جاباما
۸۰۰۲۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، باید از آن به‌خوبی مراقبت کنید. در ادامه ۸ توصیه مربوط به این موضوع را مطرح می‌کنیم.

وب‌سایت فرادید: اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، باید از آن به‌خوبی مراقبت کنید. در ادامه ۸ توصیه مربوط به این موضوع را مطرح می‌کنیم.

دوربین‌های عکاسی باکیفیت اصلاً قیمت ارزانی ندارند به‌خصوص اگر از نوع DSLR یا بدون آینه باشند و در کنار آن، لنز‌های متعددی خریده باشید؛ و با این وجود، ما معمولاً از این وسایل به‌خوبی مراقبت نمی‌کنیم.

به همین خاطر اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، باید از آن به‌خوبی مراقبت کنید و در ادامه ۸ توصیه مربوط به این موضوع را مطرح می‌کنیم.

۱. لباس شما یک تمیزکننده مناسب نیست

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

لباس‌هایی که می‌پوشید خیلی سریع عرق بدن و موارد دیگر را جذب می‌کنند، پس چرا با استفاده از آن می‌خواهید لنز خود را تمیز کنید؟

بله، در زمانی که عجله دارید، استفاده از لباس بسیار راحت‌تر است، ولی در نهایت احتمالاً لنز خود را کثیف‌تر می‌کنید یا شاید هم به پوشش نوری لنز خود آسیب می‌رسانید. همچنین لباس‌ها می‌توانند خراش‌های ریزی را بر سطح لنز ایجاد کنند و به همین خاطر توصیه می‌شود که شیشه عینک‌های طبی را با لباس خود تمیز نکنید.

علاوه بر لباس‌ها، برای تمیز کردن لنز‌ها از دستمال کاغذی هم استفاده نکنید. بهترین راه برای تمیز کردن لنز، استفاده از دستمال‌های مخصوص این مخصوص و پارچه‌های میکروفایبر است.

۲. از بند دوربین استفاده کنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

مطمئناً دوست ندارید که دوربین گران‌قیمت شما هنگام عکاسی از دستتان رها شود و به زمین بیفتد. به همین خاطر اگر می‌خواهید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید، حتماً از بند مخصوص آن استفاده کنید که معمولاً در جعبه‌های آن‌ها چنین چیزی وجود دارد.

حتی اگر از جنس و طرح این بند موجود در جعبه دل خوشی ندارید، خوشبختانه در این زمینه تنوع زیادی وجود دارد و می‌توانید بند موردنظر خود را خریداری کنید.

این بند را بر شانه‌ی خود قرار دهید، بر دور مچ دست بپیچانید یا آن را بر گردن خود بیندازید. با این کار، نه‌تن‌ها احتمال افتادن دوربین خیلی کمتر می‌شود، امکان دزدیدن آن هم کاهش می‌یابد.

۳. استفاده از درب لنز را فراموش نکنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

دوربین شما هم خیلی دوست دارد از مناظر مختلفی عکس ثبت کند، ولی احتمالاً از گرد و خاک، آب و موارد این‌چنینی دل خوشی ندارد.

اگر مشغول عکاسی نیستید، گذاشتن درب لنز را فراموش نکنید و اگر لنزی به دوربین وصل نیست، حتماً از درب جایگزین لنز استفاده کنید تا سنسور کثیف نشود.

هرچند چنین موضوعی کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد، ولی گاهی اوقات فراموش می‌شود. در بیشتر مواقع، لنز‌ها از خود دوربین گران‌تر هستند و حتی اگر این‌گونه نباشد، دوربین DSLR و بدون آینه بدون حضور لنز کاربردی ندارند. به همین خاطر همواره مراقب لنز‌های خود باشید.

۴. از سنسور دوربین محافظت کنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

سنسور‌ها در برابر گرد و خاک و موارد این‌چنینی بسیار آسیب‌پذیر هستند. حتی کوچک‌ترین ذرات هم می‌توانند به سنسور آسیب برسانند و عکس‌های گرفته‌شده را تحت تأثیر قرار دهند.

اگر همواره از لنز‌های متنوعی استفاده می‌کنید، کثیف شدن سنسور اتفاق عجیبی به‌حساب نمی‌آید و این اتفاق حتی برای سنسور‌های امروزی که می‌توانند به‌صورت خودکار تا حدی خود را تمیز کنند، رخ می‌دهد.

اگر می‌خواهید طول عمر دوربین و سنسور آن را افزایش دهید، بهتر است که همواره لنزی به دوربین متصل باشد و در مواردی که لنزی به دوربین وصل نیست، حتماً از درب جایگزین لنز استفاده کنید.

همچنین اگر در مکانی می‌خواهید لنز خود را تعویض کنید، بهتر است حین این کار دوربین را به سمت پایین بگیرید تا شانس کمتری برای ورود گردوغبار و موارد مشابه به سنسور دوربین وجود داشته باشد.

راه‌های زیادی برای تمیز کردن سنسور وجود دارد، ولی اگر فکر می‌کنید از پس این کار برنمی‌آیید، می‌توانید به مراکز تعمیر دوربین مراجعه کنید که چنین کاری را به‌راحتی انجام می‌دهند.

۵. مراقب کارت حافظه باشید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

به طور کلی توصیه می‌شود که هنگام روشن بودن دوربین، کارت حافظه را از دوربین خارج نکنید.

زمانی که دوربین‌ها در حال استفاده از کارت حافظه هستند، معمولاً چراغ کوچکی که در بدنه قرار دارد، روشن می‌شود و به همین خاطر قبل از بیرون آوردن کارت حافظه به این چراغ نگاهی بیندازید. اگر دوربین همچنان در حال ذخیره عکس‌ها باشد و شما کارت حافظه را خارج کنید، احتمالاً تعدادی از عکس‌ها را از دست می‌دهید.

بعد از اینکه از عکس‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کردید، بهتر است که در خود دوربین کارت حافظه را مذکور را فرمت کنید که چنین کاری به‌راحتی از طریق منوی دوربین قابل انجام است.

در نهایت باید بگوییم که اگر هنگام استفاده از کارت حافظه جدید با خطایی برخوردید، ابتدا آن را با نرم‌افزار دوربین فرمت کنید و سپس دوباره کارت حافظه مذکور را امتحان کنید.

۶. قبل از عکاسی باتری دوربین را شارژ کنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

این توصیه ارتباط چندانی با افزایش طول عمر دوربین عکاسی ندارد، ولی در کل توصیه‌ی مفیدی محسوب می‌شود.

همواره قبل از اینکه از دوربین خود برای عکاسی کردن استفاده کنید، به میزان شارژ باتری آن نگاهی بیندازید. باتری خالی دوربین شما را خراب نمی‌کند، ولی احتمالاً باعث می‌شود که سوژه‌های زیادی را از دست بدهید.

همچنین قبل از بیرون بردن دوربین از خانه یا محل کار، حتماً از حضور باتری در دوربین خود اطمینان حاصل کنید. تقریباً تمام عکاس‌ها حداقل یک‌بار دوربین خود را بدون داشتن باتری به بیرون برده‌اند.

۷. کیف دوربین را فراموش نکنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

شاید استفاده و حمل‌ونقل کیف و کوله‌پشتی دوربین کاری سخت باشد، اما راحت‌ترین کار برای افزایش طول عمر دوربین همین مورد است.

البته برای دوربین خود از هر نوع کوله‌پشتی و کیفی نباید استفاده کنید بلکه این موارد باید بتوانند تا حد زیادی جلوی ضربات وارده را بگیرند و در مورد کوله‌پشتی‌ها، محفظه‌های متفاوتی برای دوربین و چند لنز هم داشته باشند.

۸. تعداد شات‌های زده شده را بررسی کنید

۸ توصیه برای افزایش طول عمر دوربین عکاسی

هرچند دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای از لحاظ مکانیکی ساده‌تر از مدل‌های آنالوگ هستند، ولی حتی این دوربین‌ها هم از قطعات مکانیکی متحرک بهره می‌برند. یکی از مهم‌ترین این قطعات، شاتر است که با باز و بسته شدن، نور محیط را به سنسور می‌رساند.

عمر مفید کارکرد شاتر‌ها معمولاً بین ۱۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بار است که شاید در نگاه اول اعداد بسیار بالایی باشند، اما بالاخره یک روز دوربین شما هم به این عدد می‌رسد.

اگر به نهایت عمر مفید شاتر دوربین خود نزدیک شده‌اید و فکر می‌کنید عملکرد آن دیگر دقت روز اولش را ندارد، می‌توانید به یک تعمیرگاه دوربین مراجعه کنید تا آن‌ها قطعات مربوط به شاتر را تعویض کنند.

هرچند چنین کاری هزینه در پی دارد، ولی در عوض به جای خرید یک دوربین جدید، با پرداخت مبلغ به‌مراتب کمتری می‌توانید طول عمر دوربین عکاسی خود را افزایش دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج