۸۰۰۲۵۷
۳۶ نظر
۵۰۰۲
۳۶ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال دو نرخی شدن بنزین پس از سهمیه‌بندی

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به استفاده از کارت سوخت در آینده نزدیک در جایگاه‌ها گفت: با توجه به مصرف زیاد فرآورده‌های انرژی و کمبود آن در کشور و واردات آن، چاره‌ای جز سهمیه‌بندی بنزین از طریق کارت سوخت نیست و به نظر می‌رسد پروژه بعدی ۲ نرخی شدن آن است.

خبرگزاری فارس: هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی موضوع بازگشت کارت سوخت به جایگاه‌های بنزین که اخیراً از سوی دولت مطرح شده است، گفت: این موضوع تاکنون به صورت جدی در کمیسیون انرژی بررسی نشده است.

وی افزود: وزارت نفت اعلام کرده است دارندگان خودرو بهتر است هرچه زودتر به منظور استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های بنزین خود را آماده کنند اما آنطور که پیش‌بینی می‌شود به نظر می‌رسد که این کار آغازی برای ۲ نرخی کردن بنزین است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه به جای تخصیص سهمیه بنزین به خودروها، این سهمیه به هر فرد ایرانی داده شود که شاید او خودرو هم نداشته باشد که با اجرای این پیشنهاد عملاً افزایش قیمتی در نرخ بنزین رخ نخواهد داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: اگر سهمیه‌بندی بنزین هم اجرایی شود به نظر می‌رسد که برخی افراد از این سهمیه عبور خواهند کرد و برای استفاده از سهمیه بنزین به سراغ افرادی که خودرو ندارند بروند لذا به نظر می‌رسد که با این کار گروه دیگری باید سهمیه‌های بنزین غیر خودرویی‌ها را جمع‌آوری کرده و به دیگران بدهند.

خادمی افزود: آن چیزی که به نظر می‌رسد دولت بنای آن دارد تا هرچه زودتر آن را اجرایی کند سهمیه‌بندی بنزین است که به نظر می‌رسد سهمیه‌هایی که پایان می‌یابد باید با نرخ دوم از سوی مردم خریداری شود اما همه این موارد در گیر و دار افزایش نرخ بنزین، مقدار سهمیه آن است.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: به شخصه معتقدم که در نهایت به سمت استفاده از کارت سوخت باز خواهیم گشت و سپس به سمت دونرخی شدن گام بر خواهیم داشت البته دولت اعلام می‌کند که غربی‌ها اجازه ندادند به سمت راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید و توسعه تولید بنزین در کشور برویم و به نظر می‌رسد با این کار در فضایی حرکت کرده‌ایم که مد نظر آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه خام فروشی فرآورده‌های انرژی اشتباه بزرگی است که با تحریم‌های جدید تأسف بیشتری در این خصوص خواهیم خورد، افزود: اگر می‌توانستیم با توسعه پالایشگاه‌ها در ایران نفت را به بنزین و فرآورده‌های دیگر نظیر گازوئیل تبدیل می‌کردیم با صادرات آن می‌توانستیم ضمن افزایش ارزش افزوده ارز را به داخل کشور می‌آوردیم که در آن صورت تحریم‌ها هم اثری بر کشور نمی‌گذاشت اما در ۵۰ سال آینده وقتی که اسناد زمان فعلی‌مان از محرمانه بودن خارج شود به نظر می‌رسد که برخی افراد دقیقاً براساس نقشه آمریکا رفتار کرده‌اند.

خادمی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران به شدت بالا رفته و چاره‌ای جز واردات آن نیست به تحریم‌های آمریکا در این خصوص اشاره کرد و گفت: با شرایط فعلی چاره‌ای جز سهمیه‌بندی بنزین و ۲ نرخی کردن آن وجود ندارد که شاید در آینده نزدیک این موضوع اجرایی نشود اما قطعاً در دستور کار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وچند برابر شدن همه نرخا بخاطر بنزین اینکه دیگه دست ودلت بیشرفه اخه چرا مردین جلو قاچاقا بگیرین کارتی شدن بنرین اگه ملت نریزن تو خیا بانها هر چی میگشن حقشونه

      پاسخ ها

      • خخخخخخخخ

        دولت بی تدبیر اجناس در حال حاظر چند برابر شده است اگر روی قیمت بنزین افزایشی صورت پذیرد نرخ اجناس ضریب دو میشود
        شما که توانایی مدیریت بازار را ندارید با گران کردن بنزین بهانه خوبی جهت افزایش قیمت ها به وارد کنندگان و تولید کنندگان میدهید اگر مغزی در سر شما هست جلوی این فاجعه را تا دیر نشده بگیرید که فردا دیر است.

      • بدون نام

        بهتر گرون بشه.این ملت هرچی سرشون بیاد کمه

      • بدون نام

        زیاد عصبی نشودادا؟

    • نااشنا

      اقای خادمی ماهی چهل میلیون میگیری کم نیست؟شماها هستید که دارید پدر مردم رو در میارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی رو که دو نرخی میکنن یعنی فسادی در راهه!!!!!!!!!

    • وانک علا خلق عظیم

      واقعآ این دولت دیگه داره مملکت فلج میکنه خدا شماشاهدباش

      پاسخ ها

      • خخخخخخخخ

        هم خدا شاهد است هم منو تو اینها سر در عاخور کردن واز مردم بی خبرند.
        اینها اگر خدا را می‌شناختن این مردم را بدبخت نمیکردن.

    • نااشنا

      با این رکود و گرانی ایا گرانی بنزین تفسیری جز دزدی از جیب مردم داره؟قاچاق بنزین یعنی ناتوانی نیروهای امنیتی

    • نااشنا

      آیا قیمت ینزین متناسب با دستمزدها هست؟که به مردم استرس وارد میکنند.اقای خادمی مردم مثل تو ۲۸۰متری و ۵۰۰متری ندارن.که قیمت بنزین براشون اصلا مهم نیست.زندگی خیلیها به قیمت سوخت مرتبط هست.

    • بدون نام

      گفته بودن سال 97 بنزین گرون نمیشه و با این خبرا دروغ گفتن دولت بوضوح دیده میشه . گرون کنید همه چیزو که آب از سر ما ملت. گذشته

    • بدون نام

      ... مردم رو بیشتر از این بدبخت نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی دو نرخی بشه یعنی فسادی در راهه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      قاچاق بهونه هستش .
      یک پیشنهاد :
      سوختگیری بنزین با کارت سوخت انجام بشه ولی نه با سهمیه شصت لیتری . بلکه مثلا یا سهمیه معقول ماهیانه سیصد لیتر . که اونهم برای خیلی ماشینها زیاد هستش . که در آخر هر ماه هم در صورت استفاده نکردن . از اعتبار کارت حذف گردد . درایتصورت مطمینا قاچاق دیگر صورت نخواهد کرفت که مثلا یه تانکر حمل سوخت بره از پمپ بنزین نصفه شب پر کنه و باقی ماجرا . ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      قاچاق بهونه هستش .
      یک پیشنهاد :
      سوختگیری بنزین با کارت سوخت انجام بشه ولی نه با سهمیه شصت لیتری . بلکه مثلا یا سهمیه معقول ماهیانه سیصد لیتر . که اونهم برای خیلی ماشینها زیاد هستش . که در آخر هر ماه هم در صورت استفاده نکردن . از اعتبار کارت حذف گردد . درایتصورت مطمینا قاچاق دیگر صورت نخواهد کرفت که مثلا یه تانکر حمل سوخت بره از پمپ بنزین نصفه شب پر کنه و باقی ماجرا . ...

    • بدون نام

      بنزین ارزان گرانترکنید

    • بدون نام

      این فکر کردن نداره هر بی سوادی این را به خوبی درک میکنه سهمیه ۱۰۰۰ آزاد ۵۰۰۰ ممنون‌از اینکه به فکر ملت هستید ......

    • بی نام

      مردم دیگه توان گرانی بیشتر ندارن بهانه قاچاق هست

    • بدون نام

      چقدردروغ غ غ!!!

    • سرباز ۴۰۲سومار

      خودرو با تکنولوژی چهل سال پیش رو بقیمت مدرنترین خودرو روز میفروشند و با جان مردم ایران بازی میکنند تازه عذر برتر از گناه میارند و توقع بیجا دارند مردم ایران صرفه جویی کنند آلان خودرو های مدرن جهان سه الی پنج لیتر در صد کیلو متر مصرف میکنند نه خودرو های سایپا و ایران خودرو دوازده لیتر در صد کیلو متر.
      دوم اینکه خودرو های مدرن رو به قیمت جهانی به مردم ایران بفروشید بعد مالیات بر ارزش افزوده سوخت رو بخواهید تمام این هیاهو بخاطر این است که چرا تاکنون نتوانستند سوخت رو گران کنند

    • بدون نام

      پدر مردم در اومده ...فعلا میخ ها رو به تابوت بزنید ...همه جوره تحت فشاریم ...هزینه ها دیگر جواب نفس کشیدن هم رو نمیده ...هزینه هایی که دولت بعناوین مختلف برای مردم درست کرده ....مردم حتی توان پرداخت قبض های آب و برق و گاز را هم ندارند ...فریاد خودشان هم بلند شده که برخی حتی نان نمی توانند بخرند ...این وضعیت قابل دوام نیست تا پایان سال 4ماه بشدت سخت و جانفرسا باقیست ...روزهای که بکندی میگذره...بنده سه روز پیش دو میلیون تو حسابم بود امروز هیچی ازش

    • بدون نام

      احتمال یعنی صد در ملیون

    • سعید

      یک کلام ختم کلام خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      اگر بنزین گران شود آلودگی هوا کمتر می شود .

    • بدون نام

      چرا باید بنزین ارزان باشه؟ اکثر خودروها تک سرنشین هستند...بیمه ی خودرو های چند صد میلیونی باید بالا باشه نه به شکلی که یک خش بیفته از بیمه پول میگیرن بعد میرن دادگاه و افت قیمت می گیرن ....فکری بکنید......چرا برق و گاز و انرژی مدارس مجانی بشه مدارس باید صرفه جویی رو به جوانان و بچه ها یاد بدن نه اینکه جای اسراف باشه....

    • اریا

      کاش فقط بحث دونرخی بود...
      همینجوریشم هر شبانه روز قیمتا بالا میرن...با افزایش قیمت حتی با سهمیه بندی بنزین تمام اجناس از کفن مرده بگیر تا جون ادمیزاد دوباره چند برابر میشه...

      په اقای روحانی کو اون همه وعده دروغ ...فقط یسری پولدار مافیا دور خودت جمع کردی ملت بدبخت همیشه در صحنه هم نگاه کننننن

    • بدون نام

      بنزین اگه گرون کنید میریزیم تو خیابون ها

    • بدون نام

      میخواید گرونش کنید دیگه انقدر قرو قنبیله نداره ... دریغ از یک ارزن انسانیت

    • نااشنا

      چرا مردم باید تاوان بی عرضگی مسولین رو بدن؟

    • بدون نام

      باز دست تو جیب مر دم،،،،

    • بدون نام

      امام زمان حق مردم رو ازمسئولین بگیره

    • بدون نام

      بابا الان هم میگین بنزین را به فرد میدیم سر ماه که میشه موقع دادن مثل یارانه دل درد میگیرد بعد به پول دارها نمیدید بعد دهکردی بالا بعد نوزادها بعد قطع میکنید اینقدر با اعصاب این مردم بدبخت بازی نکنید خدا از شما نگذرد

    • شهرومند

      ما هنوز جا داریم. تاقیمت جهانی. ولی. حقوق مردم. رفاهیات مردم. یک شاهی. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. بر و بچه های داخل بگیرید.

    • علیرضا

      بابا تنها چیزی که گرون نکردین بنزینه خب دیگه بهونه لازم نیست جون بکنید اونم گرون کنید تا خون مردم رو بیشتر داخل شیشه کنید یزیدهای زمان.ملعونین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ملت بی غیرت هرچی سرش بیات حقشه بی غیرتتتتتت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج