جاباما
۸۰۰۲۹۲
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

سوء استفاده سارقان مسلح از آگهی‌ها

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق مسلحی خبر داد که با وبگردی در فضای مجازی بویژه &#۰۳۹;سایت دیوار&#۰۳۹; اقدام به شناسایی طعمه های خود و در ادامه سرقت از آنها می کردند.

خبرگزاری ایرنا: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق مسلحی خبر داد که با وبگردی در فضای مجازی بویژه 'سایت دیوار' اقدام به شناسایی طعمه های خود و در ادامه سرقت از آنها می کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، در توضیح این خبر گفت: در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به مامورین اعلام کرد که توسط دو سرنشین جوان یک خودرو تیبا سفید رنگ مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در پی این شکایت پرونده در اداره یکم پیلس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد، افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع 'سرقت مسلحانه' و طی هماهنگی با بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

**اظهارات مالباخته

بر اساس اعلام پلیس آگاهی تهران بزرگ، مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: گوشی تلفن همراه خود را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودم که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی ضمن معرفی خود به عنوان خریدار گوشی تلفن همراه ، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت معامله به حسابم واریز کرد.

مالباخته عنوان کرد: این شخص برای انجام معامله و تحویل گرفتن گوشی تلفن همراه ساعت ۱۹:۰۰ روز ۶ آبان ماه در محدوده میدان دهکده المپیک با من قرار ملاقات گذاشت.

مالباخته با بیان اینکه راس ساعت مقرر، دو جوان حدودا ۳۵ ساله با یک خودرو تیبا سفید رنگ در محل قرار حاضر شدند، اظهار داشت: آنها ضمن معرفی خود به عنوان خریدار گوشی، ابتدا درخواست رؤیت گوشی را کردند.

وی افزود: به محض نشان دادن گوشی تلفن همراه ناگهان یکی از آنها اسلحه ای کمری را از زیر لباس خود خارج و با تهدید به شلیک اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و سارقان بلافاصله با خودرو تیبا از محل متواری شدند.

تحقیقات پلیس

بر اساس اعلام پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات ویژه پلیسی موفق به شناسایی خودرو استفاده شده در سرقت از سوی سارقان مسلح شدند.
کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو، تصویر وی را به مالباخته نشان دادند اما به عنوان سارق مورد شناسایی قرار نگرفت.

در ادامه کارآگاهان پلیس، تحقیقات از صاحب خودرو تیبا را در دستور کار قرار داده و مالک خودرو تیبا پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: که خودرو شخصی اش را برای فروش در یک نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته است.

مالک خودرو اعلام کرد که هیچ اطلاعی از موضوع استفاده از خودرو شخصی اش در سرقت مسلحانه ندارد.

سرقت مشابه

همزمان با شناسایی نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان، پرونده مشابه دیگری به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن سارقین به همین شیوه و شگرد ، طی تماس با مالک یک گوشی تلفن همراه و واریز پیش پرداخت به حساب صاحب گوشی (مالباخته) با یک پژو 405 نقره ای رنگ در محل معامله حاضر و اقدام به سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان کردند.

به گزارش پلیس آگاهی، با شناسایی مالک خودرو پژو 405 ، مجددا همان نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان مورد شناسایی قرار گرفت.

شناسایی و دستگیری سارقان مسلح

کارآگاهان اداره یکم در ادامه تحقیقات خود مطلع شدند که فرزند مالک نمایشگاه به نام 'مراد' ( 34 ساله ) از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت خودرو است و آخرین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده و اواخر سال گذشته با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.

تصویر 'مراد' از سیستم جامع پلیس آگاهی استخراج و به رؤیت مالباختگان رسید که هر دو نفر آنها 'مراد' را به عنوان سارق مسلح و شخصی که در زمان سرقت آنها را با سلاح کمری تهدید کرده، شناسایی کردند.

با شناسایی 'مراد' به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان بهارستان اعزام شده و با شناسایی محل تردد وی در محدوده نمایشگاه پدرش، او را روز 28 آبانماه، حین تردد با تیبای متعلق به یکی از فروشندگان خودرو دستگیر کردند.

اعتراف متهم

مراد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به هر دو فقره سرقت مسلحانه از شکات پرونده و همچنین انجام سومین سرقت مسلحانه مشابه در محدوده فلکه دوم صادقیه تهران پیش از زمان دستگیری اعتراف کرد.

متهم، یکی از دوستان خود به نام حمید (34 ساله) را به عنوان همدست در انجام سرقت ها معرفی کرد که حمید نیز در همان روز در شهرستان اسلامشهر دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: به دلیل سوابق متعدد، در سرقت خودرو به سرعت شناسایی و دستگیر می شدم، به تصور اینکه با تغییر شیوه و شگرد سرقت ها توسط پلیس شناسایی نخواهم شد، پیشنهاد سرقت مسلحانه از خریداران گوشی های تلفن همراه گران قیمت را با یکی از دوستانم به نام حمید مطرح و سرقت های خود را آغاز کردیم.

وی افزود: گوشی های مسروقه را به نصف ارزش واقعی، در شهرستان بهارستان می فروختیم و پول آنرا صرف اجاره ویلا در شمال و موادمخدر می کردیم.

مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره اعلام کرد: متهمان پرونده در همان تحقیقات پرونده به هر سه فقره سرقت مسلحانه به شیوه و شگرد فوق اعتراف کردند.

وی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف مسلحانه قرار گرفتند دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای معامله روبروی دوربین های ادارات آگاهی قرار بگذارید :)

    • بدون نام

      لعنت خدا بر هر چه آدم بد ذات ودزد ودغل مرگ بر این آنها باد

    • نااشنا

      این حیوانات رو باید اعدام کنند

    • بدون نام

      چه فایده چهار روز دیگه این بی شرفا دوباره از زندان ازاد میشن

    • بدون نام

      به نظرت ون تینهاگسنه نبودن بیکاربازم اینکارومیکردن چراریش یابی نمیش

    • بدون نام

      مراد چقد ضایغی تو اخه
      صفر Q

      پاسخ ها

      • حسام

        توام به همون چیزی که من فکر کردم فکر کردی؟

    • بدون نام

      مراد چقد ضایغی تو اخه
      صفر Q

    • بدون نام

      میره زندان دوباره میاد از سر میگیره کاراشو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج