جاباما
۸۰۰۱۴۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

امروز احتمالا حکم شهردار تهران امضا می‌شود

پس از انتخاب آقای پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهرداری از سوی شورای شهر هجمه‌های بسیاری به شورا و شهرداری وارد شد. این موضوع واکنش شورایی‌ها را در پی داشت. با تمام این اوصاف خبرها مبنی بر آن است که با وساطت برخی از مسئولان کشور از جمله رئیس‌جمهور قرار است حکم آقای حناچی برای شهرداری تهران صادر شود.

روزنامه آرمان: پس از انتخاب آقای پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهرداری از سوی شورای شهر هجمه‌های بسیاری به شورا و شهرداری وارد شد. این موضوع واکنش شورایی‌ها را در پی داشت. با تمام این اوصاف خبرها مبنی بر آن است که با وساطت برخی از مسئولان کشور از جمله رئیس‌جمهور قرار است حکم آقای حناچی برای شهرداری تهران صادر شود.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران درباره حواشی اخیر حول صدور حکم شهردار گفت‌وگویی داشته که می‌خوانید.

با توجه به اینکه آقای حناچی در گذشته معاون وزیر راه بودند، چرا تا این اندازه هجمه علیه او برای شهردار شدن پایتخت وجود دارد؟

با توجه به فرآیندی که شورای شهر برای انتخاب شهردار در پی گرفته بود بنابراین انتخاب شهردار یک انتخاب بسیار شفاف بوده است و اعضا به صورت کاملا شفاف شهردار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و این موضوع نشان از آن است که هیچ مساله پنهانی از افکار عمومی در شورا و شهرداری وجود ندارد. امید بود تا رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مستقل به عنوان چهارمین رکن دموکراسی به جهت آگاهی‌رسانی مردم از اطلاعات به خوبی عمل کنند، اما به هر حال جلوی عملکرد رسانه‌ها را نمی‌توان گرفت، چرا که تمام رسانه‌ها با توجه به جریان فکری خود نظراتشان را در این زمینه اعلام خواهند کرد. دکتر حناچی سال‌های سال معاون وزیر، رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی و دارای کارنامه بسیار شفاف و سالمی هستند.

در حال حاضر ملاک وضع موجود است. متاسفانه در دهه ۶۰ و اتفاقاتی که افتاد برخی درباره آن موضوعات سلیقه‌ای عمل می‌کنند. در آن زمان برخی از افراد با مخالفان کشور هم‌پیمان و علیه سربازان و رزمندگان کشور اسلحه به دست گرفتند، این موضوعات هیچ زمانی از حافظه تاریخی مردم زدوده نخواهد شد. اما طرح چنین موضوعاتی درباره برخی افراد هیچ زمان ملاک واقع نمی‌شود و بستگی به جایگاه و آن فرد دارد چه بسا برخی از این افراد در پست‌های بسیار مهم‌تری حتی وزیر هم منصوب بودند.

نهادهای امنیتی در ارزیابی‌هایشان با توجه به فرآیند اداره کشور و ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی حتما باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. اما باید این موضوع را تاکید کنم که شورای شهر در چارچوب قانون تمام موارد را مورد ملاک قرار داده است. عده‌ای مخالف شورا و عده‌ای هم موافق کاندیداهای خود هستند و نمی‌توان جلوی اندیشه آنها را گرفت. بنابراین فقط به یک توصیه اخلاقی بسنده می‌کنیم که رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب و مجازی در ارتباط با نشر اخبار برای جلوگیری از بازی کردن با افکار عمومی به صورت شفاف عمل کنند، حال در هر جریانی که قرار دارند. برخی از رسانه‌ها دائما در صدد دامن زدن به دروغ هستند.

وزارت اطلاعات و حتی اطلاعات نهادها و سازمان‌های امنیتی وجود دارند که‌ ای‌کاش در چارچوب قانون اظهار نظر کنند. عده‌ای چشم امیدشان به شایعاتی است که در سال‌های گذشته وجود داشته این افراد حتی به دنبال بروز کردن شایعات هم نیستند. در صدور حکم شهردار اگر به آقای حناچی اعتماد نکنند، قصد اعتماد به چه شخصی را دارند؟

خبرها حاکی از آن است که حکم آقای شهردار با وساطت برخی از مسئولان کشور از جمله رئیس‌جمهور در روز شنبه صادر خواهد شد.

شورای شهر تهران به عنوان مرجع انتخاب‌کننده شهردار پیگیر حکم آقای حناچی از مجاری قانونی و نهادهایی است که کاملا دخیل در حکم شهردار هستند و تاکنون هیچ نوع خبر منفی از صدور حکم شهردار وجود ندارد.

شورا و شهرداری تهران در دوره پنجم باعث شدند تا بسیاری از مسائلی که در مدتی باعث مشکلات بوده به فراموشی سپرده شود که شاهد تجدید نظرهایی در آنها بودیم.

در آستانه میلاد پیامبر مهربانی، صلح و دوستی هستیم. با توجه به اینکه ۱۰ روز از فرصت وزارت کشور برای صدور حکم شهردار تهران به اتمام می‌رسد و همچنین پاسخ وزارت اطلاعات به وزارت کشور ان‌شاءا... وزیر کشور حکم شهردار تهران را امروز شنبه صادر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهردار باید بی حاشیه و بدور از مسایل سیاسی و جناحی به شهر خدمت کند

    • شهرام

      جناب حناچی . خدا خیرت بده . جان هر کسی دوست داری یه فکری بحال خیابونای آش و لاش تهران بکن . نفسمون بند اومد بس که رفتیم پیش جلوبندی ساز .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج