۷۹۹۸۰۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اینفانتینو: چند بازی جام جهانی ۲۰۲۲ در عربستان برگزار شود

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا امیدوار است چند بازی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در عربستان برگزار شوند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، با وجود بحران جهانی عربستان به خاطر قتل جمال قاشقچی در کنسولگری این کشور در ترکیه رئیس فیفا می‌گوید مذاکره درباره برگزاری چند بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند به عربستان برای تحول و تاثیرگذاری خوب کمک کند.

رئیس فیفا ادامه داد: البته رابطه قطر با کشورهای همسایه شرایط را پیچیده می‌کند. با وجود این ارتباط سخت و مشکلات دیپماتیک فوتبال باعث می‌شود تا افراد با هم صحبت کنند. تیم‌های قطری با وجود تحریم از سوی همسایگانش در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های حوزه خلیج فارس بازی می‌کنند.

اینفانتینو: چند بازی جام جهانی ۲۰۲۲ در عربستان برگزار شود

باید در این رابطه مثبت‌اندیش باشیم و کاری برای جهان انجام دهیم. احتمال هر اتفاقی وجود دارد و گام به گام جلو می‌رویم. شاید شانس آن کم باشد اما به طور کلی انسان مثبت‌نگری هستیم و باید ببینیم چه شرایطی به وجود می‌آیند.

جانی اینفانتینو همچنین معتقد است که برگزاری برخی از بازی‌های جام جهانی 2022 قطر در دیگر کشورهای همسایه در صورت افزایش تعداد تیم‌ها به احتمال فراوان یک نتیجه منطقی از مطالعات صورت‌گرفته خواهد بود. برگزاری این بازی‌ها با تعداد تیم‌های بیشتر به تنهایی توسط قطر بسیار سخت است.

قطر هشت ورزشگاه دارد که مهیای میزبانی از بازی‌ها برای 32 تیم در جام جهانی 2022 هستند. البته نیازی ندارید تا اینشتین باشید تا درک کنید که سازماندهی این رقابت‌ها با 48 تیم در هشت ورزشگاه سخت خواهد بود. بنابراین باید در جستجوی برگزاری برخی‌ بازی‌ها خارج از قطر و در کشور دیگری باشیم.

البته این اقدام مشکلات اضافه و پیچیدگی‌های دیگری دارد که در تصمیم نهایی در نظر گرفته می‌شوند. تقسیم بازی‌ها می‌تواند به عربستان جهت کاهش خصومت‌ها با قطر با وجود بحران قتل جمال قاشقچی کمک کند. البته برای این کار هیچ فشاری روی قطر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مذاکره باز و صادقانه‌ای وجود دارند. اگر چنین چیزی امکان داشته باشد عملی می‌شود و من بسیار خوشحال می‌شوم. اگر هم نشود جام جهانی 2022 با شرکت 32 تیم برگزار خواهند شد. در هر صورت من خوشحال خواهم بود اما اگر تلاشی در این راه انجام ندهیم خوشحال نمی‌شوم.

اگر برنامه ما به فوتبال کمک کند عالی است. اقدام جانبی که می‌تواند بر منطقه خاورمیانه تاثیر مثبت بیشتری داشته باشد. با توجه به شرایط فعلی منطقه خاورمیانه این مساله می‌تواند برای تمام جهان مهم باشد.

رئیس فیفا در خاتمه به پیشبرد اهداف اجتماعی با استفاده از توانمندی‌های فوتبال در موضوع حضور بانوان ایرانی در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میان تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن اشاره کرد و گفت: تظاهر نمی‌کنم که تمام کارها را به صورت کامل انجام می‌دهیم. قطعا این طور نیست و ما هم اشتباهاتی داریم اما تلاش می‌کنیم کارمان صادقانه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چه ربطی داره اینم مغزش کار نمیکنه

    • !

      ساکت شو بابا...

    • بدون نام

      توهمون کاری بکن عربستان بیادایران بازی کنه اونوقت میفهمیم کارتون سیاسی نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج