جاباما
۷۹۹۹۶۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کنایه جالب استفان والت به ترامپ

استفان والت استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد طی توئیتی حمایت ترامپ از عربستان را با کنایه ای مورد انتقاد قرار داد.

خبرآنلاین: استفان والت استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد طی توئیتی حمایت ترامپ از عربستان را با کنایه ای مورد انتقاد قرار داد.

والت در توئیتی نوشت:

ترامپ ادعا می کند عربستان سعودی یک متحد بزرگ در مبارزه بسیار مهم ما علیه ایران است. به طور معمول، او این را وارونه می بیند. حقیقت آن است که این متحدان خاورمیانه ای ما هستند که از آمریکا در مبارزه با تهران استفاده می کنند و ترامپ، کوشنر و پمپئو واقعا متوجه نیستند که فرمان آنها دست دیگران است.

کنایه جالب استفان والت به ترامپ

اظهارات والت در واکنش به این ادعا است که ترامپ رژیم سعودی را متحد بزرگ آمریکا دانست که در مقابله با ایران، همکاری کرده است.

ترامپ همچنین از نقش رژیم سعودی در کاهش قیمت نفت تشکر کرده و گفته است که باید این روند نزولی ادامه یابد. او این کار را در مقابله با ایران می داند که پس از اعمال تحریم، ثبات بازار نفت به هم نریزد و ضربه دیگری به ایران هم به شمار آید.

این دفاع بی شرمانه ترامپ از رژیم سعودی در بیانیه ای که با موضوع قتل جمال خاشقچی روز سه شنبه صادر کرد هم به چشم می خورد. این بیانیه واکنش سیاسیون را در داخل آمریکا برانگیخته است.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم در یادداشتی کنایه آمیز می گوید فکر نمی کردم ماه بر کاخ سفید بتابد و ولیعهد سعودی دوست بزرگ آمریکا نامیده شود.

این سناتور جمهوریخواه همچنین گفته است پاسخ ترامپ به سعودی، مردم ما را در سطح بسیار پایینی قرار داده است.

به نظر می رسد سناتورها در هفته آینده به دنبال کشاندن وزیران خارجه، دفاع و رئیس سیا به کمیته روابط خارجی هستند تا نسبت به وضعیت یمن و قتل جمال خاشقچی مورد سوال قرار دهند.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی منتقد حاکمان فعلی سعودی است که در دهم مهرماه امسال در کنسولگری عربستان در استانبول توسط ماموران رژیم سعودی که از نزدیکان ولیعهد این کشور هم بوده اند، به قتل رسید.

گزارش ها حاکی از آن است که سازمان سیا، محمد بن سلمان را آمر اصلی این جنایت معرفی کرده اما ترامپ این نظریه را به دلیل قراردادهای فروش سلاح های زیبا که علیه مردم بی گناه یمن استفاده می شود، نادیده گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیل فشاری که بر ایران میارند اسرائیله و خب اسرائیل اصلا به منافع ملی مردم امریکا ربط نداره.ولی چون گروههای صهیونیستی همه کاره امریکا هستند اسرائیل حتی برای ترامپ که خودش رو میهن پرست می دونه هم مهمه.عربستان در انهدام برج های دوقلوی امریکا نقش داشت و داعش و القاعده از وهابیت که ریسه در عربستان داره تغذیه میشن ولی متحد امریکاست...از دموکراسی امریکایی لذت ببرید:)

    • بهلول

      معلوم نیس تو رقص شمشیر چی دادن بخوردش هذیون میگه مایه تاسف است که کشوری مثل آمریکا شده نوکر حلقه به گوش اربابان داعش البته پول همه را بنده و نوکر خودش میکنه برات متاسفم ترامپ خود فروخته البته بظاهر خودش را قوی نشون میده ولی بشدت ذلیل پول سعودی شده مثل یک آدمکش اجیر شده

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا هم خاک برسرش که بخاطر‌پول سعودی ها چشمش روبروی همه دنیا وانسانیت بسته وحتی نمیفهمه که مردم وکودکان یمن توچه وضعیتی هستند وتنها دلیلش فروش سلاح هاشون وسودیه که عایدشون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج