۷۹۹۹۸۲
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

روشی متفاوت برای جلوگیری از رشد سرطان در بدن

در آزمایشی تازه متخصصان علوم پزشکی موفق شدند موتور حرکت سلول‌های سرطانی در داخل تومور را از کار بیندازند.

خبرگزاری ایسنا: در آزمایشی تازه متخصصان علوم پزشکی موفق شدند موتور حرکت سلول‌های سرطانی در داخل تومور را از کار بیندازند.

حرکت سلول‌های سرطانی در بدن‌ِ بیمار از الگوهایی شبیه حرکت در بزرگراه پیروی می‌کند.

اصلی‌ترین شیوه مقابله با سرطان جلوگیری از حرکت سلول‌های سرطانی در بدن بیمار است. دانشمندان هر روز به عرصه تازه‌ای از مقابله با این بیماری مرموز و خطرناک وارد می‌شوند.

در آزمایشی جدید، متخصصان زیست پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا موفق شده‌اند جلوی حرکت و تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرند.

یافته‌های این مطالعه که در نشریه تخصصی Nature Communications منتشر شده، می‌تواند به میلیون‌ها انسان در دنیا که به دنبال راهی برای توقف رشد سرطان در بدن خود هستند، کمک کند.

محققان از سال‌ها پیش می‌دانستند که سلول‌های سرطانی درون تومورها از الگویی مثل "بزرگراه‌ها" پیروی می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد درون تومور به سوی مقصد خود در جوار رگ‌های خونی و بافت مجاور آنها حرکت کنند.

بیمارانی که حرکت سلول‌های سرطانی در بدنشان از این الگو تبعیت می‌کند، شانس کمتری برای غلبه کردن بر سرطان دارند. اما تا کنون محققان از مقصد سلول‌ها و نحوه حرکت آنها اطلاعات کافی نداشتند.

در آزمایش اخیر، متخصصان دانشگاه مینه‌سوتا به‌ طور دقیق حرکت سلول‌های سرطان پستان را درون تومور مطالعه کردند و مکانیزمی که به عنوان موتور سلول‌های سرطانی عمل می‌کند را از کار انداختند.

پس از آن، سلول‌ها به طور شگفت‌انگیزی شیوه حرکت خود را تغییر دادند و حرکت آنها به شکل تراوش یک توده گلی تغییر پیدا کرد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، پائولو پرونزانو، یکی از متخصصان ارشد در این حوزه، سلول‌های سرطانی را بسیار موذی می‌داند.

او در گفت‌وگویی با وبسایت مدیکال اکسپرس گفته است: ما انتظار نداشتیم که سلول‌های سرطانی مسیر حرکت خود را تغییر دهند. آنها ما را مجبور کردند تاکتیک خود را تغییر دهیم. به نظر می‌رسد ما جی‌پی‌اس آنها را از کار انداختیم تا بزرگراه را پیدا نکنند. این روش، حرکت سلول‌ها را در مسیری که در پیش داشتند، متوقف کرد. سلول‌ها بی‌حرکت ماندند و دیگر تکان نخوردند.

۹۰ درصد مرگ‌های ناشی از سرطان مربوط به گسترش سلول‌های سرطانی در بدن است. متوقف کردن حرکت سلول‌های سرطانی به پزشکان این امکان را خواهد دارد تا تجویز دارویی مناسب برای درمان بیمار خود را شناسایی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خیلی ببخشید ولی اگر از بیماری انسان نمیره پس جهان پر میشه از انسان کفاف همین آب آشامیدنیشون از کجا میاد بعد انسان و مرگ دست خداست خدایی طرف هر روز حتی سوسیس کالباس میخوره 90 سالشه اصلا ربطی نداره اونوقت هم تولید مثل انسان جهان دگرگون و برای بقا خون همدیگر رو میریزن سرطان بنظر من حتی شاید میلیون میلیون سال قبل هم بودی ولی علم نمیدونسته این سبک مردن اصلا چی هست میگفتن با بیماری مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه این چه دلیلیه.خدا عقل داده که نظام علت و معلول جهان شناخته بشه و با بیماری مقابله کنیم.سرطان یکی از علل مرگ هست نه همه علت ها.

    • رضا

      خیلی ببخشید ولی اگر از بیماری انسان نمیره پس جهان پر میشه از انسان کفاف همین آب آشامیدنیشون از کجا میاد بعد انسان و مرگ دست خداست خدایی طرف هر روز حتی سوسیس کالباس میخوره 90 سالشه اصلا ربطی نداره اونوقت هم تولید مثل انسان جهان دگرگون و برای بقا خون همدیگر رو میریزن سرطان بنظر من حتی شاید میلیون میلیون سال قبل هم بودی ولی علم نمیدونسته این سبک مردن اصلا چی هست میگفتن با بیماری مرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج