جاباما
۸۰۰۰۸۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برگزیدگان جشنواره فیلم رشد معرفی شدند

چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اعلام برگزیدگان خود در بخش‌های اصلی این جشنواره با پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا: چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اعلام برگزیدگان خود در بخش‌های اصلی این جشنواره با پایان رسید.

آیین اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با حضور بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، حیدر تورانی معاون وزیر آموزش و پرورش، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و ... شامگاه جمعه دوم آذرماه در سینما فلسطین برگزار شد . برگزیدگان را معرفی کرد.

برگزیدگان بخش مستند علمی و آموزشی:

در بخش مستند علمی و آموزشی، تندیس سیمین به "دوستان سیار" ساخته" امین قدمی" و دو دیپلم افتخار به فیلم‌های "جوجه‌ها برای کیمارو" ساخته " آنه ون کمپنهاوت و اریس خاجیرا" از کشور هلند و "ایراکو" ساخته هاشم کریمی اهدا شد.

در بخش مستند هم فیلم مستند "فصل بادهای گرم " ساخته حسین ریگی تندیس سیمین را دریافت کرد.

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره در این بخش به مستند " بدون ما هرگز" ساخته "زیگرید کالوسمن" از آلمان و دیپلم افتخار به "گوش کنید" ساخته" آسترید بوسینک" از کشور هلند داده شد.

جوایز بخش جنبی و حمایتی انجمن سینمایی جوانان ایران به آثار دانش‌آموزی:

در بخش جوایز بخش جنبی و حمایتی انجمن سینمای جوانان ایران در آثار دانش‌آموزی هم به فیلم مستند "ایدز" به کارگردانی دانش‌آموز مریم رضازاده علی‌آبادی از استان کرمان؛ "مترسک" به کارگردانی دانش‌آموز فردیس نجیبی‌فر از استان خوزستان اهدا شد.

در این بخش همچنین فیلم‌های "تاریخ انقضا" به کارگردانی دانش آموز ماندانا هوشمندیان از استان فارس؛ "بیماری پروانه‌ای" به کارگردانی دانش‌آموز دانیال غفاری از تهران و "پیچاخ" به کارگردانی دانش‌آموز ملیکا عبادی از استان زنجان؛ مورد تقدیر قرار گرفتند.

دختران دانش‌آموز پیشتاز جوایز بخش اصلی دانش‌آموزی:

در بخش اصلی دانش‌آموزی فیلم مستند؛ "شهر من" به کارگردانی دانش آموز "نیکا شاهین زاده" از استان خراسان ؛ تندیس زرین و فیلم مستند "لقمه ی حلال" به کارگردانی دانش آموز "زهرا عبدی " از استان زنجان، تندیس سیمین این بخش را از آن خود کردند.

دیپلم افتخار بخش دانش‌آموزی به فیلم مستند "نخل دستان" به کارگردانی دانش آموز " نرجس لشکری" از استان خوزستان داده شد و همچنین جایزه ویژه هیات داوران به فیلم مستند " بیماری پروانه‌ای " ساخته دانش آموز "دانیال غفاری" از تهران به دلیل پرداختن به سوژه‌ای کمتر شناخته شده؛ اهدا گردید.

در بخش فرهنگیان فیلمساز تندیس سیمین به فیلم پویانمایی " هیچ کس " به کارگردانی "الهام طرقی" از استان خراسان رضوی و دو دیپلم افتخار به مستندهای "رویاهای من زنده‌اند" به کارگردانی علی حسن پور از استان خوزستان و فیلم داستانی "پناه" ساخته فاطمه جوکار و ابوالفضل حسینی پور از یزد تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش هم به فیلم داستانی "هابیل یا قابیل" ساخته " ایمان قمبری" از گهکیلویه و بویر احمد داده شد.

برگزیدگان بخش پویانمایی:

برگزیدگان بخش پویانمایی که در جشنواره سهم بسیار بزرگی از فیلم‌های این جشنواره را به خود اختصاص داده بودند؛ فیلم "پرنده و نهنگ" ساخته"کارول فریمن" از کشور ایرلند که جایزه تندیس سیمین جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران این بخش به پویانمایی "یکی بود؛ یکی نبود" ساخته " مهین جواهریان" و دو دیپلم افتخار به دو فیلم "می‌خواهم در باغ وحش زندگی کنم" ساخته "اوژینا گولوبوا" از کشور روسیه و "گرگم و گله می‌برم" به کارگردانی "ابوالفضل رزانی" اهدا شد.

جوایز بخش جنبی وزارت خارجه:

هیات داوران مجید مجیدی فاطمه معتمدآریا و منوچهر شاهسواری
جایزه اول به طور مشترک به بچه‌های "رنگین کمان: تصویر الیکا" ساخته مریم بیاتی از بلژیک؛ فیلم "هلو سلام" ساخته کیم برند از هلند.
جایزه ویژه هیات داوران به "شش خونه" ساخته عباد ادیب پور از ایران و فیلم "از درون" ساخته رامی الجبری از مصر اهدا شد.
لوح افتخار را نیز فیلم "پناهنده" ساخته رمضان کیلیچ از ترکیه دریافت کرد.

بخش داستانی کوتاه:

در بخش فیلم داستانی کوتاه هم فیلم "بچه خور" ساخته " محمد کارت" تندیس زرین ، "گرد ستاره" ساخته" آلدو سوتلو لازارو" از کشور مکزیک ؛ تندیس سیمین جشنواره را دریافت کردند.

جایزه ویژه هیئت داروان این بخش به فیلم " هدیه آلیس" ساخته "گابریله مارینو" از ایتالیا داده شد.

دو دیپلم افتخار بخش داستانی کوتاه هم به دو فیلم " شش خونه" ساخته عباد ادیب پور و " کلمات کارامل" ساخته خوان آنتینو مورنو آمادور از اسپانیا اهدا شد.

برگزیدگان بخش داستانی بلند:

در بخش برگزیدگان بخش داستانی بلند؛ فیلم‌های "پابرهنه" ساخته "یان اسوراک" از کشور جمهوری چک تندیس زرین؛ فیلم " بیست و یک روز بعد" ساخته " محمدرضا خردمندان" تندیس سیمین گرفتند.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فیلم "درساژ" ساخته پویا بادکوبه و دو دیپلم افتخار به فیلم‌های "لکنت" ساخته "محمدرضا حاجی غلامی یزدی" و "ابر قهرمان " ساخته اریک آنگ از کشور مالزی تعلق گرفت.

بخش اهدای تندیس‌های زرین:

تندیس زرین در بخش دانش‌آموزان فیلمساز به نیکا شاهین زاده برای فیلم شهرمن اهدا شد.
تندیس زرین در بخش فرهنگیان فیلمساز به شهریار پورسیدان برای فیلم روح سایه و زندگی تعلق گرفت.
تندیس زرین در بخش پویانمایی به صادق جوادی برای انیمیشن روباه تقدیم شد.
تندیس زرین در بخش مستند آموزشی به هایده مرادی برای فیلم جاده‌های برفی اهدا شد.
تندیس زرین در بخش مستند به محمدرضا وطن‌دوست برای مستند لوتوس تعلق گرفت.
تندیس زرین در بخش فیلم کوتاه داستانی به محمد کارت برای فیلم بچه‌خور تقدیم شد.
تندیس زرین در بخش فیلم داستانی بلند به یان استوراک برای فیلم پا به رهنه اهدا شد.
جایزه ویژه جشنواره را هم حسین دارابی نماینده باشگاه فیلم سوره دریافت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج