۸۰۰۲۹۶
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

بازداشت مدیرعامل یکی از لیزینگ‌های خودرو

دادستان تهران با اشاره به بازداشت ۲ متهم در پرونده عظیم خودرو گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

خبرگزاری میزان: دادستان تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌هایی که پرونده‌های آن‌‎ها مفتوح است شرکت عظیم خودرو بود.

وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

دادستان تهران با هشدار نسبت به اینکه پرداخت سود و فعالیت پولی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است، ادامه داد: در بخش شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو با مشکل مواجه هستیم؛ چراکه افرادی فراتر از اختیارات خود خودرو پیش فروش می‌کنند در حالی که اتومبیلی وجود ندارد.

وی افزود: در شرکت مفتاح خودرو ۱۴۰۰ شاکی دارد، متهم مدعی است که به شکات سود پرداخت کرده، ولی بعضا شکات تکذیب می‌کنند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: پرداخت سود توسط شرکت‌های پیش فروش خودرو و لیزینگ ممنوع است و مردم باید توجه کنند و بدانند که پول را فقط باید به شرکت‌هایی که مجوز رسمی دارند بدهند و اگر بخواهند سود بگیرند، مشکلاتی که اکنون رخ داده، پیش می‌آید.

وی یادآور شد: هر نوع فعالیت پولی در رابطه با شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است و این شرکت‌ها فقط می‌توانند خودرو را اگر مجوز خرید و فروش داشته باشند تعهد کنند، ولی نمی‌توانند سود پرداخت کنند؛ چرا که مضاربه کلان است و اخلال تلقی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران خودرو و سایپا دو کارخانه بزرگ دولتی نمی توانند به تعهداتشان در مقابل صدها هزار نفر متقاضی عمل کنند ، چگونه توقع دارید شرکتهای کوچک این کار را انجام دهند .آب از چشمه گل آلود است .

      پاسخ ها

      • جواد

        سلام
        در خرداد ماه ۹۷ برای ثبت نام سانتافه با قیمت قطعی ۳۵۴ میلیون و پس از کسر سود مشارکت ۲۴٪ به تعداد ماه تا تحویل آن ؛ مبلغ ۲۸۸ میلیون پرداخت کردیم ؛ اما فعلا بلا تکلیف مانده ایم.

    • بدون نام

      از قیمت خودرو ها چه خبر مگر اعلام قیمت خودرو چقدر کار دارد گران کنید قال قضیه رو بکندید

    • بدون نام

      حتما شیتیلشو نداده

    • بدون نام

      خداوند جای حق نشسته است
      عظیم خودرو پول من را هم خورده بود و به زور پولم رو گرفتم این شرکت بر اساس کلاهبرداری هزاران میلیارد پول مردم را هر سال جمع می کند و سود هم می دهد ولی خودرویی در کار نیست
      اعتراض هم کنی می گویند چک شش ماهه یا یک ساله پولت رو می دیم اگر بیشتر اصرار کنی تهدید هم می شوی ....

    • بدون نام

      ‏ينى تو دوره اى هستيم كه همه داغونن
      كافيه لب وا كنى همه ميخوان بنالن و خودشونو خالى كنند

    • جواد

      لازم به ذکر است که در شرکت عظیم خودرو ثبت نام کردیم.
      آنموقع گفتند که ما سهمیه داریم و از سهمیه ای که قبلا ثبت سفارش کرده ایم شما را ثبت نام میکنیم .

    • شاهین

      این شرکتها باتوجه به قیمت اولیه خودرو ها یه تعهدهایی دادن.ولی چون ایرانخودرو و سایپا احتکار کردن که باعث بالا رفتن قیمت خودرو بشه.تولیدی ندادن بیرون.قیمتها چند برابر شد و نتونستن به قولشون عمل کنن.در گرداب حمایتهای دولتی از سایپا و ایران خوردو افتادن

    • بدون نام

      سایت فروش خودرو هم جلوی چشم مسئولان مردم را تیغ میزنند و با فروش خودرو با قیمت 2/5 برابری هم اخلال در بازار بوجود میاورد هم کلاهبرداری از مردم میکند. ایا تاکنون کسی تونسته جلوی این افراد را بگیره؟

    • عبداله آذرنیوشه

      سلام چرا زور میزنی قیمت خودرو را بالا ببرید آقایون حق نداری قیمت خودرو را خودسرانه بالا ببری به فکر جامعه باشی نه به فکر جیب خودتون خدا هدایتتون کنه اگه باهم همکاری کنی میشه زود قیمت خودرو اعلام کرد اما مدیران ضعیف تو این چندماه نمیتوانم تصمیم مطمئن بگیرن خیلی زشته تو مدارک دانشگاهی این مدیران مشکوک هستم مدیر هست نمیتوان تصمیمم درست بگیران شبه داره جانم فدای ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج