۸۰۰۲۲۲
۳۲ نظر
۵۰۰۰
۳۲ نظر
۵۰۰۰
پ

فتح‌الله‌زاده: از اسم من واهمه دارند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: آنهایی که از اسم من واهمه دارند خطیر را به سمتی بردند که این حرف‌ها را بزند.

خبرگزاری فارس: علی فتح‌الله زاده درخصوص قرعه‌ای که نصیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شده و همچنین مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

* ابتدا از مسائلی شروع کنیم که مربوط به کشمکش فدراسیون فوتبال و مقامات بالاتر است حتما می‌دانید که این روز‌ها بحث تعلیق فوتبال هم مطرح شده است؟

بله، مسائل را کاملا شنیده‌ام. ما باید اول تکلیف‌مان را روشن کنیم یا باید خصوصی باشیم یا دولتی اگر دولت‌ها قرار است فوتبال را در اختیار داشته باشند باید هزینه‌اش را بپردازند و باشگاه‌ها را ساپورت کنند. اما اگر خصوصی باشیم باید به این مساله فکر کنیم که همه اختیارات را واگذار کنیم.

نمی‌شود یک NGO تشکیل بدهیم و دولت ۱۰ میلیارد هزینه کند و آن بخش خصوصی ۹۰ میلیارد جالب است دولت به خاطرهمان ۱۰ میلیارد تومان می‌خواهد هم هیات مدیره انتخاب کند و هم مدیرعامل بگذارد. این مسائل با هم همخوانی ندارد.

البته این را هم بگویم که وظیفه دولت‌ها است که بسته حمایتی داشته باشند و این در همه جای دنیا مرسوم است. تمام دنیا هم از ورزش در سیاست استفاده می‌کند و این اصلا قابل کتمان نیست، ولی آن‌ها ورزش را سیاسی نمی‌کنند.

* شما معتقدید مهدی تاج در این شرایط باید بماند؟

اصلا بحث من شخص مهدی تاج نیست، بحث من جایگاه فوتبال کشور است این فوتبال باید خصوصی مدیریت شود، ولی متاسفانه الان وضعیت تبدیل به کشمکش‌هایی شده که اصلا به نفع فوتبال ما نیست. ما مثل تمام مسائل کشورمان باید تابع قوانین بین‌المللی باشیم وقتی مجلس به اساسنامه فدراسیون رای داده و دولت آن را مصوب کرده چرا باید زورآزمایی شود.

* اما به هر حال بحث تعلیق خودش به همه عوامل فوتبال استرس وارد می‌کند. شما تصور کنید اگر فوتبال ما تعلیق شود هر موفقیتی که بدست آورده‌ایم پاک خواهد شد.

این‌ها را باید به افرادی تفهیم کنیم که در حال تصمیم‌گیری هستند متاسفانه الان که این مباحث مطرح شده در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا هستیم بهتر است اول این مسابقات را به انتها برسانیم و یک تنفس به تیم ملی و فدراسیون بدهیم تا بازی‌ها به پایان برسد الان باید همه چیز آرام باشد تا جام ملت‌ها تمام شود.

همه چیز در حال خصوصی شدن است و شما می‌بینید که استقلال و پرسپولیس این روز‌ها چقدر گرفتار هستند. تراکتورسازی تا همین سه ماه پیش گرفتاری‌های زیادی داشت، ولی از وقتی به بخش خصوصی واگذار شده آرامش پیدا کرده است.

من معتقدم نباید در فوتبال از زور استفاده کرد و همیشه این سوال برای من بوجود می‌آید که چرا همیشه دعوا داریم ما مگر خودمان عقل نداریم و چرا باید خارجی‌ها برای ما کار انجام بدهند. کجا این همه نشاط را می‌بینید که فوتبال در آن بی‌تاثیر باشد. شما دیدید بعد از جام جهانی چقدر جوانان شور و نشاط پیدا کردند و نباید این هیجانات را از مردم گرفت.

* به قرعه استقلال در لیگ قهرمانان برسیم نظر شما چیست؟

معتقدم استقلال در هر گروهی که قرار بگیرد اسم آن گروه مرگ است. ما سال گذشته هم در گروه مرگ بودیم، ولی صعود کردیم یکی دو بار هم در گروه ما از گروه مرگ بالا رفتیم به نظر من استقلال به جای اینکه ذهنش را روی گروهش در آسیا متمرکز کند از حالا باید به فکر یارگیری باشد تیم نیاز به ۴-۳ بازیکن خوب دارد البته مدیریت باشگاه استقلال این روز‌ها خیلی درگیر است.

* چطور؟

مدیریت درگیر مسائل روحی و روانی است، چون بدهی‌هایی که از سال گذشته ایجاد شده آن‌ها را دچار مشکل کرده است من معتقدم الان وزارت ورزش باید به باشگاه استقلال کمک کند حتی به صورت وام. ۴۰ میلیون هوادار استقلال نگران این هستند، چون این بدهی‌ها بوجود آمده است.

ما هم بدهی‌هایی به بازیکنان خارجی داشته‌ایم. ما نفراتی مثل جانواریو را می‌آوردیم که فقط سه میلیارد درآمد داشتیم و اگر به آن‌ها بدهکار می‌شدیم به خاطر این بود که هزینه‌هایمان را صرف جای دیگری می‌کردیم و در بخش‌های مختلف باشگاه خرج می‌کردیم.

اما وقتی بازیکنی می‌آید و به خاطر عدم تایید کمیته پزشکی مجبور می‌شویم ۷-۶ میلیارد به او پرداخت کنیم (یازادلده گومز) این دیگر شرایط عادی نیست و قابل پیگرد است. مدیر جدید به این دلیل دچار مشکلات است، چون تنها است متاسفانه آقایان پول اسپانسر را هم پیش‌خور کرده‌اند و نزدیک به ۳۰ میلیارد بدهی انباشته در اختیار مدیر جدید گذاشته‌اند معلوم است که تمرکز مدیرعامل به هم می‌ریزد.

* اما روز گذشته علی خطیر معاون باشگاه استقلال در گفت‌وگویی مدعی شد که بدهی‌های امروز باشگاه حاصل اتفاقاتی است که در زمان مدیریت سابق به وجود آمده است. با توجه به صحبت‌های شما در بهشت زهرا مبنی بر اینکه استقلال مدیر بله قربانگو نمی‌خواهد به نظر می‌رسد خطیر به شما کنایه زده است؟

خطیر را به سمتی بردند که این حرف‌ها را بزند این هم کار کسانی است که از اسم ما واهمه دارند. مگر من یک کمپ نساختم و تمرینات تیم از زمان مربیان قبلی در آنجا برگزار نشد. تازه یک تیم کهکشانی هم در آنجا تمرین می‌کرد متاسف هستم که کمپ را به امان خدا ول کردند و الان میلیون‌ها تومان پول می‌دهند تا در زمین‌های دیگر تمرین کنند.

خطیر هم اگر این حرف‌ها را زده تحت فشار بوده وگرنه ما استقلال را دوست داریم واین شخص هم در استقلال کار می‌کند و دوست ندارم مقابل او باشم و پاسخی به حرف‌هایش بدهم.

* شما در بهشت زهرا و در مراسم سالگرد مرحوم مظلومی از وزارت ورزش انتقاد کردید دلیلش چه بود؟

ما که همیشه انتقاد نمی‌کنیم بعضی از دوستان از من سوال می‌کنند شما در اینستاگرام از وزیر انتقاد می‌کنید و یک جایی هم از او تشکر می‌کنید، اما من معتقدم این‌ها پارادوکس نیست کسی که کار خوبی انجام می‌دهد باید از او تشکر شود و جایی هم که کار خوب نباشد انتقاد خواهد شد.

ما الان از وزیر ورزش انتظار داریم که به استقلال کمک کند. اگر حق پخش تلویزیونی حل شود اینگونه مشکلات بوجود نمی‌آید، ولی امیدوارم این اتفاق رخ دهد و حق پخش هم به فوتبال رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      جو گیر شدی ها حاجی!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام بدبختیهای استقلال مقصرش همین آدمه , بیشترین بدهیها و چکهایی که وصول نشده مربوط به زمان مدیریت همین آدم خودشیفته است , بدبختانه هیچ کسی نظارت بر اینها نکرده تا اینجوری برسر تیم منت نذارند

      • علی

        جوگیر نشده راست میگه همه از آدم خائن میترسند

    • مرتضی

      خودبزرگ بین!!!!

    • بدون نام

      قیافت خیلی وحشتناکتره پیرمرد زشت !

      پاسخ ها

      • سیاوش

        دمت گرم
        کلی خندیدم
        پیرمرد زشت
        خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من عکستو زدم روی قندون که بچه ها ازت بترسند و قند نخورن

      پاسخ ها

      • محمد

        بازم حاج فتل' بازم توهم ' بازم خود بزرگ بینی.! کیسه س دیگه کاریش نمیشه کرد.

    • ج

      سن که بده بالا عقل کم میشه فتل جان هیئت مدیره ومدیرعامل استقلال ازبدهیهاوگندوباطلاقی که به اسقلال زدی دارن دست وپامیزنن اینقدخودبزرگ بین نباش

    • بدون نام

      من هم از اسمت میترسم هم از قیافت . چون شباهت عجیبی با گوریل انگوری داری !

    • بدون نام

      چطوری هواداران استقلال40میلیونن امارو از کجا اوردی.چی مصرف میکنی حاجی

      پاسخ ها

      • اریا ارین

        دو سیب زده خخخ

    • بدون نام

      مگه تو کی ک ازت بترسند

    • بدون نام

      چند بار بهت بگیم حاجی دیگه به تو امثال تو جایی پست نمیدند . برو مسجدی جایی پیدا کن و مشغول استغفار شو

    • بدون نام

      خاک توسراونی که ازتوواهمه دارن حاجی پفیوزدلقک

    • بدون نام

      حاجی پدربزرگ من ۴۰۰راس گاوو۱۱۰۰راس گوسفندداره ولی تراکتورش راننده نداره اگه هستی یاعلی

    • علی

      میگم این چیکارست هی مصاحبه میکنه؟؟؟

    • ایرانی

      تو نمیخوای دست از سر این فوتبال و استقلال برداری؟! چرا نمیفهمی دوره امثال تو تموم شده !

    • بدون نام

      با ترقه ترکاندن هات ، پدر کیسه رو درآوردی.همه بدهیهای کیسه از زمان تو مونده. اونموقع که بازیکن50میلیونی رو ، 400میلیون باهاش قرارداد می بستی و بعد میگفتی بمب ترکاندم، یادته؟چک میکشیدی و میدونستی سال بعد دیگه نیستی که پات گیرباشه. مدیر بدبخت بعدی میومد و باید طلبهای تو رو پرداخت میکرد.تو به کل فوتبال ایران خیانت کردی.الکی بازیکنا رو گنده کردی.مقصر اصلی قیمتهای نجومی بازیکنای داخلی تو بودی.بازیکنی که 50میلیون بیشتر نمی ارزید بهش 400میلیون دادی.آیا بازیکنی که مثلا امسال 400تا گرفته،سال بعد میاد با70میلیون بازی کنه؟معلومه که نمیاد.قیمت بازیکنا رو فقط وفقط خودت بردی بالا.چون از جیبت نمیدادی.ازبیت المال و پول ملت میدادی. تو این بازار آشفته اقتصادی و وضع مردم،بازیکن ایرانی بیشتراز500-400میلیون نمی ارزه.اما الان به کمتراز دو میلیارد راضی نیستن.مقصرهم فقط خودتی.یادمه چند وقت پیش هم تو مصاحبه ات گفتی من بودم به تیام 8میلیارد میدادم تا بمونه.خدا رو شکر که تو نبودی و گرنه معلوم نبودچه بلایی سرباشگاهها میومد.وقتی8 میلیارد به اون بدی اونوقت به نظرت بازیکنای دیگه ساکت می شینن و با دو میلیارد بازی میکنن؟خدا وکیلی اگه به کمتر از 7-6میلیارد راضی بشن.پس همون بهتر که بری یه مسجد پیدا کنی و بشینی استغفار کنی.

    • بدون نام

      ببخشید سوپر من !!!!!!! ههههههه. تو از سایه خودت هم. می‌ترسی.

    • بدون نام

      جدی جدی فتل بنگی خل و چل شده و هروز مصاحبه میکنه . وجدانا برو دنبال زندگیت . شما پیرمردها هر چی خدمت کردید بسه دیگه .مبدون را به جوانان با دانش بسپارید صددرصد کارایی اونا از شما بیشتره

    • بدون نام

      راست میگن انسان هر جی پیرتر میشه حریص تر میشه . بسه دیگه خیلی بیشتر از سهمت از بیت المال برداشتی . انصافا چقدر ثروت داشتی قبل از مدیر عاملی و الان چقدر داری

    • بدون نام

      بیت المال مربوط به قدیما بود الان شده بیت الخاص و همه سهم میبرن غیر ملت شریف و صبور ایران.ماشاالله همگی هم هدفشون خدمت به خلق خدا و کار کردن برای رضای خدا البته به ظاهر

    • بدون نام

      اگه شفاف سازی بشه اونوقت روت میشه تو چهره مردم نگاه کنی . برو توبه کن و پولهای بیت المال را به خزانه کشور بازگردان

    • بدون نام

      واقعا درست میگه که مردم از فتل بنگی میترسن چون کسی که به بیت المال مسلمین رحم نکرد به مردم هم رحم نمیکنه و جدا ترس داره چنین ادمایی

    • کیوان

      لنگی ها از اسمت میترسن حاجی یک دونه ای

    • رضا نواییان

      با فرمایشات شما استقلال ۴۰ میلیون طرفدار داره با سخنرانی استاد فروزان تراکتور ۴۰ میلیون طرفدار داره پرسوولیس ی علی پروین و علی کریمی دو نفر طرفدار داره

      پاسخ ها

      • نامدار

        باشمامیشه سه نفر

      • بدون نام

        اشتباه نگو برادر.لااقل یه کم واقع بین باش.اخه توی نظرسنجی هابرنامه نودوشب های فوتبالی ونظرسنحی های اسیا پس چطوربهترینهای اسیا سه تاش ازپرسپولیس بودندیکیش ازاستقلال فقط مرحوم حجازی ازاستقلال بوده یانظرسنجی های برنامه نودهمیشه کفه ترازوبه نفع پیروزی بوده...من یک پرسپولیس ام وچون توخانواده من استقلالی هم هست پس همه طرفداران قابل احترامندامابایدواقع ببن باشیم وازسرغرض وعقد حرف نزنیم..بیاییدباهم منصفانه وازروی واقعیات حرف بزنیم.

    • بی نام

      حاجی دوست داریم

    • بدون نام

      اقای فتح الله زاده رک بگم تودرحدتیم بزرگ استقلال نیستی .الکی رجزخوانی نکن باهمون شوالیه تقلبی که مضحکه عام وخاص شدی

    • بدون نام

      راست میگه همه از دیونه ها میترسند و واهمه دارن. مردک متوهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج