۷۹۹۶۸۱
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

طلسم شهرداری تهران و ماجرای پیروز حناچی

پس از گذشته چندین روز از انتخاب رسمی حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران از سوی شورای شهر تهران هنوز حکم وی بنا به دلایلی از سوی وزارت کشور تایید و ابلاغ نشده است.

برترین ها:
پس از گذشته چندین روز از انتخاب رسمی حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران از سوی شورای شهر تهران هنوز حکم وی بنا به دلایلی از سوی وزارت کشور تایید و ابلاغ نشده است.

طلسم شهرداری تهران و ماجرای پیروز حناچی

در ادامه تقویم رویدادهای خبری درباره حاشیه های انتخاب حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران را می خوانید:

واکنش شهردار تهران به خبر رد صلاحیتش

در اولین واکنش به حاشیه های صدور حکم شهردار منتخب تهران، پیروز حناچی در پاسخ به این سؤال که "گفته می‌شود صلاحیت شما برای مسئولیت شهرداری تهران از سوی وزارت کشور تأیید نشده است"، اظهار داشت: ان‌شاءالله صلاحیت انسان از سوی خداوند رد نشود.

اظهارنظر وزیر اطلاعات درباره شهردار تهران

علی مطهری؛ نائب رئیس مجلس درباره برخی مباحث مطرح شده راجع به صدور حکم حناچی شهردار تهران از سوی وزیر کشور به «ایسنا» گفت: بله در جریان هستم. برخی که می‌خواهند شهردار تهران تحت فرمان آن‌ها باشد و آقای حناچی را چنین آدمی نمی‌بینند، تلاش می‌کنند که وزارت اطلاعات پاسخ منفی به استعلام بدهد. وی افزود: با آقای علوی وزیر اطلاعات صحبت کردم، ایشان گفت « ما به چیزی که موجب رد صلاحیت ایشان (حناچی) باشد، نرسیده‌ایم.»

فشار‌ها برای رد صلاحیت پیروز حناچی

هر روز که می‌گذرد ابهامات درباره تایید حکم حناچی برای شهرداری تهران بیشتر می‌شود. سوال درباره نسبت پیروز حناچی با پیمان حناچی، کسی که ادعا می‌شود عضو سازمان مجاهدین است، را اولین بار یکی دو تن از کاربران توییتر مطرح کردند. آنها می‌گویند که این پرسش‌گری حق آنان است و می‌خواهند بدانند که آیا بین شهردار تهران و پیمان حناچی ارتباطی وجود دارد یا نه.

یک کاربری سیاسی در توئیتر به بخشی از یک کتاب جنجالی درباره پیمان حناچی که در آن به ارتباط او با گروه منافقین اشاره شده رجوع کرده است.

طلسم شهرداری تهران و ماجرای پیروز حناچی

در مقابل پیروز حناچی شهردار منتخب شورای شهر تهران در واکنش به حواشی در مورد برادرش پيمان حناچی با اشاره‌ای به آیات قرآن کریم مبنی بر دوری از بی‌عدالتی و رفتار براساس عدل و داد توصیه کرد.

حناچی كه سابقه رزمندگی هم در پرونده خود دارد، در توئيتی، منتقدانش را به عدل و تقوا دعوت و در حساب کاربری توئیتری با اشاره به آیه‌ای از قرآن خود نوشت: و مبادا دشمنی با گروهی از مردم شما را به بی‌عدالتی کشاند، به عدل و داد رفتار کنید که این به تقوا نزدیک‌تر است.

طلسم شهرداری تهران و ماجرای پیروز حناچی

همچنین حسن رسولی عضو وشرای شهر تهران با انتشار پستی در توئیتر به طرح این ادعا علیه شهردار منتخب تهران واکنش نشان داد.

طلسم شهرداری تهران و ماجرای پیروز حناچی

توضیح درباره‌ مراجع تایید صلاحیت شهردار تهران

حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره‌ی اینکه کدام دستگاه‌ها باید صلاحیت حناچی را تایید کنند، گفت: «اصولا مشخص‌ترین و بارزترین دستگاه ذی‌ربطی که می‌توان از آن اسم برد، وزارت محترم کشور است که مطابق قانون باید حکم شهردار را در کلان شهرها صادر کند و مشخصا درمورد شهر تهران هم این اتفاق خواهد افتاد.

اما برای صدور این حکم، وزیر محترم کشور از مراجع چهارگانه استعلام می‌کند. البته تجربه نشان داده در بعضی از موارد وزیر کشور خودش تصمیم گرفته و چندان به نظر مراجع چهارگانه منوط نکرده. چون ایشان می‌تواند با مسوولیت خود هم این حکم را صادر کند.»

هاشمی: خبر موثقی در مورد حکم حناچی نداریم

رییس شورای شهر تهران نیز عنوان کرد که خبر موثقی در مورد صدور حکم حناچی به عنوان شهردار جدید نداریم.

طرح استیضاح وزیر کشور جدی شد

علی مطهری هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهادهای غیر مسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود.

پاسخ استعلام شهردار تهران واصل نشده است

همچنین سخنگوی وزارت کشور با اشاره به فرایند صدور حکم شهردار تهران، گفت که پس از معرفی گزینه پیشنهادی شورای شهر تهران، استعلام لازم به عمل آمده اما تاکنون پاسخ استعلام به وزارت کشور ارائه نشده است.

الویری: شورا پای «حناچی» ایستاده است

در جدیدترین اظهارنظر،الویری رییس شورای عالی استان‌ها درباره عدم صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران از سوی وزارت کشور، گفت‌: خروج برادر ایشان از کشور و همکاری با سازمان مجاهدین خلق در شنیده‌ها موضوعی است که به عنوان علت عدم صدور حکم ایشان عنوان شده، البته این استدلال برای ما قابل پذیرش نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهردار نباید از خانواده منافقینی باشه که دستشون به خون هم میهنان ما آلوده است.

    • بدون نام

      ... آدم قحطی بود؟!

    • بدون نام

      کار شورای شهر تهران شده ، تعویض شهرداران

    • بدون نام

      نباید سایه ی اذناب منافقین بر سر شهر تهران گسترانید. تهران مدیر جهادی می خواهد نه منافق و لیبرال.

    • جوان بی کار افسرده

      ای بابا گیریم که اصلا باهم برادر یا پسرعمو هستن چه ربطی داره، چون برادر عضومنافقین بوده دلیل میشه که ایشونم منافق هستن، یه سری ببینید چقدر کوتاه فکر ودهن بین هستن

    • بدون نام

      شورای اصلاحطلب شهر تهران که همگی از لیست امید هستند ، توانایی انتخاب یک شهردار خوب و بدون حاشیه را ندارند و این سومین شهردار است که در طول کمتر از دو سال انتخاب شده و هنوز بدلایلی تعیین صلاحیت نشده، قالیباف کجایی که جات تو شهرداری خالیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • محمد خوانساری

      اینطور که بنظر میرسد ایشان فرد مناسب این کار است رانتی هست فقط فکر منافع خود هستند وایشان را موافق امیال خود نمی بینند وکار شکنی میکنند

    • بدون نام

      ملت هم حق داره بدونه شهردا ر ارتباطی با منافقین دارد یا نه فقط موندم اگه صحت داشته باشه این اقا پست های قبلیشو چه طور تونسته بگیره

    • محمد

      این قحط الرجالی که اینا درست کردن و بدنبال اون برای تهران دنبال شهردار و مدیر خارجی میگردن نشون میده خودشون قبول کردن که سردار قالیباف مدیریتش در سطح یه مدیر خارجی بود یعنی خیلی بالاتر از سطح مدیریت این افراد ، چون توی مدیریت سردار قالیباف خبری از رانت و آغازادگی و فامیل بازی و لیبرالیسم و حقوق نجومی نبود برخلاف این افرادی که انگار بند نافشونو با دزدی و رانت بریدن

    • بدون نام

      اگه برادرش هم عضو بوده قبلا، چه ربطی به ایشان داره، خون برادر که برادر نمیگیرن، کارایی شخص باید مد نظر باشه نه حرف و حدیث الکی، بنده خدا تو این مملکت زحمت کشیده و رزمنده بوده، چرا انگ الکی میچسپونن،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج