۷۹۹۶۸۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

نگاهی به گالری‌های تهران در روزهای پایان هفته

تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص بدهند. ایسنا در این مطلب پیشنهادهایی را برای گالری‌گردی در این ایام ارائه می‌کند.

ایسنا: تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص بدهند. ایسنا در این مطلب پیشنهادهایی را برای گالری‌گردی در این ایام ارائه می‌کند.

گالری گلستان

نگاهی به گالری‌های تهران در روزهای پایان هفته

گالری گلستان این جمعه میزبان نمایشگاه سیروان کنعانی خواهد بود. نام این نمایشگاه «دارستان» است که معنای آن به زبان کردی می‌شود جای پر دار و درخت.

این نمایشگاه دوم آذرماه افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن تا هفتم آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل و ساعات بازدید در روزهای چهارشبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ است.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه عکس‌های «آلن سکارولی» عکاس فرانسوی با عنوان «میان سرگردانی و جاودانگی» در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. او در این نمایشگاه ۲۱ عکس را در معرض دید مخاطبان می‌گذارد.

نمایشگاه عکس‌های آلن سکارولی پنجشنبه اول آذر ساعت ۱۷در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۹ آذر ادامه دارد.

گالری کاما

نمایشگاه مروری بر آثار ابراهیم فرجی با نمایش سلف‌پرتره‌های این نقاش معاصر در گالری کاما برپا می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۳ اثر نقاشی سلف‌پرتره از ابراهیم فرجی عکاس و فیلم ساز معاصر که از سال ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۶ خلق شده‌اند و شامل سلف پرتره‌های این هنرمند است به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «مروری بر آثار ابراهیم فرجی» از ۲ آذر در گالری کاما برپا می‌شود، علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم گالری کاما مراجعه کنند.

گالری آ

الیزابت هولتهاوس (مشایخی) که همسر علیرضا مشایخی (آهنگساز) است پیش از این نمایشگاه های بسیاری در اروپا و آمریکا و البته ایران داشته و این بار آثار نقاشی خود را با عنوان «گذشته در آینده» در گالری «آ» به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه روز جمعه (دوم آذر) در ساعت ۱۶ عصر افتتاح خواهد شد و تا روز دوشنبه (۱۲ آذر ماه) ادامه خواهد داشت. گالری آ در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت واقع است. گالری آ، روزهای شنبه تعطیل است.

موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

نگاهی به گالری‌های تهران در روزهای پایان هفته

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

گالری آرت‌تایم

نمایشگاه گروهی «نقاشان معاصر ایران» در آرت تایم گالری (زمان هنر) برگزار می‌شود. این نمایشگاه روز جمعه ۲ آذر ماه ساعت ۱۶ در آرت تایم گالری به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک ۱۴ افتتاح خواهد شد و تا نهم آذر ماه ادامه دارد.

این گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است و ساعت بازدید ۱۱ تا ۱۸ خواهد بود.

گالری خورشید

نمایشگاه عکس‌های فوتوریسم هادی ابری دوم آذر ماه در گالری خورشید آغاز می‌شود. او در نخستین نمایشگاه انفرادی خود ۳۰ عکس از سوژه‌های متنوع را در گالری خورشید به نمایشگاه می‌گذارد.

نمایشگاه عکس‌های فوتوریسم هادی ابری دوم تا هفتم آذر ماه در گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷۰ برگزار می‌شود.

گالری فرشته

مجتبی کاکی در آثار خود با شاهان قاجار شوخی کرده و مظفرالدین شاه را سوژه یکی از کارها قرار داده و سپس به سراغ شاهان دیگر مثل احمدشاه و ناصرالدین شاه رفته و آن‌ها را به نمایش گذاشته است. در شرح این نمایشگاه آمده است: «آدم‌ها می‌آیند و بی‌صداتر از آمدنشان می‌روند، اما در این فاصله قصه‌هایشان را به‌جا می‌گذارند. قصه‌ها در شکاف دیوارهای خانه‌ای که در آن متولد شده‌اند، خانه‌ای که همواره کوچک‌تر شده و به‌ تاراج می‌رود، پنهان می‌شوند.»

نگاهی به گالری‌های تهران در روزهای پایان هفته

نمایشگاه «دیوار آن خانه» تا هفتم آذرماه در گالری فرشته واقع در شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ١٦٧١ دایر است.

فرهنگستان هنر

رئالیسم اکسپرسیونیستی در نمایشگاه «تنگنای آسمان ...» به نمایش درآمد. شامل ۳۳ اثر در تکنیک‌های رنگ روغن و مدادرنگی روی بوم و مقواست؛ همچنین قوامی در طراحی‌ها، تکنیک مداد کنته و ذغال روی کاغذ را به کار گرفته است.

نمایشگاه «تنگنای آسمان...»، تا ۱۵ آذر ماه همه‌روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸، به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره‌ ۲۱۶۹‌، میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج