خبر بدهید و آن‌ها هم قبول کردند. یکی از بنگلادشی‌هایی که همراه‌مان بود، به ما گفته بود این جوان تنها پسر خانواده است و خانواده‌اش هر کاری برای او می‌کنند و ما هم تصمیم گرفتیم از آن‌ها درخواست چندین میلیون دلار بکنیم؛ اما هر بار به بهانه‌ای درخواست وقت می‌کردند؛ حتی چند بار گفتند که شماره حساب بدهیم تا پول را به حساب واریز کنند؛ اما ما می‌ترسیدیم که لو برویم و می‌گفتیم باید پول را به صورت نقدی به ما بدهند و منتظر باشند تا بگوییم پول را کجا و چطور به ما منتقل بکنند و تهدید کردیم، بهتر است بگویند پول را برای پسرشان می‌فرستند، در نهایت تصمیم گرفتیم از حساب شخصی گروگان استفاده کنیم تا اینکه در نهایت مأموران مخفیگاه ما را شناسایی و بازداشت‌مان کردند و گروگان بنگلادشی ما را هم آزاد کردند.

در ادامه تحقیقات شش متهم دیگر این پرونده بازجویی شدند و جزئیات آدم‌ربایی و اخاذی را شرح دادند.

یکی از بنگلادشی‌ها همه اتهامات را متوجه متهمان ایرانی کرد و گفت: ما در ایران نمی‌توانستیم کاری بکنیم. ایرانی‌ها بودند که به ما پیشنهاد دادند این کار را بکنیم و تنها کاری که ما کردیم، این بود که تحقیقاتی درباره مرد بنگلادشی و خانواده‌اش انجام دادیم و گفتیم مبلغی را که مدنظر شما است، می‌توانید به دست آورید؛ چون پدر او ثروتمند است. حتی شماره تماس را هم از فرد ربوده‌شده گرفتیم. او ابتدا مقاومت می‌کرد و نمی‌داد؛ اما ایرانی‌ها وادارش کردند که شماره را بدهد.

بعد از پایان بازجویی‌ها از متهمان و همچنین دریافت شکایت از دانشجوی شاکی کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این در حالی است که مشخص شد شاکی پرونده بعد از آزادی از دست گروگان‌گیران با توجه به اینکه وضعیت روحی خوبی نداشت، تحصیل در ایران را رها کرده و به کشور خودش بازگشته است. او با نوشتن لایحه‌ای خطاب به دادگاه اعلام کرد که بر شکایت خود باقی است و وکیلی را برای اینکه کار‌های او را پیگیری کند، به دادگاه معرفی کرد.

این گزارش حاکی است متهمان به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم بگین ایران امن ترین کشوردنیاس خخ

    • بدون نام

      ایرانیها بابد برای آقای ترامپ وکل دنیا کلاس حقه بازی وکلاشی بگذارند ویک کلاس خصوصی هم برای شیطان چون اینها خود شیطان هستند

    • نااشنا

      مجازاتشون باید اعدام باشه

    • علی

      فقط باید این ایرانیانکه این جنایت را انجام داده اند در میدان ازادی سرشان بریده شود.

    • بدون نام

      صحبتم با این هموطن هاست آخه برا چی باید به ادم ربا که طرف سالمه اعدام بدن ماشااله با یه مشت خون اشام و قاتل مخفی داریم زندگی میکنیم خود قرانم برا بعضی جرم ها اعدام گذاشته تقی به توقی میخوره میگید اعدام کنن و بکشن یه کم انسان باشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج